Pracovní list – logistika a její nové trendy Zpracoval Ing. Jan Weiser.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Logistika v silniční dopravě
Advertisements

VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projektové řízení Modul č.1.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Obchodní logistika Přímá výrobková rentabilita
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
SYSTÉMY ŘÍZENÍ ZÁSOB Jana Burešová Kateřina Cimická
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Ekonomická gramotnost
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
A) Determinanty nabídky
MARKETINGOVÝ MIX.
DI3MK_EPP1 Ekonomika a řízení průmyslových podniků 1
Vyřizování objednávek (objednávkový cyklus, formy objednávek)
Základní pojmy Absolutní a komparativní výhoda
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
3 Simulace řízení informačního a materiálového toku - logistická hra
AirPackage s.r.o. Zakladatel: Jan Falta. Podnikatelský záměr  prodej technického řešení pro bezpilotní stroje  dominantní dodavatel technologie na trhu.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Inovační potenciál ČR Technologický profil ČR Cena Inovace roku 2011 Pavel Švejda Seminář Inovace a technologie v rozvoji.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
OBRAT ZÁSOB, OPTIMÁLNÍ DODÁVKA
Úkol, cíle a základní pojmy logistiky Kapitola 2: Úkol logistiky, Cíle logistiky, Základní pojmy logistiky Vysoká škola technická a ekonomická v Českých.
Model strategie marketingového mixu
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Distribuční logistika Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu  Definice distribuční logistiky  Základní činnosti, které se realizují při distribuci.
Materiály pro účastníky pilotních kurzů konaných v rámci realizace projektu SOVA SYSTEMS Č.R., spol. s r.o. Brno „Vyšší úroveň dalšího vzdělávání v klíčových.
Cynismus a naivita v regulaci finančních trhů se zaměřením na distribuci finančních produktů Petr Stuchlík, VŠE v Praze 10. února 2016.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUM VY_32_INOVACE_E21.05 Ročník 2.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Výpočet potřeby zaměstnanců Pracovní list Zpracoval Ing. Jan Weiser.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Kvalita dopravy v logistických procesech Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Co je to projekt? Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_08.
Změny devizového kurzu ČNB a vývoj mezd doc. Ing. Jaruše Krauseová, CSc.
8 EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY. Základy ekonomie 2 Produkce a růst Životní úroveň závisí na schopnosti země produkovat statky a služby Z hlediska.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní pojmy Absolutní a komparativní výhoda
Návrh logistiky skladového hospodářství ve vybraném podniku
Marketingový plán podniku
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
MARKETING Přednáška P
Autor: Ing. Sikorová Renata
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Ekonomika malých a středních podniků
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Výpočet potřeby zaměstnanců
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Distribuční politika klíčová slova
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Výrobní činnost CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Product (výrobek) a jeho marketingové pojetí
MARKETING Přednáška P
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Pracovní list – logistika a její nové trendy Zpracoval Ing. Jan Weiser

Zadání úkolu S využitím informací o vývoji logistiky 21. století zpracujte příklady uplatnění těchto trendů v MO a VO v ČR. Využijte vlastní poznatky a poznatky, které je možné získat z různých informačních zdrojů. Text zpracujte v rozsahu dvou stran A4. Pracujte ve dvojicích.

Logistika na počátku 21. století 3 Teoretická východiskaCíleMetodyPřínosyVymezení problému Globalizace Technologický rozvoj Rozšiřování sortimentu výrobků Kratší životní cykly výrobků Individualizace produktů Rostoucí význam služeb Tlak na snižování nákladů Zmenšuje se podíl výrobce na přidané hodnotě Globální distribuce Klíčový význam informací Rostoucí množství zboží Kratší časy uvedení výrobku na trh Menší velikost dodávek Vysoká frekvence dodávek Kratší dodací lhůty Užší časová okna Tvorba dodavatelských sítí MegatrendyVliv na logistiku

4 K tomu malý příklad: Rozhlížejte se ve svém prostředí v tuto chvíli tak dlouho dokud neuvidíte nějaký světelný zdroj ( žárovku, zářivku nebo něco podobného ). Otázka pro Vás zní „Jakou dobu vyžaduje tento světelný zdroj ( v evropském průměru ), než jsou svezeny jeho části na jedno místo, než je zdroj vyroben, zabalen, opět rozbalen, zamontován a než se tam, kde nyní nachází, poprvé rozsvítí ?“ Trvalo to : a) 50 minut ? b) 22 hodin ? c ) 5 měsíců 29 dní ? d) 6 měsíců ?

5 z pramene: VOLVO

6 „ skutečná doba přípravy a zpracování“ ( 50 minut odpověď a, ) „ skutečná doba dopravy v rámci firmy i mimo ni “ ( 22 hodin ) odpověď b, „doba skladování mezi jednotlivými zhodnocovacími kroky“ ( 5 měsíců 29 dní, odpověď c, )

112 let 85 let 56 let (roky) Fotografie Telefon Praní lokomotiva Rádio let Tranzistor let Radar let Solární baterie roky Inovační tempo