Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN 1802-4785. Provozuje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ECPCP- European Confederation of Primary Care Paediatricians Organizace, která vznikla zánikem organizace SEPA- Societé européenne de pédiatrie ambulatiore.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Knihovny v pavučině spolupráce, Jindřichův Hradec Barbora Ramajzlová Asociace knihoven vysokých škol ČR - kroky ke.
Hledisko kvality v přípravě učitelů Závěry z konference 21. – 22. dubna 2009 v Srní pořadatel: Pedagogická fakulta ZČU v Plzni ve spolupráci s Radou vysokých.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
ÚVĚRY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
Dopravní situace 4 křižovatka Růžová – U Parku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Třeťáci a matematika XI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Ing. Dagmar Parmová. Kdo jsme? Asociace průvodců České republiky, r. s. 460 individuálních členů z celé ČR, 22 přidružených členů (právnické osoby) –
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Materiálně-technické podmínky poskytování stravovacích služeb Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Domněnka Pavla Pěnkavy Na počátku:  jak se identifikovat  jak se sdružovat  jak na sobě pracovat  jak se posilovat  jak se chránit  jak se prezentovat.
Orientovaný úhel Goniometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Mastíková. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_13.
Obrazový materiál pro pracovní list – Retušování
Spolupráce organizací občanské společnosti na úrovni EU
Mezinárodní standardizace přípravy průvodců CR
Právní úprava cestovního ruchu v ČR: živnostenský zákon
Listina základních lidských práv a svobod
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Historie železniční dopravy
Matematika – 4. ročník. Pracujeme s diagramy
Formy lázeňských pobytů a lázeňské péče
Kalkulace ceny zájezdu
Doprava a dopravní služby
Zrakové vnímání Variabilní hra
TTnet (Training of Trainers Network)
Sortiment poskytovaných služeb v železniční dopravě; dopravní ceniny, tarify, slevy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana.
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Obrazový materiál pro pracovní list – Transformace
Historie lázeňství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Dopravní ceniny, tarify, slevy, letový řád
Orgány a organizace cestovního ruchu ve světě
Materiálně-technické podmínky poskytování stravovacích služeb
Trasování a sestavení programu zájezdu
NAMALUJEME SI STROM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Holubová. Dostupné z Metodického portálu
Práva a svobody a veřejná moc
Mezinárodní standardizace přípravy průvodců CR
Spolupráce průvodce cestovního ruchu s cestovní kanceláří
Povinnosti průvodce CR při vzniku mimořádných situací
Zadání samostatné práce.
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Obrazový materiál pro pracovní list – Transformace
Volba povolání-ISTP 8.ročník VY_32_INOVACE_04.2/11
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, ve kterém podnebném pásu se vyskytují obilniny zmíněné v prezentaci (pšenice, žito, ječmen, oves). 2) Vyznač.
Obrazový materiál pro pracovní list – Změna velikosti obrázků
Zrakové vnímání 6 Variabilní hra
POČÍTÁME DO 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Mudrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zaokrouhlování na desítky a stovky
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Spolupráce průvodců ve Světové a Evropské federaci asociací průvodců CR

Světová federace asociací průvodců CR − WFTGA World Federation of Tourist Quide AssociationsWorld Federation of Tourist Quide Associations federace profesních sdružení kvalifikovaných průvodcůfederace profesních sdružení kvalifikovaných průvodců registrace: 1987 ve Vídniregistrace: 1987 ve Vídni úřední jazyk: angličtinaúřední jazyk: angličtina sdružuje 70 asociací (Asociace průvodců ČR členem od roku 2003)sdružuje 70 asociací (Asociace průvodců ČR členem od roku 2003) neúčast na politických, náboženských, rasově motivovaných aktivitáchneúčast na politických, náboženských, rasově motivovaných aktivitách

Cíl WFTGA vnímání profese průvodce jako plnohodnotného a náročného povolánívnímání profese průvodce jako plnohodnotného a náročného povolání omezení činnosti nelegálních, nekvalifikovaných průvodcůomezení činnosti nelegálních, nekvalifikovaných průvodců

Orgány WFTGA valné shromáždění – nejvyšší orgánvalné shromáždění – nejvyšší orgán výkonný výbor – prezident, sekretář, pokladník, čtyři členovévýkonný výbor – prezident, sekretář, pokladník, čtyři členové kontrolní finanční komise – 3 členovékontrolní finanční komise – 3 členové rozhodčí (arbitrážní) komise – řešení sporů mezi členyrozhodčí (arbitrážní) komise – řešení sporů mezi členy

