ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ 1.5.00/34.0673 Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětTechnologie Tematický okruh Polévky a přílohy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1.Syrové brambory nastrouháme na jemném struhadle a smícháme s moukou, vejcem, osolíme. Těsto má mít polohustou konzistenci (nesmí téct),
Advertisements

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
PŘÍLOHY K POKRMŮM - BEZMASÉ POKRMY- A POKRMY S MALÝM OBSAHEM MASA
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Moučníky z kynutého těsta
Autor:Bc. Anna Hana Kučeráková zpracováno: ročník (obor)1.KP E/01 Stravovací a ubytovací služby tematická oblastPřílohy z mouky - knedlíky.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Bc. Zdeňka Sîrbu Zpracováno:
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Bc. Anna Hana Kučeráková.
Pokrmy z brambor.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Moučníky z bramborového těsta
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Bc. Zdeňka Sîrbu Zpracováno:
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vložky a zavářky do polévek
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Bc. Zdeňka Sîrbu Zpracováno:
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.11 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Bc. Zdeňka Sîrbu Zpracováno:
VY_32_INOVACE_ _Rozvoj klíčových kompetencí v předmětu Pracovní činnosti v ročníku. Příprava kynutých knedlíků s ovocem Autorem materiálu.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Technologie pokrmů 1.Ročník obor kuchař s maturitou 26.hodina
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Odborný výcvik Ročník:1.
Ročník:2. Vzdělávací obor:65-51-H/01 Kuchař - číšník Předmět:Technologie přípravy pokrmů Tematický okruh:Základní technologické úpravy vývarů a polévek.
Šablona III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_TPP_520 Ročník: 2.
Tvarohové knedlíky Vlastní kalkulace. 2 Tvarohové knedlíky Vlastní kalkulace Hmotnost v g Použité suroviny:10 porcí3 porce tvaroh měkký strouhanka20060.
Přílohy.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor:Blanka Štrublová Zpracováno: Ročník (obor):3.CU H/01 Cukrář Tematická oblast:Restaurační moučníky Předmět:Technologie Anotace:Výukový.
Přílohy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Eva Pospíšilová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_7_INOVACE_TE 32 Název školy: Střední průmyslová.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětTechnologie Tematický okruh Předběžná a.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhPotraviny.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhÚvod.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruh Potraviny.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětTechnologie Tematický okruhPolévky a přílohy.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětTechnologie Tematický okruh Polévky a přílohy.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětTechnologie Tematický okruh Polévky a přílohy.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětTechnologie Tematický okruh Polévky a přílohy.
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Brambory Vypracoval: Lukáš Karlík.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhPotraviny.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruh Potraviny.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětTechnologie Tematický okruhPolévky a přílohy.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruh Potraviny.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhÚvod.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětTechnologie Tematický okruh Polévky a přílohy.
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Předmět Technologie
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Předmět Potraviny a výživa
TVAROHOVÉ TĚSTO Předmět: Technologie přípravy pokrmů pro obor Kuchař – číšník třetí ročník Klíčová slova: těsto, tvarohové, příprava, žemlovka, knedlíky.
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Předmět Potraviny a výživa
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Předmět Potraviny a výživa
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Předmět Potraviny a výživa
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Předmět Technologie
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Předmět Technologie
Přílohy z rýže a dalších obilovin
Vaření I. Ing. Petra Pechová, 2012.
Smažení Ing. Petra Pechová, 2012.
Přílohy ze zeleniny P. Pechová, 2012.
Transkript prezentace:

ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětTechnologie Tematický okruh Polévky a přílohy Název materiálu Přílohy z brambor II. Číslo materiálu VY_(32)_INOVACE_3.B_T_13(20) AutorIng. Petra Pechová

Anotace  Cílem prezentace je seznámit žáky s přípravou příloh z brambor.  Materiál je určen pro žáky prvního ročníku oboru kuchařské práce.  Materiál je určen pro výklad nové látky a interaktivní práci ve výuce.

Příprava syrových brambor  vybíráme velké hlízy, neboť nevznikají velké ztráty  vlivem kyslíku se pokrájené syrové brambory nepříjemně zbarvují, proto je před dalším zpracování vkládáme do studené vody

Smažení v tuku  brambory nakrájíme na požadované tvary  necháme vyloužit škrob  řádně osušíme v čisté utěrce  vložíme do rozpáleného tuku a smažíme dozlatova  solíme před podáváním (sůl váže vodu, nebyly by křupavé)  často používáme polotovar

Tvary smažených brambor  Pommes frites (pomfrit) – hranolky  Pommes chipes (pomšips) – lupínky  Pommes pailles (pompej) – nudličky, sláma  Pommes carrés (pomkarés) – kostičky  Pommes parisienns (pomparizéns) – kuličky  Pommes soufflees (pomsuflé) - polštářky

Bramborová těsta – z vařených br.  Knedlíky – brambory vařené ve slupce, oloupeme, nameleme + hrubá mouka, krupice, vejce, sůl, tvarujeme, vaříme  Krokety – vařené brambory, prolisujeme + máslo, žloutky, sůl, muškátový oříšek, strouhanka = těsto; tvarujeme válečky, obalíme v rozšlehaných vejcích a strouhance, smažíme

Bramborová těsta – ze syrových br.  Chlupaté knedlíky – oloupané syrové brambory nastrouháme, necháme min. odstát, vymačkáme vodu, přidáme vejce, sůl, hrubou mouku → lžící tvoříme noky, které zaváříme do vroucí osolené vody, vaříme a si min., vyjmeme a mastíme sádlem

Úkol  Vyhledejte na internetových stránkách, jaká je hmotnost 1 porce smažených hranolků. Jakou má energetickou hodnotu tato porce?

Použité zdroje  ŠINDELKOVÁ, Alena. Technologie 1. Praha: Parta, 2001, ISBN  METZ; KESSLER, Grüner. Restaurace a host. Praha: Europa - Sobotáles cz., 2008, ISBN