NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/21.2623 AUTOR:Mgr. Vladimír.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Algebraické výrazy – početní operace
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Určení hodnoty číselného výrazu
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2012/2013 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
NEKONEČNÁ GEOMETRICKÁ ŘADA
ČÍSELNÉ VÝRAZY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výrazy 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Elektronická učebnice - II
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_6_INOVACE_MAT44 Název školy SPŠ a.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Obvod a obsah rovnoběžníku VY_42_INOVACE_26_02. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_393_Lineární rovnice II. Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu:Pythagorova věta(EUPŠM13),
ROZKLAD MNOHOČLENU UŽITÍM VZORCŮ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_19_Rozklad mnohočlenu.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Jiří Šmíd NÁZEV:VY_42_INOVACE_29_Kvádr_objem TÉMATICKÝ CELEK:Geometrie.
Předmět:Matematika Ročník: 1. ročník večerního nástavbového studia Autor: Iveta Smolková Anotace:Žákům je vysvětlen teoreticky postup při násobení a dělení.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Lichoběžník – jeho vlastnosti a konstrukce
Mocniny s racionálním exponentem II.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
- Výpočet povrchu příklady
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144
Pythagorova věta - příklady
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ČÍSELNÉ VÝRAZY = výrazy, v nichž se vyskytují pouze čísla a početní operace mezi nimi. Hodnotu číselného výrazu určíme, provedeme-li všechny početní.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ MNOHOČLENŮ
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Střední škola obchodně technická s. r. o.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír Kornas NÁZEV:VY_32_Inovace_Matematika_2 ČÍSLO DUM:19 TÉMA:Matematické výrazy ROČNÍK:8.8. OBDOBÍ REALIZACE: 11/2012

Anotace: Matematické výrazy – prezentace v PowerPoint, vlastnosti, početní operace, hodnota výrazu,využití v praxi.

Matematické výrazy Příklady z praxe :  6. (8-9)  3² + √4²  2.pº - 5  x².y.z –x.z  Výpočet daně : 0,25/100.c.v  Výpočet výšky jehlanové střechy: v² = a² - (a/2)² = ¾. a²

Matematické výrazy I.Číselné výrazy : (4+2).7, √16 - 2² II.Výrazy s proměnnou : 20.x + 35.y Výpočet hodnoty výrazu : 1. Ve výrazu bez závorek nejprve umocňujeme a odmocňujeme. Potom násobíme a dělíme. Nakonec sčítáme a odčítáme. příklad : 4.√9 - 2² : 2 = 4.3 – 4:2 =12 – 2 = 10

Výpočet hodnoty výrazu: 2. Ve výrazu se závorkami nejprve počítáme hodnoty výrazů v závorkách, potom odstraňujeme závorky. příklad : ( 8,7 – 2,6) :(2,7 + 7,3) = 6,1 : 10 = 0,61 Druhy závorek: 1) okrouhlé(kulaté) : ( 4,9 + 3²) 2) hranaté : [ 1,2 - (3,6 - 1,4)] 3) složené : { 1+[ 5 – (4+3)] } : 100

Početní operace s matematickými výrazy: Vlastnosti : 1.Pravidla stejná pravidla jako pro početní operace s racionálními čísly. 2.Platí stejná pravidla jako pro početní operace s mocninami. 3.Hodnotu výrazu s proměnnými vypočítáme dosazením čísla za proměnné a provedením početních operací. 4. Při odstraňování závorek začneme nejprve : kulaté hranaté složené.

Výrazy v praxi i v životě: 1.Pythagorova věta( výška jehlanu, úhlopříčky ). 2.Finanční matematika(daň, úrok, zisk apod.). 3.V ekonomice ( státní rozpočet), v obchodě (slevy x zdražení).

Příklady k procvičení 1) -1,3 + 1,2.(4 - 3,5)= 2) (2- 4)². [20 – ( 30,4 – 8.4)] = 3) Vypočítej hodnotu výrazu pro x=3: x² - 2.x = 4) Vypočítej hodnotu výrazu pro a=25 a b=6 : 3. b. √a = 5) Sbírka úloh, internet.

Výsledky :uspořádej vzestupně 1.-0,

Použité zdroje :  ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Matematika pro 8.ročník základní školy : 1.díl. 1.vydání. Praha : Prometheus, ISBN  Vlastní.