Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Způsoby vedení evidence podnikatelské činnosti I.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Energetická hodnota potravin (EH)
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
PhDr. Kateřina Kubalčíková, Ph.D.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Opakování – pracovní list
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Regenerační přípravky I.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Inf Počítač a lidé s handicapem
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
EU_52_sada 1_01_ZPM_Bezpečnost ve školní kuchyni_Lich
Vize a požadavky Karlovarského kraje SPRSS JUDr. Tatjana Kašlíková, Mgr. Ilona Čtvrtníková, Aktivita je součástí projektu ‚Podpora procesu střednědobého.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Techniky práce s mentálně postiženými
POTŘEBY DUM _13.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
City DUM_15.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Měření elektrického proudu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Paměti počítače, rozdělení
VY_32_INOVACE_SA4A_6 DUM 6. příprava aktivity pro 1
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Číslo a název šablony klíčové aktivity
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
VY_32_INOVACE_SA4A_4 DUM 4. „Chlapec, uživatel služby-dramatizace “
Magnetická indukce Název školy
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Závislost elektrického odporu
Globální problémy současného světa 4 – HIV, AIDS
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
The Czech Republic.
Mgr. Veronika Vaňousová
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí žáků středních škol Název a číslo materiálu: VY_52_INOVACE_4.A_2/8 Téma sady: Specifické potřeby jednotlivých klientů v sociálních službách Název: Potřeby seniorů Vytvořeno: Autor:Mgr. Kateřina Svobodová Vyučovací předmět: Sociální péče Ročník:III. Výsledky vzdělávání dle RVP: Ovládá základní techniky sociálního šetření Typ interakce: výklad Druh výukového zdroje: Klíčová slova: Senior, stáří, hodnocení potřeb seniorů Anotace: Prezentace je zaměřena na potřeby seniorů a na současné směry sociální práce se seniory. Zabývá se také teoreticky součástmi hodnocení potřeb seniorů.

* Stereotypní pohled na stáří – pojetí jako homogenní skupina bez individuálních rozdílů, jako zátěž pro společnost, náklady na zdravotní a sociální péči, důchody… * Chybí snaha najít pozitivní hodnoty stáří – velká skupina aktivních seniorů, ať již pracovně nebo jinak smysluplně. * Věk není důvod zvýšené péče

* Sociální práce směřuje zejména k nejvíce ohroženým starým lidem, * osamělým, * propuštěným z nemocnice, * dlouhodobě nemocným, s demencí, depresí, zmateným, * přijatým do institucí * žijícím v chudých čtvrtích * v nevyhovujících chladných bytech * vystavených špatnému zacházení, ponižování, segregaci * sociálně a geograficky izolovaným

* Rozhovor, pozorování, testování * Funkčnost rodiny * Komunita – sociální síť * Úroveň aktivity a soběstačnosti * Ekonomická situace * Dostupnost služeb * Vhodnost domácí péče z hlediska bezpečnosti fyzické i psychické – bezbariérovost, signalizace, vztahy

* Spolu s klientem a rodinou – BALÍČEK POTŘEBNÝCH SLUŽEB * Stačí pomoc sociální nebo i zdravotní?? * Stačí domácí péče? * Je vhodná alespoň poloinstitucionální péče? * Je třeba zvolit dlouhodobou institucionální péči? (hrozí strádání, nezabezpečení, osamělost) * Nutný INDIVIDUÁLNÍ PLÁN PÉČE i v domácím prostředí, měnit ho v závislosti na potřebách

* MATOUŠEK, O., et al. Sociální práce v praxi : Specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Praha : Portál, s. ISBN X.