Tematické setkání KAP Jihomoravského kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PŘISPÍVÁME K ROZŠÍŘENÍ NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ, PODPORUJEME UZNÁVÁNÍ JEHO VÝSLEDKŮ CELOSTÁTNÍ SEMINÁŘ CELOŽIVOTNÍ UČENÍ – KROMĚŘÍŽ 2010 KROMĚŘÍŽ 12.
Advertisements

Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha 7 STÁŽE Inovativní prvek v náboru nových zaměstnanců STÁŽE Inovativní prvek v.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČR - Pevný bod ve světě podnikání Okresní hospodářská komora Vyškov Představení – komory a aktivit v regionu 1. dubna 2016 seminář SOCIÁLNÍ.
Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
1 Rozvoj lidských zdrojů ve slévárenství prostřednictvím programů EU Rozvoj lidských zdrojů ve slévárenství prostřednictvím programů EU Seminář Svazu sléváren.
Strategie rozvoje lidských zdrojů Jihomoravského kraje 2016–2025 Pojetí dokumentu a proces tvorby Rada pro rozvoj lidských zdrojů Jihomoravského kraje.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Zlín, Jana Vodáková Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje Seznámení s výsledky analýzy potřeb ve ZK.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Tematické setkání KAP Ústeckého kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
PROJEKT Podpora krajského akčního plánování P-KAP 1) Časový rámec projektu 2) Vymezení působnosti projektu 3) Finanční náklady projektu 4) Lidské zdroje.
CESTA PRO CHYTROU BUDOUCNOST. SMART CITIES Teorie?Koncepce? Realita? Neohraničený urbanistický koncept Informační technologie pro efektivní správu měst.
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování (Pavla Chocholová) a Krajský akční plán Plzeňského kraje (Petr Duda) Národní ústav pro vzdělávání.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
Školy jako centra celoživotního učení KAP MSK
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Vytvoření jednotného systému v oblasti finanční gramotnosti a prevence předlužení na úrovni územních samosprávných celků F I N G R A M.
Členská schůze MAS Nepomuk,
Aktuální informace o KAP a MAP
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 2 KRAJE 7. KRAJSKÁ KONFERENCE PROJEKTU
Hlavní město praha a integrace cizinců
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Aktivity a činnosti úseku služeb v oblasti dalšího vzdělávání
Proč je důležité podpořit rozvoj KP ve škole
Náměty pro činnost Národního fóra
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
RKC.
Mezigenerační s dobrovolnické centrum TOTEM, z.s.
Andragogika Vzdělávání.
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Vzdělávání a práce web pro cestu za lepší prací
GOAL Guidance and Orientation for Adult Learners
JIHOMORAVSKÝ KRAJ A INTEGRACE CIZINCŮ
Vzdělávání Lokální partnerství Liberec Magistrát města Liberec, 1. březen 2017 Prezentace / akce se koná v rámci projektu "Inkluzivní a kvalitní vzdělávání.
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Centralizované rozvojové projekty 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Analýza potřeb v území Ing. Martin Kolář
Projekt Komplexní program podpory ke zvýšení zaměstnanosti žen na trhu práce v Ústeckém kraji PRÁCE PRO KAŽDOU Registrační číslo projektu.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Transkript prezentace:

Tematické setkání KAP Jihomoravského kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská, PhDr. Brno 25. května 2016

Cíl intervence – podpora DVD realizovaného SŚ Vychází ze strategických dlouhodobých cílů národní vzdělávací politiky a dlouhodobých záměrů krajů: Přeměna středních odborných škol na Centra celoživotního učení  Přeměna středních odborných škol na Centra celoživotního učení Implementace procesů uznávání výsledků předchozího učení do systému  Implementace procesů uznávání výsledků předchozího učení do systému dalšího vzdělávání dalšího vzdělávání Rozšíření příležitostí ke vzdělávání seniorů realizací programů DV  Rozšíření příležitostí ke vzdělávání seniorů realizací programů DV na SŠ (pestrost a četnost nabídky, rozšíření míst realizace na SŠ (pestrost a četnost nabídky, rozšíření míst realizace vzdělávání) vzdělávání)

Škola jako centrum celoživotního učení Počáteční vzdělávání Další vzdělávání Uznávání

Další vzdělávání – vzdělávání dospělých Profesní vzdělávání Zájmové vzdělávání Občanské vzdělávání

