Obecné informace k monitorovacím zprávám. Typy a harmonogram MZ Průběžná monitorovací zpráva Závěrečná monitorovací zpráva Monitorovací zprávu musí příjemce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Advertisements

Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro příjemce Vyplňování MZ a ŽOP v Benefit7 technická část.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
Seminář pro příjemce v rámci výzvy IOP č. 03 – Rozvoj informační společnosti ve veřejné správě , 9:30 hod Učebna č.3, 1. patro Ministerstvo vnitra,
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část -řízení a administrace projektu seminář pro příjemce – 4. výzva GG 3.2 Krajský úřad Ústeckého.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Eva Kujínková MONITOROVACÍ ZPRÁVA věcná část ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha OM OP LZZ D9)
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Interreg V-A Česká republika – PolskoSpolečný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc Kontrola přijatelnosti Nejčastější chyby.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Seminář pro příjemce podpory v rámci vybraných výzev OP LZZ Technická část - Benefit Seminář pro příjemce OP LZZ MV ČR, Praha - Letná, Nad Štolou 3, Praha.
Romana Bendová Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Jak vyplnit žádost o finanční podporu z OP LZZ? Seminář pro žadatele OP LZZ - Mezinárodní spolupráce 29. července 2008 Praha.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Svaz chovatelů českého strakatého skotu, z.s. Skalský Dvůr
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Kontroly na místě a nesrovnalosti
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Seminář pro příjemce věcná část řízení projektu TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM.
Fond mikroprojektů v Euroregionu Glacensis v období
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Seminář k výběrovému řízení 2018
Seminář pro příjemce OPVK
Webová aplikace MS OLOMOUC.
Aplikace Monitorovací systém
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Podání žádosti o dotaci na rok 2018
Úvodní setkání s poskytovateli sociálních služeb –
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Webová aplikace MS2014+ Ing. Josef Šetek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Aplikace Monitorovací systém
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Informace k e-tržišti Gemin
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Benefit7.
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
NV č. 201/2010 Sb. ze dne 31. května 2010  o způsobu evidence úrazů, hlášení a zasílání záznamu o úrazu ve znění NV č. 170/2014 Sb. ze dne 6. srpna 2014.
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Seminář pro žadatele výzvy č. 79 a 80 IROP
Program rozvoje venkova 2014 – 2020 LEADER
Na co myslet při podávání přihlášky do výběrového řízení pro poskytnutí účelové dotace z rozpočtu statutárního města Ostravy.
Obsah Kontrola plnění podmínek smlouvy o poskytnutí dotace
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 3 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Obecné informace k monitorovacím zprávám

Typy a harmonogram MZ Průběžná monitorovací zpráva Závěrečná monitorovací zpráva Monitorovací zprávu musí příjemce předložit za každou z fází realizace projektu: –Fáze vybudování zařízení péče o děti –1. fáze provozu zařízení péče o děti –2. fáze provozu zařízení péče o děti –3. fáze provozu zařízení péče o děti Jednotlivé fáze na sebe musí navazovat, v průběhu realizace projektu není možné dělat přestávky Termín pro předložení MZ je vždy do konce prvního měsíce následujícího po ukončení období (včetně závěrečné MZ), k němuž se zpráva vztahuje. Rozhodující je datum doručení zprávy poskytovateli podpory nikoliv datum odeslání zásilky

Náležitosti monitorovacích zpráv Monitorovací zprávy se skládají ze 2 částí + příloh: –1. část MZ v Benefitu7 –2. část MZ ve Wordu Přílohy ve formátu specifikovaném Pomůckou pro vyplnění MZ a ŽoP Ke každé MZ je povinnost předložit žádost o platbu Povinnost archivace MZ a ŽoP příjemcem Obsah 1. části MZ: Indikátory, Výběrová řízení (včetně specifikace dodavatelů), Publicita, Finanční plán, Prioritní téma, Přílohy Obsah 2. části MZ: –Popis postupu realizace projektu –Jmenný přehled pečujících osob v monitorovacím období –Specifikace, jaká verze provozního řádu platila v monitorovacím období –Problémy při realizaci projektu –Nepodstatné změny projektu –Kontroly na místě

Náležitosti monitorovacích zpráv MZ a ŽoP nutné předložit v tištěné a v elektronické podobě (v Benefitu7) Přílohy je nutné nahrát do Benefitu7 k MZ (více viz Pomůcka pro vyplnění MZ a ŽoP). U tištěné verze musí být listy první a druhé části MZ pevně spojeny do jednoho celku, do druhého celku jsou spojeny přílohy MZ, jako třetí celek se předkládá žádost o platbu (ŽoP). MZ a také určené přílohy musí podepsat statutární zástupce příjemce, případně jím pověřená osoba. MZ (včetně příloh) a ŽoP se zasílá poštou v obálce označené takto: –Ministerstvo práce a sociálních věcí, Odbor realizace ESF, Na Poříčním právu 1, Praha 2), včetně jména kontaktní osoby poskytovatele –Oblast podpory 3.4 –registrační číslo a název projektu –upozornění „Neotvírat – Monitorovací zpráva“

Vyplňování monitorovací zprávy a žádosti o platbu v Benefit7 technická část

Základní informace o Benefit7 Benefit7 - webová aplikace sloužící žadatelům pro předkládání žádostí o finanční podporu z OP LZZ, předkládání monitorovacích zpráv a žádostí o platbu příjemci podpory Kde formulář pro vyplnění monitorovací zprávy a žádosti o platbu z OP LZZ naleznete? nebo V případě technických problémů se obracejte na helpovou adresu a do předmětu e- mailu uvádějte registrační číslo projektu - minimálně jeho část za posledním lomítkem (např.

Důležité informace pro příjemce Odstávky aplikace: a)Plánované i mimořádné odstávky aplikace Benefit7 naleznete na internetových stránkách odkaz na Výzvy a rovněž na titulní straně aplikace Benefit7 b)Plánované odstávky jsou vždy 1. pracovní den v měsíci. V případě, že tento den připadne na pátek, je odstávka provedena až v pondělí následujícího týdne Nenechávejte si proto finalizaci a odevzdání MZ a ŽoP na poslední chvíli! Důležité dokumenty: -Pomůcka k vyplnění monitorovací zprávy a žádosti o platbu projektů zaměřených na vznik a provoz zařízení péče o děti s využitím jednotkových nákladů

Monitorovací zpráva a přílohy

Titulní strana Benefit7 Na titulní straně Benefit7 se nacházejí a průběžně aktualizují důležitá sdělení a novinky (červeně) v rámci OP LZZ

Konto žádostí Na přehledu Vašich žádostí (Konto žádostí) klikněte na projekt, ke kterému chcete vyplňovat MZ Poté vyberte ze seznamu Monitorovací zprávu nebo Žádost o platbu

Výběr monitorovací zprávy Z přehledové tabulky vyberte MZ nebo ŽoP, na které chcete pracovat Pokud Vám nejde nová MZ založit, obraťte se na svou kontaktní osobu v rámci odboru realizace ESF (MPSV), Benefit7 Vás na tuto skutečnost upozorní červenou hláškou

Záložky Monitorovací zprávy Popis jednotlivých záložek a polí je uveden v Pomůcce k vyplnění MZ a ŽoP Je velmi doporučeno vyplňovat jednotlivé záložky a pole postupně; některá data na sebe navazují Povinná pole v Benefitu7 jsou podbarvena žlutou barvou

Informace o projektu a MZ Zmáčknutím tlačítka Načíst data z Monit7+, se automaticky vyplní většina informací Co vyplňuje příjemce: Předpokládané datum předložení ŘO/ZS Plán výdajů za příští období: Odhad, kolik projekt vyčerpá do předložení další MZ (dle jednotkových nákladů a kapacity zařízení) Skutečnost výdajů za uplynulé období: Částka, na kterou má příjemce nárok za monitorované období (dle jednotkových nákladů a kapacity zařízení) Projekt obsahuje výběrová řízení: Zatrženo, když v žádosti nebo jiné MZ příjemce VŘ identifikoval; checkbox není možné měnit Pokud není zatrženo, zaklikněte pouze, pokud chcete v dané MZ založit údaje k výběrovému řízení. Záložka Výběrová řízení se tímto zaktivní pro editaci

Indikátory (I.) Průběžné vykazování indikátorů Do pole Dosažená hodnota uvádějte hodnoty, kterých bylo dosaženo k poslednímu dni monitorovacího období a Hodnoty se uvádějí KUMULATIVNĚ – tedy souhrnně od počátku projektu, nikoli pouze za monitorované období V poli Popis popište podrobnosti o dosažení hodnoty indikátoru

Indikátory (II.) Indikátory týkající se osob se zaznamenávají v detailním členění dle stanovených parametrů: –Pohlaví –Věku –Nejvyššího dosaženého vzdělání –Případného znevýhodnění –apod. Podpořenou osobou je rodič či jiná osoba dlouhodobě zajišťující vůči dítěti roli rodiče (tj. např. pěstoun) a také partneři rodiče sdílející stejnou domácnost s dítětem V případě, že dítě žije střídavě v několika domácnostech, započítávají se všechny osoby (dle upřesnění výše) ze všech domácností, ve kterých dítě žije Není rozhodující, po jak dlouhou dobu dítě do zařízení docházelo, rodiče (a další výše specifikované osoby) dítěte, které pobývalo v podpořeném zařízení, patří mezi podpořené osoby Každá osoba se započítává právě jednou, i kdyby do zařízení docházelo více dětí ze stejné rodiny

Jméno rodiče (zaměstnance) a další osoby pečující o dítě (partnera) Datum narození (obou) Nejvyšší dosažené vzdělání (obou) Adresa bydliště Jméno dítěte Monitorovací list podpořené osoby / vlastní evidence Evidence podpořených osob

Výběrová řízení V případě, že příjemce v žádosti o finanční podporu uvedl, že plánuje, či již má vyhlášené výběrové řízení, se tato informace automaticky přenese do MZ na záložku Výběrová řízení. Kdo je povinen vyhlásit výběrové řízení: a)Veřejný zadavatel - veřejná instituce při zakázce přesahující 500 tis. Kč bez DPH b)Dotovaný zadavatel - soukromá organizace u zakázky nad 500 tis. Kč, která je alespoň z 50% financovaná z veřejných prostředků (z dotace)

Publicita Zde se načtou Nástroje publicity ze žádosti o finanční podporu Nástroje publicity nelze ani přidávat ani mazat V poli Popis příjemce uvede, jak plnil publicitu projektu v rámci monitorovacího období Vzorek propagačních aktivit přiloží příjemce k MZ (např. leták, inzerát, apod.)

Finanční plán Sloupec Aktuální řádek a zelená fajfka znázorňují, na který řádek je aktuální ŽoP zpracovávaná spolu s MZ navázána. Od tohoto řádku dále je potřeba odhady do finančního plánu vyplnit. Odhad vyúčtovaných veřejných prostředků celkem v Kč Uvádí se částka dle přílohy č. 2 MZ na řádku Aktuálně prokazované způsobilé výdaje Odhad z toho investiční prostředky celkem v Kč Ve všech případech kromě MZ č. 1 se uvádí 0 Kč V případně MZ č. 1 se uvádí výsledek výpočtu: Počet dosažených jednotek „Vytvořené místo v zařízení péče o děti“ * Kč

Prioritní téma Prioritní téma – vybrat z číselníku jedinou možnost Příjemce vyplňuje pouze pole Aktuální stav - vyčerpanou částku za Evropský sociální fond za monitorované období. Jedná se o 85 % z částky aktuálně prokazovaných způsobilých výdajů

Přílohy Povinné přílohy jsou uvedeny v Pomůcce k vyplnění MZ a ŽoP projektů zaměřených na vznik a provoz zařízení péče o děti s využitím jednotkových nákladů Seznam těchto příloh naleznete také na záložce Přílohy v Benefitu7 v rámci MZ Přílohy se předkládají vždy 1x ve formě tištěné a také ve formě elektronické V kapitole 12 Pomůcky k vyplnění MZ a ŽoP jsou u jednotlivých příloh uvedeny formáty, ve kterých se mají přílohy nahrávat do Benefitu7 Maximální velikost jedné přílohy přiložené k MZ v Benefitu7 je 4 MB. Maximální velikost celé MZ je 20 MB. Přílohy větší než 4 MB uložte na CD-ROM a přiložte k MZ v listinné podobě Číslování příloh: Když budete k MZ dokládat více příloh stejného typu, všechny očísluje stejným číslem, budou se lišit pouze názvem Do názvu promítněte rozdíly v těchto přílohách

Další informace Můžete popsat doplňující informace k MZ a realizaci projektu, které jste neměli možnost uvést na jiných záložkách Pole je nepovinné, příjemce jej vyplnit nemusí

Kontrola MZ Po ukončení práce na MZ příjemce pomocí tlačítka Kontrola provede kontrolu vyplněných dat V případě, že nejsou vyplněné některé povinné údaje nebo systém při finalizaci zjistil nesoulad v zadaných údajích, objeví se na obrazovce červené hlášky se seznamem chyb, které je nutné odstranit. U každé chyby je uvedeno, na které záložce je nutné provést opravu Černé hlášky jsou pouze informativní Když je v MZ všechno v pořádku, Benefit7 ohlásí, že kontrola proběhla v pořádku. Příjemce může finalizovat MZ POZOR!!! Červené hlášky jsou chyby, ty je nutné opravit. Bez opravy nebude možná finalizace! Černé hlášky jsou pouze informativní a nejedná se o chyby. Příjemce je může ignorovat a finalizovat.

Finalizace MZ Finalizaci MZ příjemce provede pomocí tlačítka Finalizace Finálně uzavřená MZ má na záložce Informace o projektu a MZ (přehledová tabulka v dolní části obrazovky) stav Předaný (pouze v případě, že proběhla i finalizace ŽoP). Automaticky pak dojde k zaregistrování MZ do Monitu7+, což příjemce pozná podle stavu dle Monit7 Zaregistrována V zápatí náhledu MZ je uveden Unikátní klíč (12-ti místní kód), který je složen ze čtyř částí: –HHHHHH... Hash projektu; –M... M (string pro identifikaci monitorovací zprávy). U ŽoP je identifikace označená „0“; –aaa... pořadové číslo monitorovací; zprávy, dotažené z M7+ doplněné zleva nulami do 3 pozic; –BB... verze monitorovací zprávy doplněná zleva nulou do 2 pozic, začínající od 01. Bude-li MZ vrácena k přepracování, objeví se na panelu ovládacích tlačítek příjemci tlačítko Storno finalizace. Pomocí tohoto tlačítka příjemce otevře MZ, provede opravu, znovu finalizuje a opravené předloží poskytovateli podpory

Tisk a předložení MZ Pomocí tlačítka Tisk příjemce FINALIZOVANOU MZ vytiskne POZOR: Nutné v listinné podobě zaslat poskytovateli stejnou verzi MZ, jaká bude po všech úpravách k dispozici elektronicky v Benefitu7+ Lze zkontrolovat pomocí HASH v zápatí tiskové sestavy

Zjednodušená žádost o platbu

Přehled záložek ŽoP V Kontě žádostí si příjemce vybere záložku Žádost o platbu Popis jednotlivých záložek a polí je uveden v Pomůcce k vyplnění monitorovací zprávy a žádosti o platbu

Žádost o platbu (I.) Pomocí tlačítka „Načíst data z MONIT7+“ se na ŽoP načte většina informací Co vyplňuje příjemce: Číslo monitorovací zprávy / hlášení Výběr účtu Variabilní symbol: Uveďte číslo ve tvaru 414ddddd: –ddddd = poslední pětičíslí registračního čísla projektu

Žádost o platbu (II.) Požadovaná částka dotace – investiční: Vždy uveďte 0 Požadovaná částka dotace – neinvestiční: Uveďte částku, kterou jste vypočetli v příloze MZ označené PROKAZOVANÉ ZPŮSOBILÉ VÝDAJE v kolonce požadavek na další splátku dotace Způsobilé výdaje z dotace – investice: Ve všech případech kromě MZ č. 1 uveďte 0 Kč. V případně MZ č. 1 uveďte výsledek výpočtu: Počet dosažených jednotek „Vytvořené místo v zařízení péče o děti“ * Kč

Žádost o platbu (III.) Způsobilé výdaje z dotace – neinvestice: Uveďte částku, na kterou máte za sledované období nárok poníženou o způsobilé výdaje – investice. Způsobilé výdaje z dotace vynaložené v rámci křížového financování – investice: Obdobně jako v předchozím řádku Způsobilé výdaje z dotace vynaložené v rámci křížového financování – neinvestice: Ve všech případech kromě MZ č. 1 uveďte 0 Kč. V případně MZ č. 1 uveďte výsledek výpočtu: Počet dosažených jednotek „Vytvořené místo v zařízení péče o děti“ * Kč Zdůvodnění platby: Uveďte číslo předkládané MZ.

Tisk a předložení ŽoP Kontrolu a finalizaci ŽoP provádí příjemce stejně, jako v případě MZ Pomocí tlačítka Tisk příjemce ŽoP vytiskne

Pravidla pro MZ a ŽoP (I.) Vždy je nutné nejprve provést finalizaci MZ, teprve poté Benefit7 umožní finalizovat žádost o platbu Následně budou MZ a ŽoP automaticky zaregistrovány v Monit7+ V případě, že příjemce neprovede finalizaci ŽoP, může ještě provést STORNO FINALIZACE MZ a opravit nedostatky. Obráceně to nefunguje! Aplikace Benefit7 upozorní příjemce na skutečnost, že nelze provést finalizaci ŽoP, pokud není finalizována MZ Postup je pro příjemce následující: 1. finalizace MZ 2. finalizace ŽoP Nelze založit MZ/ŽoP v Benefitu7 dříve, než bude předchozí MZ/ŽoP v Monit7+ administrována (schválena/zamítnuta)

Storno finalizace MZ a ŽoP MZ a ŽoP mohou být vráceny k dopracování Vždy jsou vraceny jak MZ, tak ŽoP Příjemce provede Storno finalizace, jinak nelze MZ ani ŽoP upravovat. Pokud je k opravě vrácena pouze ŽoP, stornujte finalizaci pouze u ŽoP Po opravě a kontrole je nutné provést novou Finalizaci

Vyplňování druhé části monitorovací zprávy a příloh

Údaje o projektu, příjemci a monitorovací zprávě Číslo monitorovací zprávy: Číslujte chronologicky od 1 do 4 Monitorovací období (od – do): Uveďte ve formátu data (dd.mm.rrrr), od kterého dne do kterého dne trvalo období realizace projektu, ke kterému se zpráva vztahuje. Monitorovací období vždy začíná první kalendářní den v měsíci a končí poslední kalendářní den v měsíci, případné dny pracovního klidu apod. nemají na toto pravidlo vliv HASH kód MZ v Benefit7: Uveďte HASH kód monitorovací zprávy přidělený systémem Benefit7 (naleznete na titulní straně tiskové sestavy MZ v poli „HASH kód monitorovací zprávy“)

Podrobnosti o realizaci projektu (I.) Číslo klíčové aktivity: Číslo z intervalu od 1 do 4 Název klíčové aktivity: Název dle projektové žádosti Podrobnosti o realizaci klíčové aktivity: Popište, jak klíčová aktivita proběhla. U „Vybudování zařízení péče o děti“ specifikujte, jaké úpravy prostor byly provedeny Množství a typ povinného nábytku a docházkový systém: –Vyplňujte pouze v MZ za fázi „Vybudování zařízení péče o děti“ –Kolik židlí, stolů a postelí/lehátek je v zařízení k dispozici –Typ každého výrobku, příp. výrobce a vlastnosti výrobku –Jaký elektronický docházkový systém bude využíván (např. typ, příp. výrobce)

Podrobnosti o realizaci projektu (II.) Ověření způsobilosti rodičů dětí –Vyplňujte pouze v MZ za fáze provozu –Jak je zajištěno, že do zařízení dochází jen děti rodičů v pracovněprávním vztahu k příjemci/partnerovi a že jejich převažující místo výkonu práce je mimo hlavní město Prahu –Jakým způsobem způsobilost rodičů ověřujete (např. potvrzení partnera, o tom, že rodiče zaměstnává, kopie pracovních smluv či dohod, čestná prohlášení rodičů o tom, kde převážně vykonávají svou práci

Pečující osoby během monitorovacího období Jméno a příjmení: Jméno a příjmení pečující osoby Vzdělání, jímž splňuje kvalifikaci pečující osoby: Kterým svým dosaženým vzděláním osoba splnila kvalifikační předpoklady pro výkon práce pečující osoby dle pravidel OP LZZ Velikost úvazku: Jaká je velikost úvazku pečující osoby (pouze co se týče výkonu práce pečující osoby). Pokud došlo během monitorovacího období ke změně, specifikujte všechny velikosti. Úvazek musí být vyjádřen číslem vyjadřujícím jeho násobek ve vztahu k běžnému pracovnímu úvazku (např. 1,0) Trvání úvazku: Zda byla pečující osoba zaměstnána po celou dobu monitorovacího období, nebo jen na jeho část. Pokud jen po určitou část, uveďte data od kdy do kdy úvazek trval

Provozní řád zařízení platný během monitorovacího období Identifikace verze provozního řádu: Specifikujte názvem či číslem či jinak verzi provozního řádu, který byl v platnosti během monitorovacího období Pokud během části monitorovacího období platila určitá verze a zbývající část období se vztahovala aktualizovaná verze provozního řádu, uveďte do tabulky obě verze V platnosti od: Od kterého dne je provozní řád v platnosti

Problémy a nepodstatné změny Popište problémy, které jste měli v monitorovacím období při realizaci projektu a které mají vliv na plnění jeho cílů (např. fluktuace pracovníků realizačního týmu, nedostatečný zájem o zařízení na straně rodičů dětí apod.) Popište, jak jste tyto problémy odstranili/odstraníte (opatření, která jste přijali/přijmete pro řešení problémů spojených s realizací projektu) Uveďte, jaké nepodstatné změny proběhly v monitorovacím období (viz Projektová příručka – kapitola Nepodstatné změny projektu) Provedené nepodstatné změny je nutné popsat v nejbližší monitorovací zprávě následující poté, co ke změnám došlo

Další informace o realizaci projektu Kontroly na místě Další informace: –Další informace jinde neuvedené, nepovinné –Nástroje publicity nad rámec výčtu nástrojů v žádosti o finanční podporu z OP LZZ Kontroly na místě: –Kontroly provedené jiným subjektem než poskytovatelem –Uveďte, zda během monitorovacího období došlo k posunu oproti informacím obsaženým v dříve předložených MZ –Posunem se rozumí, že kontrola byla zahájena, nebo ukončena, nebo došlo k provedení nápravných opatření, která byla příjemci na základě kontroly uložena

Čestné prohlášení Čestné prohlášení needitujte, změny v jeho textu nejsou povoleny Jméno a příjmení statutárního orgánu, příp. jiné odpovědné osoby MZ, ŽoP a určené přílohy MZ podepisuje osoba, jež je oprávněna za příjemce jednat V případě, že podpis nebude patřit statutárnímu orgánu, nutné doložit originál plné moci či jeho úředně ověřenou kopii Pokud plná moc zahrnuje více než jednu monitorovací zprávu, postačuje ji poskytovateli předložit pouze jednou

PŘÍLOHA 1: Podpisový vzor Dokládá se k MZ č. 1, dále pak pouze v případě, že dojde ke změně osoby / osob.

PŘÍLOHA 2: Prokazované způsobilé výdaje a požadavek na další splátku dotace (I.) Identifikace dosažené jednotky: Vyberte ze seznamu Jednotkový náklad zvolené jednotky (v Kč): Podle čísla MZ a typu jednotky se vyplní automaticky Počet dosažených jednotek (v ks): Kolika jednotek jste v rámci monitorovaného období dosáhli Součin počtu dosažených jednotek a jednotkového nákladu (v Kč): Doplní se automaticky Případné snížení způsobilých výdajů schválených v předchozích MZ: Pokud v některé z předchozích MZ došlo k tomu, že způsobilé výdaje byly vykázány a schváleny ve vyšší částce, než být měly, může se potřebné dodatečné snížení promítnout do této části tabulky (např. snížení díky nedostatku v evidenci dětí)

PŘÍLOHA 2: Prokazované způsobilé výdaje a požadavek na další splátku dotace (II.) Komentář: Popište podrobnosti, jak rozdíl vznikl Aktuálně prokazované způsobilé výdaje (v Kč): Vypočte se automaticky s přihlédnutím k případnému dodatečnému snížení způsobilých výdajů z dříve předložených MZ Kapacita zařízení (v ks): Dle rozhodnutí o poskytnutí dotace Jednotkový náklad relevantní pro další splátku dotace (v Kč): Jednotkový náklad se vybere automaticky Součin kapacity a jednotkového nákladu (v Kč): Automatické zobrazení, jaká splátka by na projekt na základě schválení MZ měla být poskytnuta U závěrečné MZ se vyplňuje pouze poslední pole Nárok příjemce na závěrečnou splátku dotace

Předkládá se pouze k MZ č. 1 Příloha slouží k ověření, zda zařízení splňuje v jednotce „Vybudované místo v zařízení péče o děti“ obsažené parametry rozlohy pobytové místnosti a kapacity sociálních zařízení. Proto musí být z nákresu patrná rozloha místností a umístění a počet sociálních zařízení Formáty Závazná podoba Vyplňování / umístění formuláře Nezbytný podpis Pouze k MZ č. 1  Listinná verze MZ: 1x originál  Elektronická verze MZ: soubor ve formátu PDF/JPG/JPEG/GIF aj. Ne- Ano na listinné verzi

Předkládá se pouze k MZ č. 1 Příjemce předkládá kolaudační souhlas či rozhodnutí o změně v užívání stavby, případně jinak označený dokument (pokud byl tento dokument odpovědným orgánem vydán v době, kdy se terminologie v oblasti stavebních předpisů lišila od současné právní úpravy) Přílohu postačuje předložit v prosté kopii, ověření kopie ani podpis příjemce nejsou potřebné Originál přílohy (příp. jeho úředně ověřenou kopii) musí příjemce archivovat Formáty Závazná podoba Vyplňování / umístění formuláře Nezbytný podpis Pouze k MZ č. 1  Listinná verze MZ: 1x prostá kopie  Elektronická verze MZ: soubor ve formátu PDF/JPG/JPEG/GIF aj. Ne-

PŘÍLOHA 5: Souhrnný záznam o docházce dětí za monitorované období (I.) Předkládá se pouze k MZ č. 2, 3 a 4 Tabulka o 3 listech Příjemce předkládá záznam ve formátu XLS/XLSX, který vygeneroval z elektronického docházkového systému Soulad souhrnného záznamu o docházce dětí s daty v elektronickém docházkovém systému budou předmětem kontrol na místě Pokud výstupní sestava z docházkového systému nesplňuje všechny požadavky na tuto přílohu MZ (viz Pomůcka pro vyplnění MZ), lze data vygenerovaná ze systému v souboru ve formátu XLS/XLSX doplnit FormátyZávazná podoba Vyplňování / umístění formuláře Nezbytný podpis Pouze k MZ č. 2, 3 a 4  Listinná verze MZ: 1x originál  Elektronická verze MZ: soubor ve formátu XLS/XLSX Závazný minimální rozsah informací Soubor s minimálním povinným rozsahem informací na a také v aplikaci Benefit7 (MZ, záložka přílohy) Ano na listinné verzi

Předkládá se k MZ č. 1 a pak vždy, když v příslušném monitorovaném období dojde k vydání nové verze provozního řádu Dokument může být pojmenován jinak, musí ovšem obsahovat pravidla provozu zařízení a zejména kapacitu zařízení a vymezení časových úseků „dopoledne“ a odpoledne“, na základě kterého se vypočítává obsazenost zařízení Podpis statutárního zástupce/oprávněné osoby kdekoli na dokumentu potvrzuje soulad dokumentu se skutečností Příjemce předkládá dokument opatřený podpisem, kopii přílohy MZ archivuje Formáty Závazná podoba Vyplňování / umístění formuláře Nezbytný podpis  Listinná verze MZ: 1x originál pouze jednou za projekt, resp. při změně provozního řádu  Elektronická verze MZ: soubor libovolného formátu Ne- Ano na listinné verzi

Příjemce je povinen předložit pojistnou smlouvu pro případ odpovědnosti za škodu způsobenou při poskytování služby hlídání a péče o dítě k MZ č. 1 Příjemce předkládá prostou kopii smlouvy, originál smlouvy musí být archivován a musí být k dispozici pro případné kontroly FormátyZávazná podoba Vyplňování / umístění formuláře Nezbytný podpis  Listinná verze MZ: 1x prostá kopie pouze jednou za projekt  Elektronická verze MZ: soubor libovolného formátu Ne-NE

PŘÍLOHA 8: Prohlášení o docházce jednotlivých dětí Předkládá se pouze k MZ č. 2, 3 a 4 Příjemce předkládá kopie podepsaných záznamů, originály příloh MZ archivuje Formáty Závazná podoba Vyplňování / umístění formuláře Nezbytný podpis Pouze k MZ č. 2, 3 a 4  Listinná verze MZ: 1x originál  Elektronická verze MZ: soubor libovolného formátu Závazný minimální rozsah informací Soubor s minimálním povinným rozsahem informací na a také v aplikaci Benefit7 (MZ, záložka přílohy) Ano na listinné verzi

Předkládá se pouze k MZ č. 2, 3 a 4 Příjemce předkládá kopie podepsaných záznamů, originály příloh MZ archivuje Formáty Závazná podoba Vyplňování / umístění formuláře Nezbytný podpis Pouze k MZ č. 2, 3 a 4  Listinná verze MZ: 1x originál  Elektronická verze MZ: soubor libovolného formátu Závazný minimální rozsah informací Soubor s minimálním povinným rozsahem informací na a také v aplikaci Benefit7 (MZ, záložka přílohy) Ano na listinné verzi

Další informace k administraci projektu

Změny projektu Projekt musí být realizován v souladu s rozhodnutím o poskytnutí dotace Odchylky v realizaci projektu od toho, co stanovuje rozhodnutí o poskytnutí dotace, jsou možné – pak se jedná o změny projektu, které musí schválit poskytovatel dotace Příjemce může při realizaci postupovat odlišně od schváleného projektu jenom v případech, kdy změny provedené oproti původnímu schválenému projektu neznamenají změnu v cílech projektu. Cíli projektu se rozumí vybudování zařízení péče o děti dle standardů vymezených Projektovou příručkou Změny se dělí na tzv. nepodstatné a podstatné

Nepodstatné změny (I.) Nepodstatné změny lze provádět dle potřeb projektu, poskytovatele se informuje až následně Z hlediska povinnosti informovat se rozlišují 2 skupiny nepodstatných změn: 1) Změny, které je nutné nahlásit bez zbytečného prodlení: –Změna kontaktní osoby projektu (včetně změny kontaktních údajů - telefon, ) či adresy pro doručení písemností, nahlásit em –Změna sídla příjemce podpory, nahlásit em –Změna názvu příjemce, při zachování právní formy, tj. nemění se IČ, nahlásit em –Změna adresy realizace (tj. lokalita zařízení péče o děti), pokud lokalita zůstává ve stejném kraji (NUTS 3), nahlásit em –Změna v osobách vykonávajících funkci statutárního orgánu příjemce, při zachování právní formy, tj. nemění se IČ, nahlásit em + poslat relevantní poštou podklady

Nepodstatné změny (II.) 2) Změny, které se hlásí v MZ za monitorovací období, ve kterém k nepodstatné změně došlo –Úprava postupu realizace klíčové aktivity, která neovlivní cíle projektu –Změna týkající se plátcovství daně z přidané hodnoty příjemce či partnera –Změna cílových hodnot monitorovacích ukazatelů v průběhu realizace projektu Změny rozpočtu projektu nejsou relevantní, protože financování projektu probíhá v závislosti na množství dosažených jednotek a k nim stanovených jednotkových nákladech. Jiné výdaje, než způsobilé výdaje stanovené na základě jednotek a jednotkových nákladů nebudou z dotace z OP LZZ kryty Kapacitu zařízení péče o děti nelze měnit, ani před vydání rozhodnutí o poskytnutí dotace, ani během realizace projektu

Podstatné změny Podstatné změny musí být před jejich provedením schváleny Musí být vydáno Rozhodnutí o změně rozhodnutí o poskytnutí dotace Formulář na podstatné změny je ke stažení na webových stránkách (posílá se v listinné i elektronické podobě na adresu určenou poskytovatelem podpory) –Změna délky fáze vybudování zařízení péče o děti –Změna data ukončení realizace projektu –Nahrazení jednoho projektového partnera jiným projektovým partnerem –Odstoupení projektového partnera –Změna bankovního účtu pro příjem plateb z OP LZZ –Změna adresy realizace, pokud se nová lokalita nachází v jiném kraji (NUTS 3), než bylo předpokládáno ve fázi výběru projektů k podpoře

Změna v osobě příjemce dotace Řeší se v případě fúze, rozdělení nebo převodu jmění na společníka Příjemce je povinen tuto změnu řešit nejpozději 60 dnů před jejím provedením V případě této změny, budou případy řešeny individuálně s poskytovatelem dotace Příjemce použije přílohu uveřejněnou na

Děkujeme Vám za pozornost! Mgr. Lukáš Müller Mgr. Helena Vojtášková PhDr. Dana Pokorná Bc. Anna Ficová řídící orgán OP LZZ oddělení realizace ESF - sociální integrace a mezinárodní spolupráce odbor realizace ESF Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR