Česká sestra Bc. Tomáš Válek, DiS. Profesní a odborová unie zdravotnických pracovníků, z.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Role odborné společnosti při sledování a zvyšování kvality
Advertisements

Způsobilost k výkonu povolání
„Malá novela“ zákona č. 96/2004 Sb
Inovační kurz pro sanitáře VFN v Praze
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Technická 2896/ Brno tel.: fax: Ústav jazyků
Specializační vzdělávací program
Darja Hrabánková Navrátilová
TEST Kam po ZŠ?.
„Velká“ novela zákona č. 96/2004 Sb. Odbor vzdělávání a vědy 10. 4
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Další vzdělávání na SZŠ a VOŠZ Mladá Boleslav
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Přiznávání odborné způsobilosti k výkonu povolání adiktologa
Zvyšování kvality služeb pracovníků v přímé obslužné péči prostřednictvím vzdělávání.
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství. Moderní ošetřovatelství Právní předpisy upravující činnosti zdravotnických a pedagogických pracovníků.
MASÉR kvalifikační kurz akreditovaný MZ ČR
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Kurz Všeobecný sanitář
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA.
B i o D a t G r o u p BIOMEDICÍNSKÉ INŽENÝSTVÍ V KONTEXTU NOVÉ LEGISLATIVY Jaromír Cmíral a), Lenka Lhotská b) a) Společnost biomedicínského inženýrství.
Aktuální problémy v přípravě učitelů (Komise pro přípravu učitelů Rady VŠ) Materiál pro 17. zasedání předsednictva Rady VŠ dne
Rekvalifikační kurz ČLEN PRVNÍ POMOCI.
Zdravotnická sekce v rámci Asociace vyšších odborných škol ________________________________________ Valná hromada AVOŠ 20. dubna 2010 _______________________________________.
Vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků ve FN Ostrava
Zákonné podmínky pro výkon povolání nelékařů
Koncepce ošetřovatelství
Fakulta zdravotnických studií
Novinky ve specializačním vzdělávání
Novinky v legislativě
Historie zdravotnického školství po 2.světové válce
Nelékařské zdravotnické profese v ČR. Nelékařské profese MŮJ PROFIL zahájeno studium na SZŠ, 1. vstup do nemocnice maturita, nástup na resuscitační.
● Kulatý stůl ke vzdělávání nelékařských zdravotnických povolání Střední a vyšší odborné vzdělávání nelékařských povolání MZ ČR 8. prosince 2014.
Personální vyhláška Mgr. Lubomír Francl Místopředseda OSZSP ČR.
Nová role sestry - sestra kontroly infekcí Bc. Kapounová Gabriela Nemocnice Na Homolce.
Vzdělávání zdravotníků. Transformace specializačního vzdělávání – 2 fáze  Fáze – změna zákonů (lékaři a nelékaři) – realizováno v roce 2008  Fáze.
Vzdělávání sester Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK Mgr. Pavla Kordulová.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠK. ROK 2014/
Česká koncepce oboru ošetřovatelství.  Vychází z: - Koncepce ošetřovatelství České republiky z roku 1998, - respektuje doporučení: Organizace spojených.
Zkušenosti s personální vyhláškou na ORAK FN Plzeň Simona Šípová.
PRESTIŽ SOCIÁLNÍCH PRACOVNÍKŮ A JEJÍ SOUVISLOST S PŘIPRAVOVANOU PROFESNÍ KOMOROU A-FORUM, z. s.
Podmínky získávání a uznávání způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání Základní legislativa: Zákon č. 96/2004 Sb. Vyhláška č. 394/2004 Sb. o podmínkách.
Stabilizace sektoru vyššího odborného vzdělávání MŠMT Odbor vyššího odborného a dalšího vzdělávání.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Seminář „Jak dál v přípravě zákona pro nelékařská zdravotnická povolání“ Výstupy z pracovní skupiny pro nelékařská zdravotnická povolání – směřování, cíl.
European Qualifications Framework Evropský rámec kvalifikací Národní ústav pro vzdělávání :
Co potřebujeme v praxi? Martina Šochmanová Praha,
ZPRÁVA PŘEDSEDKYNĚ O ČINNOSTI AVOš ZA Rok 2016
Zachraňme zdravotní sestru!
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
NABÍDKA PROGRAMŮ A KURZŮ CCV PF UJEP
Mezinárodní den sester květen 2009
Fakulta zdravotnických studií
Zákon č. 96/2004 Sb. změny po X. novelizace v podobě
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Fakulta zdravotnických studií
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
Právní aspekty výkonu Fyzioterapie
PHmax ve středním vzdělávání
Studijní program Ošetřovatelství
Centrum celoživotního vzdělávání Pedagogické fakulty Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem 2017/2018.
Adaptační program lékařů – absolventů 2018
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Základní zákony a instituce ve zdravotnictví
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
STŘEDNÍ ZDRAVOTNICKÁ A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA ZDRAVOTNICKÁ MB
Podpora polytechnického vzdělávání v Centrech celoživotního učení škol
Lékařská fakulta MU v Brně Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů základní legislativa pa.
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Česká sestra Bc. Tomáš Válek, DiS. Profesní a odborová unie zdravotnických pracovníků, z.s.

