Z DRAVOTNÍ POSTIŽENÍ ? Odchylka ve zdravotním stavu člověka, která ho omezuje. Zákon č.108/2006 Sb. O sociálních službách Zákon č. 435/2004 Sb. O zaměstnanosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Osoby s handicapem Mgr. Terezie Pemová.
Zákon o sociálních službách
Skupina osob se zdravotním znevýhodněním
POSTIŽENÍ MEZI NÁMI Mgr. Michal Oblouk.
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
a samostatného pohybu těžce zrakově postižených dětí
Prožitkový seminář 30. listopadu 2011 Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost reg. číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
AUTOŘI: BARBORA MIKULOVÁ LUCIE KMENTOVÁ 4.A
Výchova mládeže s více vadami
Sluchové vnímání a jeho fyziologie, patologie sluchového analyzátoru, klasifikace sluchových vad, vlastnosti zvuku.
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
Komunikace mezi generacemi
Děti se specifickými potřebami Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Marie Lukasová.
Poruchy autistického spektra (PAS) Pervazivní vývojové poruchy
Základy psychologie a psychopatologie VZ kombinované
Specifické vývojové poruchy učení
KOMUNIKACE S KLIENTEM MENTÁLNĚ RETARDOVANÝM
INTEGRACE DĚTÍ S TĚLESNÝM A KOMBINOVANÝM POSTIŽENÍM
Dětský domov (tedy nikoli dětský domov se školou) a základní škola pod jednou střechou Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Ondřej Vala.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
INVALIDITA JAKO SOCIÁLNÍ UDÁLOST
Sociální politika 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Péče o těžce zdravotně postižené Právní úprava zákon č. 329/2011 Sb., o poskytování dávek osobám se zdravotním postižením prováděcí vyhláška.
Dítě se sluchovým postižením
Přednáška: Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Dítě se specifickými potřebami Doporučení a zjištění veřejné ochránkyně práv Marie Lukasová, Sepetná 2015 © Copyright Veřejný ochránce práv, 2015.
HANDICAPOVANÍ MEZI NÁMI Mgr. Michal Oblouk. ZDRAVÍ = stav úplné fyzické, duševní a sociální pohody a) fyzické – tělesný stav zdraví b) mentální – stupeň.
Úprava „Pravidel řízení o přiznání finanční podpory JMK pro rok 2016 v oblasti podpory poskytování soc. služeb„ ODDĚLENÍ EKONOMIKY A KONTROLY
Základy speciální pedagogiky
Postižení mezi námi Název projektu: OP VK
Příspěvek na péči MUDr. Jarmila Lamková MUDr. Jarmila Lamková Ministerstvo práce a sociálních věci, Ministerstvo práce a sociálních věci, odbor posudkové.
K OMUNIKACE - DIAGNOSTIKA Zimní semestr. K OMUNIKACE Znamená výměnu informací, tj. předávání, zpracování a předávání informací Zahrnuje nejen komunikaci.
Logopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s narušenou komunikační schopností.
SOMATOPEDIE PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.. UVEDENÍ DO PROBLEMATIKY zabývá se výchovou, vzděláváním a přípravou pro pracovní a společenské začlenění jedinců.
Somatopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s poruchami hybnosti, dlouhodobě nemocnými a zdravotně oslabenými.
Speciální pedagogika Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.
MENTÁLNÍ RETARDACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMentální.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada ředitelů škol a zařízení Libereckého kraje, 19.
Změny vyhlášky o požární prevenci mající vliv na začleňování činností.
Beakra  1. význam správné řeči  2. fyziologický a sociální základ výslovnosti  3. nesprávná a vadná výslovnost  4. příčiny a výskyt v populaci.
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
Vývojové poruchy motoriky © Tom Vespa.
PORUCHY ŘEČI V DĚTSKÉM VĚKU
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
Sociálně terapeutické dílny
DMO dětská mozková obrna
Seminář ke speciální pedagogice 1
Základní škola a Praktická škola, Jičín
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Vyšetření sluchu u nejmenších dětí
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Postnatální období –starší školní věk
Pedie Co mají společné?.
DMO (dětská mozková obrna)
Základní pojmy speciální pedagogiky
Projekty na podporu handicapovaných uživatelů knihoven
Zvuky domova VY_32_INOVACE_4C_12
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Z DRAVOTNÍ POSTIŽENÍ ? Odchylka ve zdravotním stavu člověka, která ho omezuje. Zákon č.108/2006 Sb. O sociálních službách Zákon č. 435/2004 Sb. O zaměstnanosti

P ŘÍČINY ZDRAVOTNÍHO POSTIŽENÍ ? Dědičnost, úraz, nehoda, nemoc, atd…

T YPY ZDRAVOTNÍHO POSTIŽENÍ ? Tělesné postižení Mentální postižení Duševní porucha Smyslové postižení Kombinované postižení

T ĚLESNÉ POSTIŽENÍ Mohou být: Vrozené : Získané Př. rozštěp páteře, vadné držení těla, …..

M ENTÁLNÍ POSTIŽENÍ Vznik ve třech obdobích: 1. Prenatální 2. Perinatální 3. Postnatální Dělí se do 7 kategorií od mírné mentální retardace až po jinou mentální retardaci.

D UŠEVNÍ PORUCHA Projevuje se v myšlení, prožívání a chování člověka. Př. Psychózy, poruchy nálad, ….

S MYSLOVÉ POSTIŽENÍ Dělení: Sluchové : Zrakové Nástroje: Bílá hůl, vodící pes, …. Alternativní techniky: Označování,štítkovaní oděvu, …

K OMBINOVANÉ POSTIŽENÍ 3. Skupiny: 1. společný znak mentální retardace 2. kombinace vad tělesných,vad řeči a smyslových vad 3. Autistické děti a děti s,,,,,, autistickými rysy Aby bylo dítě zařazeno mezi autisty musí splňovat šest z dvanácti kriterii.

DĚKUJEM ZA POZORNOST Zpracovala: Nikola Mézlová Sabina Šnajdrová Barbora Pilařová Barbora Lašmanská

Z DROJE OBRÁZKŮ postizeni/ bicky_kraj.html?year= /

Z DROJE INFORMACÍ is.muni.cz/th/104604/pedf_b/Kombinovane_postize ni.doc