Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_252_TÉMA_Daň z přidané hodnoty Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Advertisements

Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 1. Vývoj a rozvoj člověka Název sady: Občanská nauka Ročník: 1.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_580 Jatečné zpracování drůbeže Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_242_TÉMA_ Doklady a evidence Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255_TÉMA_ Rezervy a fondy Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ Úvod do práva.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_565_ Výkup mléka 2 Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_FAZE_MESICE Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_645_PILOVÁNÍ MATERIÁLU Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_METAFORA_A_METONYMIE Název materiálu:
VY_32_INOVACE_648_ŘEZÁNÍ ZÁVITŮ - VNĚJŠÍ
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace AutorMgr. Andrea Dejmková Průřezové témaČlověk a společnost Tématický celek Psychologie Ročník 1. Datum tvorby Datum a místo ověření , Občanská nauka 1. A

Druh učebního materiálu Prezentace Anotace Učební materiál je určen pro výklad nové látky či k samostudiu. Prezentace vysvětluje pojem charakter a popisuje, jak dochází k utváření charakteru. Názornější a přehlednější způsob vysvětlení učiva. Klíčová slova Charakter, morálka, heteronomní a autonomní stádium morálky Metodický pokyn Připravit si třídu s projektorem. Učební materiál je možno použít pro výklad nového učiva i k samostudiu. Dává prostor pro práci se žáky – diskuze, vyhledávání pojmů. Opakování na konci rozvíjí myšlení a upevňuje učivo. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

CHARAKTEROVÉ VLASTNOSTI OSOBNOSTI

CHARAKTER ♠ Soubor vlastností osobnosti, které dávají obsah našim reakcím s ohledem na morální požadavky společnosti.

♠ Charakter je výrazně provázán s temperamentem - charakter zodpovídá za konkrétní obsah chování; temperament za formu, jakou se chování projeví. Př. slabší žák je šikanován silnějšími – zda se slabšího zastaneme či nikoliv rozhoduje charakter; jakou formou to provedeme, je už věcí temperamentu.

♠ Charakter se formuje v průběhu života, převážně působením výchovy. ♠ Základem charakteru je zvnitřnění mravních norem – rodina a společnost klade na dítě požadavky, které si zvnitřňuje a tím vytváří své vlastní morální postoje a zásady.

Stádia utváření mravních hodnot (charakteru): 1) heteronomní stádium – naše jednání je určováno normami převzatými od druhých lidí, zejména od rodičů. 2) autonomní stádium – člověk je již sám zodpovědný za své jednání, určité normy společnosti má zvnitřněné.

Přechod z heteromního do autonomního stádia probíhá v průběhu dospívání. Ovšem jsou i dospělí, kteří do autonomního stádia nedozrají a jejich charakter je nadále ovlivňován vnějšími normami. Př. Člověk v heteronomním stádiu – nekrade, protože se bojí trestu vězení; kdyby trest nehrozil, klidně by kradl. Člověk v autonomním stádiu morálky – člověk nekrade, protože být zlodějem se mu samotnému příčí.

OPAKOVÁNÍ

U každé ze situací rozhodněte, zda se jedinec nachází v autonomním (A), nebo heteronomním (H) stadiu vývoje morálky. 1) David si pro krádež vybral malý obchůdek na rohu ulice, protože věděl, že nemají kamerový systém a nikdo ho nemůže vidět. 2) Marie ukradla lék pro svého nemocného muže, protože na něj neměla a cena lidského života je pro ní vyšší než soukromé vlastnictví věcí. 3) Pavel procházel kolem nezamčeného auta a chtěl jej ukrást. Nakonec ho neukradl, protože se bál odhalení. 4) Petra se dostala do tíživé finanční situace. Došly ji peníze a nemá nic k jídlu. I když je hladová, tak by nic neukradla, protože by si nemohla vážit sama sebe.

ŘEŠENÍ: 1) David si pro krádež vybral malý obchůdek na rohu ulice, protože věděl, že nemají kamerový systém a nikdo ho nemůže vidět. H 2) Marie ukradla lék pro svého nemocného muže, protože na něj neměla a cena lidského života je pro ní vyšší než soukromé vlastnictví věcí. A 3) Pavel procházel kolem nezamčeného auta a chtěl jej ukrást. Nakonec ho neukradl, protože se bál odhalení. H 4) Petra se dostala do tíživé finanční situace. Došly ji peníze a nemá nic k jídlu. I když je hladová, tak by nic neukradla, protože by si nemohla vážit sama sebe. A