Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SOFTWARE dálkové studium PODNIKÁNÍ 2. listopad 2006.
Advertisements

Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B5 Správa pamětí AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníčerven 2013 Ročník / věková kategorie2. ročník Vyučovací.
Vnitřní (operační paměť)
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Trávicí soustava Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Alternátor – srovnání s dynamem Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Krevní oběh Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář) Ročník:1.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka II. Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka III. Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Stránkování MATĚJ JURIČIČ 2015/2016 EP1 SPŠ A VOŠ JANA PALACHA KLADNO.
SW počítače - operační systém
Název prezentace (DUMu): Polovodiče
Operační systémy - úvod
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
2. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Firmware počítače a jeho význam Tematická oblast: Úvod do předmětu
Název prezentace (DUMu): Ohmův zákon
Správa paměti.
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
16. Tolerování rozměrů na výkrese Technická dokumentace pro 1. ročník
2. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Název prezentace (DUMu): Přístroje k měření elektrických veličin
Paměť.
Transkript prezentace:

Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Název SŠ:SOU Uherský Brod Autoři:Ing. Radim Bublík Název prezentace: (DUMu) Správa paměti II. Tematická oblast:Operační systémy Ročník: 1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Datum vzniku:

 Záměrem této sady výukových materiálů s názvem Operační systémy je poskytnout žákům potřebné informace o logické struktuře a fundamentálních principech fungování moderních operačních systémů, s nimiž (nebo jejich obdobami) se budou velmi pravděpodobně setkávat po celý svůj život.  Jednotlivé DUMy (prezentace a pracovní listy) v této sadě pokrývají vybrané tematické oblasti, které jsou probírány v předmětu Informační a komunikační technologie na naší SŠ.  Tato prezentace je konkrétně zaměřena na tematický celek Správa paměti.

Jedná se o metody, užívané v situaci, kdy logický paměťový prostor nepřekračuje fyzický (fyzická vnitřní paměť dostačuje potřebám procesů). Tyto metody zahrnují: * Přidělení jedné souvislé oblasti paměti * Přidělování blokůpevné velikosti * Dynamické přidělování bloků paměti * Segmentace * Jednoduché stránkování A s nimi související problém fragmentace paměti. [1]

Tato jednoduchá metoda spočívá v přidělení veškerého adresového prostoru procesu kromě oblasti OS. Paměť je rozdělena na tři části:  paměť, vyhrazená pro OS  paměť, využívaná procesem  nevyužitá paměť Tuto metodu využívaly nemultitaskové OS, například CP/M. Pro ochranu paměti je vhodné alespoň používat mezní registr, ve kterém je uložena adresa začátku paměti procesu (odděluje paměť OS od paměti procesu), tento registr pak proces nesmí překročit. [1]

Výhody:  jednoduchost správy  nevelké nároky na technické vybavení (funguje to prakticky všude) Nevýhody:  nemožnost mít spuštěno více procesů najednou (monotaskový OS)  velká část paměti může zůstat nevyužitá, pokud ji jeden běžící proces nepotřebuje, také ostatní prostředky výpočetního systému jsou nedostatečně využívány (např. CPU) [1]

S mírným zvýšením složitosti lze i v tomto případě používat omezený běh více procesů (víceprogramový systém), a to tak, že když má být spuštěn další proces, celá paměť od mezního registru (přidělená původnímu procesu) se uloží do dočasného souboru na pevný disk, pak je přidělena nově spuštěnému procesu a až po jeho ukončení je obnovena do stavu předešlého. Jestliže je takto spouštěno více procesů, může být pro organizaci odložených procesů užito principu zásobníku (LIFO struktura). [1]

Správce paměti při spuštění OS rozdělí paměť na bloky pevné délky a ty pak přiděluje procesům, adresové prostory procesů jsou tedy odděleny. Tento model se užíval například u OS MFT (IBM 360). Bloky mohou být buď všechny stejně velké nebo různé velikosti (to pak znamená poněkud složitější správu, ale umožňuje lépe pracovat s pamětí – procesu přidělujeme takový blok, který je volný a jeho velikost nejvíce odpovídá potřebám procesu). Protože počet bloků je konstantní po celou dobu běhu OS, je možno evidovat bloky v tabulce. Metoda umožňuje implementaci multitaskingu za předpokladu, že je použita vhodná ochrana paměti (např. dva mezní registry pro nejnižší a nejvyšší adresu právě běžícího procesu). [1]

Výhody:  jednoduchost správy  možnost implementace multitaskingu Nevýhody:  proces, požadující více paměti, než je délka největšího volného bloku, nelze spustit  velká pravděpodobnost fragmentace [1]

[1] VAVREČKOVÁ, Šárka. SLEZSKÁ UNIVERZITA V OPAVE. Operační systémy: Přednášky [online]. 2006, [cit ]. Dostupné z: