Římská obydlí ve městech - domus Ondřej Turek, 2A.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
typologie obytné stavby 1.roč.APS FAST 4. Přednáška ČLÁNKY NORMY
Advertisements

Románské umění 11. – 13. století.
Egypt Pyramidy.
Doc.Ing.arch. Naděžda Menšíková, CSc.
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Antický dům - Pompeje.
OŠETŘOVACÍ JEDNOTKA je základní funkční, stavební a organizační složka lůžková části nemocnice.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_16  
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.17 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
 Nachází se na okraji Strakonic  Bydlím v něm já a můj vysněný pes  V garáži mi stojí vysněné auto.
Antický Řím Malířství a mozaiky.
ŘÍMSKÁ KULTURA Mgr. Jitka Moskvová.
Koloseum v Římě.
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM: Obydlí Číslo DUM: VY_52_INOVACE_75_96 Vzdělávací předmět: Rodinná výchova Tematická oblast:
Komín v běhu času Ing Jan Mareček.
POZEMNÍ STAVITELSTVÍ III
POZEMNÍ STAVITELSTVÍ III cvičení
Natálka, Anička a Štěpánka
SLOVANÉ.
Fakulta architektury ČVUT / Dějiny techniky . ANTICKÝ ŘÍM
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Lubomír Kacálek Název šablony III/2 – Inovace.
Mőbel nábytek Pavla Matoušková. Ceník některého sortimentu Postel se sendvičovou matrací 12999,- Manželská posel s pružinovou matrací 30000,- Obývací.
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Inovace výuky v PrŠ Horní Česká Šablona - název/číslo: III/2 Inovace.
Můj domov.
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Inovace výuky v PrŠ Horní Česká Šablona - název/číslo: III/2 Inovace.
Římský dům Michaela Psíková.
Běžný život ve starověkém ŘECKU BYDLENÍ, BYDLENÍ, OBLEČENÍ OBLEČENÍ RODINA RODINA ÚČESY ÚČESY STOLOVÁNÍ STOLOVÁNÍ.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Lubomír Kacálek Název šablony III/2 – Inovace.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Podbořany, Husova 276, okr. Louny AUTOR: Jaroslava Kudláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_612_AJ_MÍSTNOSTI TEMA: Místnosti ČÍSLO PROJEKU:CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM: Bytové prostory Číslo DUM: VY_52_INOVACE_76_96 Vzdělávací předmět: Rodinná výchova Tematická.
Výroba vestavěného nábytku
Studie: Podnikové domy
ABSOLUT-IN inteligentní poradenství. Poradenská společnost ABSOLUT-IN působí na českém finančním trhu od roku Poskytuje služby v oblasti pojištění,
ABSOLUT-IN inteligentní poradenství. Poradenská společnost ABSOLUT-IN působí na českém finančním trhu od roku Poskytuje služby v oblasti pojištění,
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová JEDNOTKY OBSAHU km 2 m2m2 cm 2 dm 2 mm 2.
ABSOLUT-IN inteligentní poradenství. Poradenská společnost ABSOLUT-IN působí na českém finančním trhu od roku Poskytuje služby v oblasti pojištění,
Shibam Jemen Manhattan pouště Shibam je historické město v Jemenu. Nachází se ve středu vádi Hadramaut a má obyvatel. Staré město se rozkládá na.
ABSOLUT-IN inteligentní poradenství. Poradenská společnost ABSOLUT-IN působí na českém finančním trhu od roku Poskytuje služby v oblasti pojištění,
Co je to domov? DOMOV Domov je máma, táta a sourozenci … Domov je můj pokoj, hračky, knížky … Domov je náš dům, byt, obývák, kuchyň, ložnice,
Kultura ve starověkém Římě Vzdělanost, architektura.
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_72_PRV1 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Vybavení bytu NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
ABSOLUT-IN inteligentní poradenství. Poradenská společnost ABSOLUT-IN působí na českém finančním trhu od roku Poskytuje služby v oblasti pojištění,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Gabriela Hnátková NÁZEV: VY_52_INOVACE_03_PRV_3.
BRNO – VILA TUGENDHAT vila se nachází v městské části Brno-sever
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Angličtina pro 2. stupeň ZŠP a ZŠS Uherský Brod
Č. DUMu: VY_22_INOVACE_11_THE HOUSE II
Země – podmínky života.
Země se mírně otřásla při krátkém a slabém zemětřesení, která jsou v jižní Itálii tak běžným jevem, že jim jen málokdo věnuje větší pozornost, a nejsou.
Aneb skromnost nadevše:-)
Náš byt I. VY_32_INOVACE_3A_19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_22_ INOVACE_33_ ANGLICKÝ JAZYK 5
Adresa školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Kuchyň Pokoj 1 Pokoj 2 Pokoj obývací Zeď – nechat (100 mm)
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
Chráněné bydlení Luhačovice Mlýnská Luhačovice
RODINNÝ DŮM NÍZKOENERGETICKÝ ÚSPORNÝ MÍSTO STAVBY: KLIMKOVICE
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Ústav vs. Komunitní služba
8 lidí na stůl, 10 stolů v místnosti a hlavní stůl
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
ženy: jedno jméno např.: Cornelia st.
Transkript prezentace:

Římská obydlí ve městech - domus Ondřej Turek, 2A

Domus nebo-li dům s atriem měl původně jedinou ústřední místnost Atrium = hlavní a zároveň jediná místnost v domě

Ložnice Kuchyně Obývací pokoj Krb Svatyně bůžků … v jednom

Později přistaveny menší pokoje, koupelna, přijímací místnost, kuchyně, odkládací komory V zadní části ponechané výklenky (alae) Na zadní stěnu atria přistavěna otevřená místnost (tablinum)

Domus aurera

Vzduch a světlo pronikaly do atria otvorem ve střeše Tím také při dešti získávali vodu Dveře uzavírány klíčem nebo závorou Místnosti po stranách domu sloužily někdy jako obchody Dům se mohl stále rozšiřovat

Vybavení domácnosti Původně prosté a spíše praktičtější, než-li estetické Později se dbalo na estetičnost kvůli hostům. Místnosti, které host neviděl byly vybavovány střídmě. V kuchyni (culina) bylo nejdůležitějším místem otevřené ohniště V některých domech pekárna

Běžně: Kovová či dřevěná lehátka, křesla, různě upravené stoly, skříně a truhly. K osvětlování sloužily kahany, nebo svíce (lojové nebo voskové) místností nahozeny maltou či štukem a byly ozdobeny mozaikou a malbou Podlaha cihlová, nebo kamenná

Důsledek rozšiřování domů V Římě nebyl dostatek stavebního místa Příbytek patrových domů činžovních domů (insulae)

Záchody (latrinae)