Vzdělavatelé dospělých v ČR Soukromé vzdělávací instituce Podnikové vzdělávací instituce Školy

Intervence – Rozvoj škol jako center CŽU Benefity pro školy Odborný Odborný  rozvoj profesních kompetencí PP  vyšší respekt k požadavkům světa práce  provázanost počátečního a dalšího vzdělávání Finanční lepší postavení škol na trhu vzdělávání  lepší postavení škol na trhu vzdělávání Společenský rozvoj spolupráce se sociálními partnery, nová partnerství  rozvoj spolupráce se sociálními partnery, nová partnerství  vyšší informovanost veřejnosti o činnosti škol

Intervence – Rozvoj škol jako center CŽU Benefity Pro kraje a obce  škola jako místo setkávání generací při učení  využití potenciálu školy (personálního i materiálního)  dostupnost dalšího vzdělávání i poradenství Pro jednotlivce širší nabídka dalšího vzdělávání  širší nabídka dalšího vzdělávání  lepší dostupnost dalšího vzdělávání a poradenství  motivace

Obsah intervence 1. Dílčí cíl - Podpora škol jako center CŽU: školy jako centra celoživotního učení poskytují vzdělání žákům v rámci  školy jako centra celoživotního učení poskytují vzdělání žákům v rámci počátečního vzdělávání, ale také nejrůznější formy dalšího vzdělávání pro počátečního vzdělávání, ale také nejrůznější formy dalšího vzdělávání pro dospělé dospělé již existující centra jsou v jednotlivých krajích sdružená v sítě (mimo Prahu,  již existující centra jsou v jednotlivých krajích sdružená v sítě (mimo Prahu, která se nemohla účastnit projektů podpořených ESF) která se nemohla účastnit projektů podpořených ESF)

SÍTĚ ŠKOL PH PH PLK KVK UK SCK LBK JCK KHK JMK KVYS PK OLK MSK ZK sdružení o.p.s. př. org. asociace ředitelů škol

Kroky podpory v rámci intervence: Podpora škol při tvorbě koncepce DVD na škole pro další období a její realizaci:  metodická podpora škol - příprava a organizace DVD  vzdělávání učitelů – tvorba programů DV Podpora škol při získávání akreditací programů DV:  metodická podpora  vzdělávání zájemců o akreditace

Obsah intervence 2. Dílčí cíl - Implementace procesů uznávání výsledků předchozího učení do systému DV: předchozího učení do systému DV:  střední odborné školy působí jako autorizované osoby pro uznávání výsledků předchozího učení pro profesní kvalifikace v soustavě výsledků předchozího učení pro profesní kvalifikace v soustavě NSK v oborech vzdělání, které poskytují podle zákona č. 179/2006 NSK v oborech vzdělání, které poskytují podle zákona č. 179/2006 Sb. Sb.

Kroky podpory v rámci intervence: Podpora škol při získávání autorizace osob pro oblast ověřování a uznávání výsledků vzdělávání podle zákona č.179/2006 Sb.:  vzdělávání škol - zájemců o autorizaci  metodická podpora škol - příprava a organizace procesu uznávání  vzdělávání učitelů – PDV, příprava zadání zkoušky pro uznání profesních kvalifikací profesních kvalifikací

Obsah intervence 3. Dílčí cíl - Rozšíření příležitostí ke vzdělávání seniorů realizací vzdělávacích programů na středních školách realizací vzdělávacích programů na středních školách střední školy realizují vzdělávání starší generace  střední školy realizují vzdělávání starší generace

Kroky podpory v rámci intervence:  podpora KAP při vzdělávání starší generace:  metodická podpora koncepce vzdělávání seniorů středními školami s využitím mezigeneračního učení školami s využitím mezigeneračního učení  podpora škol při tvorbě programů dalšího vzdělávání pro starší generaci: starší generaci:  metodická podpora  vzdělávání učitelů – tvůrců vzdělávacích programů: tvorba PDV mezigeneračního učení mezigeneračního učení

Hlavní dokumenty a aktéři IROPOP VVV Projekt P-KAP Oblasti intervencí Garantiintervencí Odborní garanti krajů Krajské týmy intervencí Pracovní skupina pro vzdělávání ŠAP ČR Kraj Škola RAP Strategie VP 2020Strategie RR Potřeby škol KAP

Diskuse Děkuji Vám za pozornost