M. Borovská, B. Máslová Romulus, Remus a vl č ice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SEDM NOVODOBÝCH DIVŮ SVĚTA
Advertisements

UMĚNÍ ŘÍMA.
ITALIE Ř Í M 2.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření:
Číslo a název šablony klíčové aktivity
STAROVĚKÝ ŘÍM.
STAROVĚK III. Dějiny a umění starověkého Říma
Konec římské republiky
Politická a sociální krize římské republiky
Římská republika Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
ˇ (H2O).  Voda je velmi č astým nám ě tem v um ě ní. Vyskytuje se tém ěř ve všech um ě leckých sférách….a ť u ž se jedná o fotografii, obrazy, hudbu.
ŘÍMSKÁ KULTURA Mgr. Jitka Moskvová.
Řím.
Co tě napadne při slově království? Pokus se vytvořit definici tohoto slova.
Charakteristika umělecké památky
Antický ŘÍM.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Starověký Řím 6. ročník.
 m ě sto s nejslavn ě jší historií na sv ě t ě, které je uctíváno jak bohy, tak lidmi. Okouzlující hlavní m ě sto Ř ecka bylo odedávna kolébkou civilizace.
 Co je strategie? Dlouhodobý plán č inností zam ěř ený na dosa ž ení cíle Z ř eckého „strategos“ – generál - vedení  Rozdíl mezi strategií a taktikou?
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, první ročník Kapitoly z českých a světových dějin Dědictví antiky Autor: Mgr. Jan Slovák Vytvořeno: 2012 ZA, 2.
Starověký Řím.
Počátky římského městského státu
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Konec republiky.
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Starověký Řím.
Starověký Řím.
Kultura Říma Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Dějepis Římská republika 1.
Etruskové a založení Říma
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Dějepis Římské císařství 1.
II. triumvirát Michal Kolář. II. triumvirát 42 př.n.l. Marcus Antonius OctavianusLepidus.
Starověký Řím Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAntika Datum vytvoření RočníkPrvní ročník gymnázia.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_242.DEJ.01 Starověký Řím.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Č í slo materi á lu VY_32_INOVACE_DE15 N á zev š koly C í rkevn í středn í odborn á š.
Renesance Yuliya Mechsheryakova, Kristina Nesterenko.
Malí ř ská esence 20. století Č íslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_18 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
Kultura ve starověkém Římě Náboženství O polyteisté O některé bohy přejali od Etrusků, Řeků O s rozšiřováním území i přejímání bohů egyptských, maloasijských…
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ANTIKA 4 DĚJINY ŘÍMA.
Vytvořil: Jakub Řezníček
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
dějiny výtvarného umění
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Úvod
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Římské antické umění Název školy: Základní škola Karla Klíče
Starověký Řím Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Komsová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Římské výtvarné umění. Římské výtvarné umění Sochařství - jezdecká socha Marca Aurelia.
Kultura STAROVĚKÉHO ŘÍMA
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18-35_Spartakovo povstání Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Prezentace pro 6. ročník k výkladu a procvičení učiva.
VY_32_INOVACE_53 UMĚNÍ ANTICKÉHO ŘÍMA sochařství.
Autor: Mgr. Gabriela Hagarová
Starověký Řím VY_32_INOVACE_46_923
Kultura ve starověkém Řecku
u Trasimenského jezera
KULTURA ANTICKÉho ŘECKa
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Umění starověkého Říma
Výtvarné umění starověkého Říma - test
Počátky starověkého Říma
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

M. Borovská, B. Máslová Romulus, Remus a vl č ice

 753 p ř. n. l.  Romulus a Remus  vl č ice -> pastý ř -> království  zalo ž ení m ě sta – návrší Palantina  vra ž da Rema  na po č est vít ě ze – Roma ( Ř ím)

 753 – 510 p ř. Kr.  vládlo sedm král ů  Romulus  3 mýti č tí  3 etrusští  poslední král Tarquinius Superbus - Vzpupný

 509 – 27 p ř. n. l.  patriciové X plebejové -> tribun lidu  dva konzulové, senát  Vrchol ř ímské republiky -> války  Krize ř ímské ř íše -> povstání a reformy  Triumvirát

 rané císa ř ství  27 p ř. n. l. – 395 n. l.  Octavianus Augustus  císa ř ové  pozdní císa ř ství

 proces  5. století rozklad  rozd ě lení – západ a východ  st ř ídání vládc ů  nájezdy barbar ů  r ů zné p ř í č iny zániku ř íše

 nábo ž enství  právo  literatura  ř e č nictví  architektura  socha ř ství  malí ř ství  bojová taktika

 mýty  polyteismus  bohové ↓  k ř es ť anství Zeus = Jupiter

 zvykové právo -> ř ímské právo – kanonické právo

 inspirace Ř eckem  Vergilius  Horatius  Ovidius  Ceasar Ennius Quintus

 sou č ást vzd ě lání  senáto ř i  Cicero Cicero

 vycházela z architektury Ř ecké a Etruské  objev betonu  baziliky, fóra, chrámy, divadlo, ve ř ejné lázn ě, amfiteátry, akvadukty, vít ě zné oblouky, hrobky Colosseum

Forum Romanum Akvadukty Akvadukt Pont du Gard

Ve ř ejné lázn ě Napoleon ů v vít ě zný oblouk Via appia

 busty  sochy  reliéfy Archaická (Delfský vozataj), Klasická (Discobolos) a Helenistická (Laokón a synové) socha.

jezdecká socha císa ř e Marka Aurelia a jeho busta jezdecký reliéf

 nám ě ty v mytologii, p ř írod ě a portrétu  fresky – zahrady, krajiny  mozaiky  míchání barev Ř ímská mozaika ve Volubilis

nást ě nné malby

 otroci, trestanci  císa ř ské hry  gladiátorská škola  druhy gladiátor ů  ž eny gladiátorky – Amazonky  "Ave caesar, morituri te salutant." – "Zdráv bu ď Caesare, jdoucí na smrt T ě zdraví."

 právo  inspirace v architektonických stylech  pálené cihly, beton, mramor  juliánský kalendá ř  vandal

Caesar a mince na po č est jeho vra ž dy

 obrázky – Google     D_starov%C4%9Bku D_starov%C4%9Bku  pad-zapadorimske-rise-a-konec-staroveku.html pad-zapadorimske-rise-a-konec-staroveku.html  nabozenstvi nabozenstvi  Hans-Christian Huf, Nejmocn ě jší ř íše sv ě ta, 2007, Alpress, ISBN Hans-Christian Huf

  cisarstvi-principat/ cisarstvi-principat/  literatura/ literatura/   %ADmsk%C3%A9_pr%C3%A1vo %ADmsk%C3%A9_pr%C3%A1vo  Lesley a Roy A. Adkins, Antický Ř ím -- Encyklopedická p ř íru č ka, Slovart, 2011, ISBN: Lesley a Roy A. AdkinsSlovart