Úkoly WFTGA navázání kontaktů s asociacemi průvodců CRnavázání kontaktů s asociacemi průvodců CR reprezentace průvodce, prosazování jeho zájmůreprezentace průvodce, prosazování jeho zájmů propagace univerzálního etického kodexu a vzdělávánípropagace univerzálního etického kodexu a vzdělávání stanovení, podpora a zlepšování nejvyšších profesionálních standardůstanovení, podpora a zlepšování nejvyšších profesionálních standardů rozvoj mezinárodní spolupráce v přípravě průvodcůrozvoj mezinárodní spolupráce v přípravě průvodců umožnění výměny informací mezi členy WFTGAumožnění výměny informací mezi členy WFTGA

Kodex průvodce CR zaručuje klientům profesionální poskytování kvalitních průvodcovských služebzaručuje klientům profesionální poskytování kvalitních průvodcovských služeb poskytování profesionálních služebposkytování profesionálních služeb odborná péče o návštěvníkyodborná péče o návštěvníky poskytování výkladu bez předsudků a propagandyposkytování výkladu bez předsudků a propagandy při zpracování výkladu pracovat s pravdivými informacemi, zjišťovat rozdíly mezi fakty příběhy, legendamipři zpracování výkladu pracovat s pravdivými informacemi, zjišťovat rozdíly mezi fakty příběhy, legendami

Chování průvodce podle požadavků kodexu čestnost, poctivost, racionalitačestnost, poctivost, racionalita ochrana pověsti CRochrana pověsti CR respektování okolního prostředí, přírody, pamětihodností, místních zvyklostírespektování okolního prostředí, přírody, pamětihodností, místních zvyklostí reprezentace hostitelské země jako vhodné destinace CRreprezentace hostitelské země jako vhodné destinace CR

Evropská federace asociací průvodců CR − FEG Fédération européenne des Associations de Guides TouristiquesFédération européenne des Associations de Guides Touristiques European Federation of Tourist Guide AssociationsEuropean Federation of Tourist Guide Associations registrace: 1986 v Pařížiregistrace: 1986 v Paříži úřední jazyk: angličtina, francouzštinaúřední jazyk: angličtina, francouzština nezisková organizacenezisková organizace reprezentuje přes průvodcůreprezentuje přes průvodců

Cíl FEG sdružování asociací průvodců CR evropských zemí, hlavně zemí EUsdružování asociací průvodců CR evropských zemí, hlavně zemí EU posilování profesionálních vztahů mezi členyposilování profesionálních vztahů mezi členy obhajování zájmů členůobhajování zájmů členů reprezentace profese průvodce na evropské úrovnireprezentace profese průvodce na evropské úrovni propagace služeb průvodcůpropagace služeb průvodců zlepšování kvality služeb průvodcůzlepšování kvality služeb průvodců

Listina kvality napomáhá profesionalitě průvodcovské činnostinapomáhá profesionalitě průvodcovské činnosti obsahuje schválené standardy, jejichž cílem je:obsahuje schválené standardy, jejichž cílem je: respektování návštěvníků CR s ohledem na jejich specifickou kulturu a tradice v rámci společného evropského kulturního dědictví

Standardy listiny kvality přátelské přivítání – zdvořilost, vhodné jednání, vhodné oblečenípřátelské přivítání – zdvořilost, vhodné jednání, vhodné oblečení komunikace – správné a aktuální informace podávané vhodným způsobemkomunikace – správné a aktuální informace podávané vhodným způsobem vědomosti – studium zaměřené na teorii i praxivědomosti – studium zaměřené na teorii i praxi profesionální rozvoj – kurzy, stálé rozšiřování vědomostíprofesionální rozvoj – kurzy, stálé rozšiřování vědomostí organizace činnosti průvodce – harmonogram, itinerář a jejich dodržováníorganizace činnosti průvodce – harmonogram, itinerář a jejich dodržování důvěryhodnost – bezúhonnost, takt, slušnostdůvěryhodnost – bezúhonnost, takt, slušnost etikaetika

Kontrolní otázky: Kdy a kde vznikla WFTGA?Kdy a kde vznikla WFTGA? Jaký je úřední jazyk WFTGA?Jaký je úřední jazyk WFTGA? Kdy a kde vznikla FEG?Kdy a kde vznikla FEG? Jaký je úřední jazyk FEG?Jaký je úřední jazyk FEG? Co zaručuje klientům kodex průvodce?Co zaručuje klientům kodex průvodce?

Zdroje: DROBNÁ, D. MORÁVKOVÁ, E. Cestovní ruch pro střední školy a veřejnost. 2. upravené vyd. Olomouc : Fortuna, 2010.DROBNÁ, D. MORÁVKOVÁ, E. Cestovní ruch pro střední školy a veřejnost. 2. upravené vyd. Olomouc : Fortuna, ORIEŠKA, J. Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu. 6. přepracované a doplněné vydání. Praha : Idea servis, 2007.ORIEŠKA, J. Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu. 6. přepracované a doplněné vydání. Praha : Idea servis, 2007.