Minulost - současnost SZŠ do roku 1997 – Odborné předměty + praxe2662 (1930) – Všeobecně vzdělávací2060 ZA SZŠ – Odborné předměty + praxe2380(2220) – Všeobecně vzdělávací1716 VOŠ, VŠ (DiS., Bc.) – Odborné předměty + praxe 4600(0) – Všeobecně vzdělávací 0

2013/55/EU Přijetí kvalifikačního studia sestry – Ukončené všeobecné vzdělání 12 let Studium VOŠ, nebo VŠ – Ukončené všeobecné vzdělání 10 let – potvrzené diplomem, nebo osvědčením o složení přijímací zkoušky na rovnocenné úrovni SZŠ

Odborná příprava sester 2013/55/EU Nejméně 3 roky studia Nejméně 4600 hodin teoretického a klinického výcviku Sestra samostatně – Stanoví ošetřovatelskou péči, organizuje ji, plánuje – Účinně spolupracuje s dalšími osobami ve zdravotnictví – Motivuje jedince, rodiny a skupiny k přijetí zdravého životního stylu – Zahajuje okamžitá opatření na záchranu života – Radí, dává pokyny a poskytuje podporu osobám, které potřebují péči, a jejich blízkým – Zajišťuje kvalitu ošetřovatelské péče a její hodnocení – Odborně komunikuje a spolupracuje s příslušníky jiných profesní ve zdravotnictví – Analyzuje kvalitu péče

EU Ukončené všeobecné vzdělání – 22 zemí po 12 letech – 3 země po 10 letech Kvalifikační studium VS – 16 zemí pouze Bc. – 5 zemí Bc. i VOŠ – 2 země pouze VOŠ – 2 země SZŠ a VŠ Německo tvoří výjimku, kde se snaží o přechod na VŠ – Plat? Zdroj: EFN

Návrh 4+1? ZA SZŠ – +1rok? = 51 hodin týdně – bez prázdnin = 10 hodin denně (16:20, 17:10) SZŠ do roku 1997 – + 1rok= 44,5 hodin týdně – bez prázdnin = 9 hodin denně (15:30, ev.16:20) Zákon= 40 hodin Kdo bude akceptovat? MŠMT?

Přínos snížení kvalifikační přípravy 0 – Neslučitelnost s EU – Proti doporučení WHO, ICN, EFN – Snížení odborných vědomostí a dovedností – Snížení prestiže povolání – Nižší finanční ohodnocení – Zhoršení péče – Zvýšení mortality pacientů Student bude pokračovat ve studiu = do praxe minimum

Změna? ANO – Definice kompetencí pro VS, PA, ZA – Zahrnutí ošetřovatelské péče do úhradové vyhlášky – Zvýšení finančního ohodnocení výkonu povolání – Změna nastavení minimálního personálního vybavení Sestra – ZA – sanitář (ošetřovatel) Přepracování současné nepřehledné vyhlášky – Změna celoživotního vzdělávání

Pěkný víkend Profesní a odborová unie zdravotnických pracovníků, z.s. Benešova , BRNO Bc. Tomáš Válek, DiS. Předseda Tel: