ROVNOBĚŽNÍKY: A)ČTVEREC B)OBDÉLNÍK C)KOSOČTVEREC D)KOSODÉLNÍK α ≠ 90° a ≠ b.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rovnoběžník a lichoběžník
Advertisements

Shodnost rovinných útvarů Shodnost trojúhelníků
Konstrukce kosodélníka
Konstrukce kosočtverce
PLANIMETRIE.
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
TROJÚHELNÍK Aneb, jak na něj…
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Nepravidelné mnohoúhelníky
Konstrukce rovnoběžníku
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Mgr. Ladislava Paterová
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Autor: Mgr. Lenka Šedová
POZNÁMKY ve formátu PDF
Čtyřúhelníky.
VY_42_INOVACE_425_ROVNOBĚŽNÍKY
Čtyřúhelníky Matematika – 7. ročník
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Čtyřúhelníky Základní pojmy.
Obsahy základních obrazců
* Rovnoběžníky Matematika – 7. ročník *
Rovnoběžníky rozcvička
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Rovnoběžníky VY_32_INOVACE_29
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
př. 6 výsledek postup řešení
Rovnoběžníky Marcol René.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Čtyřúhelníky a rovnoběžníky
KOSOČTVEREC 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI KOSOČTVERCE
Čtyřúhelníky: OBECNÝ ČTYŘÚHELNÍK ROVNOBĚŽNÍKY OBDÉLNÍK ČTVEREC
32.
Známe-li délku úhlopříčky.
24..
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK V ROVINNÝCH GEOMETRICKÝCH OBRAZCÍCH
PLOCHY OBSAHY. S = a. b ROVNOBĚŽNÍK 10 m 3 m 4,6 m.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
OBVOD ROVNOBĚŽNÍKU: Obvod rovnoběžníku vypočítáme jako součet délek všech jeho stran: a)obvod čtverce a kosočtverce (mají všechny strany stejně dlouhé)
Kosodélník 1. Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_37_M7_kosodelnik_1.
Obvod rovnoběžníku. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníProsinec 2012 Ročník: 7. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma:Rovnoběžník.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková Kombinatorika v geometrii.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Rovnoběžníky, lichoběžníky. Rovnoběžník Rovnoběžník je čtyřúhelník, který má dvě protější strany rovnoběžné. Protější strany mají stejnou délku.
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
Rovnoběžník 1 čtyřúhelník, který má protější strany rovnoběžné rovnoběžník čtyřúhelník, který má protější strany rovnoběžné.
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků
24.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků I.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Konstrukce rovnoběžníku
SHODNOST TROJÚHELNÍKŮ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VLASTNOSTI ROVNOBĚŽNÍKŮ
1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI ČTVERCE 2. OBVOD A OBSAH ČTVERCE – SLOVNÍ ÚLOHY
39 ČTYŘÚHELNÍKY ROVNOBĚŽNÍKY.
Konstrukce rovnoběžníku
ČTYŘÚHELNÍKY VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_01
Konstrukce kosočtverce
Konstrukce rovnoběžníku
Shodnost rovinných útvarů Shodnost trojúhelníků
Transkript prezentace:

ROVNOBĚŽNÍKY: A)ČTVEREC B)OBDÉLNÍK C)KOSOČTVEREC D)KOSODÉLNÍK α ≠ 90° a ≠ b

-všechny strany jsou stejně dlouhé -všechny vnitřní úhly jsou pravé -úhlopříčky jsou stejně dlouhé – ∆ ABC ≅ ∆ CDA  |AC|=|BD| -úhlopříčky se navzájem půlí -úhlopříčky jsou na sebe kolmé -úhlopříčky půlí vnitřní úhly ∆ ABS ≅ ∆ BCS ≅ ∆ CDS ≅ ∆DAS  úhel při vrcholu S je v těchto trojúhelníkách shodný, tj. 360°: 4 = 90°

-sousední strany nejsou stejně dlouhé, a ≠b -všechny vnitřní úhly jsou pravé -úhlopříčky jsou stejně dlouhé, protože ∆ABC ≅ ∆ BAD  |AC| = |BC| -úhlopříčky se navzájem půlí ∆ ABS ≇ ∆ BCS ( a také ∆CDS ≇ ∆ DAS)  úhlopříčky nejsou na sebe kolmé, ani nepůlí vnitřní úhly, S

S ∆ ABC ≇ ∆ ABD  úhlopříčky nejsou stejně dlouhé -všechny strany jsou stejně dlouhé -žádný vnitřní úhel není pravý -úhlopříčky se navzájem půlí -úhlopříčky jsou na sebe kolmé (ze stejného důvodu jako u čtverce: ∆ ABS ≅ ∆ BCS ≅ ∆ CDS ≅ ∆DAS ) -úhlopříčky půlí vnitřní úhly

S -sousední strany nejsou stejně dlouhé, a ≠ b -žádný vnitřní úhel není pravý -úhlopříčky se navzájem půlí ∆ ABC ≇ ∆ ABD  úhlopříčky nejsou stejně dlouhé ∆ ABS ≇ ∆ BCS ∆ CDS ≇ ∆DAS  úhlopříčky nejsou na sebe kolmé -úhlopříčky nepůlí vnitřní úhly

A)ČTVEREC B)OBDÉLNÍK C)KOSOČTVEREC D)KOSODÉLNÍK -všechny strany jsou stejně dlouhé -všechny vnitřní úhly pravé -úhlopříčky jsou stejně dlouhé -úhlopříčky jsou na sebe kolmé -úhlopříčky půlí vnitřní úhly -sousední strany nejsou stejně dlouhé -všechny vnitřní úhly pravé -úhlopříčky jsou stejně dlouhé -všechny strany jsou stejně dlouhé -žádný vnitřní úhel není pravý -úhlopříčky jsou na sebe kolmé -úhlopříčky půlí vnitřní úhly -sousední strany nejsou stejně dlouhé -žádný vnitřní úhel není pravý