Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Sociologie Sociologie je společenská věda, která zkoumá sociální život jednotlivců, skupin a společnosti.
PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Životní způsob, životní styl, volný čas a zdraví
VLIV RODINY A PROSTŘEDÍ NA STRAVOVACÍ ZVYKLOSTI DĚTÍ
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Sociální psychologie Sociální skupiny.
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY © Spurný, O ČEM TO BUDE?  PROČ  PROČ SOCIÁLNÍ SKUPINY, JEJICH VÝZNAM PRO JEDINCE, PRO PRAXI?  JAK  JAK ČLENÍME SOCIÁLNÍ.
Ing. Jaroslava Syrovátková Katedra podnikové ekonomiky
Sociální skupina Sociální skupina je specifickým sociálním útvarem, vytvářený různým počtem jedinců a vždy určitým způsobem tak, že jedinci k sobě patří.
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_19_OSVZ_ZSVB ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Marketingové prostředí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_15.
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY.
Nákupní chování spotřebitele
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.
VI. Chování spotřebitelů při nákupu Otázky: 1.Jak odhadnout pravděpodobné nákupy 2.Jak sociol.a psych. vlivy působí na chování domácností při nákupu 3.Proč.
1.1. Projevy komunikačního působení na veřejné mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Role médií a vůdců mínění při formování názorových struktur
Model transkulturní péče
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Genderová kultura a kulturní teorie sociálního státu
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Výchova jako proces zpracovala: Kateryna Foinetská.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Základy marketingu šestá přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Funkce a mezipředmětové vztahy předmětu sociální péče.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 1. Charakteristika a historie ekologie Název sady: Základy ekologie pro.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Ing. Veronika Dostálková MBA
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Sociální skupiny a role
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MARKETING 2.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Lidé, procesy, partnerství
Zákazníci, návštěvníci, trhy, segmentace
spor o vedoucí roli ve výchově Gražyna Mendecka
Socializace Kejřová.
The customer journey AIDA Faktory ovlivňující chování spotřebitelů
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.09
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Pedagogika a psychologie
Prvky edukačního procesu
Lidé, procesy, partnerství
SOCIÁLNĚ PSYCHOLOGICKÁ PODMÍNĚNOST
Transkript prezentace:

Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ – návykové - pouze část rozhodování je možné brát jako pravé – jedinec ovlivňován řadou vnitřních i vnějších tlaků - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ – návykové - pouze část rozhodování je možné brát jako pravé – jedinec ovlivňován řadou vnitřních i vnějších tlaků SOCIÁLNĚ PSYCHOLOGICKÁ PODMÍNĚNOST SPOTŘEBNÍHO CHOVÁNÍ Optimalizace obchodní činnosti – nutné zjistit – proč se konzumenti chovají tak, jak se chovají – určování zákonitostí charakteristických pro různé typy spotřebitelů a to ve vazbě na sociální faktory. - vnitřní vlivy – MOTIVACE – pro rozhodování je důležité působení potřeb, které si člověk uvědomuje v podobě přání - vnitřní vlivy – MOTIVACE – pro rozhodování je důležité působení potřeb, které si člověk uvědomuje v podobě přání - vnější vlivy – existující NABÍDKA ZBOŽÍ a nejrůznější formy jeho PROPAGACE - POZOR – přistupují vlivy sociální + ekonomické možnosti spotřebitele – působení na POSTOJE - POZOR – přistupují vlivy sociální + ekonomické možnosti spotřebitele – působení na POSTOJE

- jsou-li postoje méně vyhraněné, lze je ovlivnit velmi snadno x vyhraněné postoje lze ovlivnit poměrně těžko a to jen ve směru původního zaměření - jsou-li postoje méně vyhraněné, lze je ovlivnit velmi snadno x vyhraněné postoje lze ovlivnit poměrně těžko a to jen ve směru původního zaměření Pro ovlivňování důležitá MAKROSTRUKTURA ( uspořádání společnosti, systém jejího řízení, geografickými vlivy podmíněný hospodářský život společnosti, kultura, …. ) - na ovlivňování se podílejí sdělovací prostředky – jak je prezentováno veřejné mínění a ekonomické názory a přístupy Pro ovlivňování důležitá MAKROSTRUKTURA ( uspořádání společnosti, systém jejího řízení, geografickými vlivy podmíněný hospodářský život společnosti, kultura, …. ) - na ovlivňování se podílejí sdělovací prostředky – jak je prezentováno veřejné mínění a ekonomické názory a přístupy Společenská MEZZOSTRUKTURA – konkrétní podněty, které mají původ v příslušnosti jednotlivců k velkým sociálním skupinám – referenční (vztažné) skupiny – s jejich hodnotami se daný jedinec ztotožňuje (politické strany, hospodářské a zájmové organizace…) – nemusí být ani jejich členem – časopisy – celebrity ….. vytváření pozice a role tzv. „MLUVČÍHO“ Společenská MIKROSTRUKTURA – rodina a přátelé – reference o zboží – dělení sféry rozhodování – muži technika – ženy péče o domácnost – velké nákupy společně. Pouze v menším počtu rodin dostávají prostor děti. !!! POZOR !!! – nikdy pouze zásada vše pro dítě !!!! Společenská MIKROSTRUKTURA – rodina a přátelé – reference o zboží – dělení sféry rozhodování – muži technika – ženy péče o domácnost – velké nákupy společně. Pouze v menším počtu rodin dostávají prostor děti. !!! POZOR !!! – nikdy pouze zásada vše pro dítě !!!!