Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice 370 01 ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/34.0423 ČÍSLO MATERIÁLU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Geografie cestovního ruchu
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Komunikace a stimulování prodeje
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
Nástroje komunikačního mixu
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Marketingová komunikace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Teorie propagace 5 základních forem propagace
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
Vítejte na Marketingu.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Ekonomika Zdroje finančních prostředků pro neziskové organizace 3. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.3_1_09.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUDUM 1 – Lomené výrazy – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vítejte na Marketingu.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingová komunikace
Propagace základní pojmy
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Transkript prezentace:

Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 9 – Marketingový mix – propagace NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice AUTOR Ing. Gabriela Bendová Karpytová TEMATICKÝ CELEK Marketing ROČNÍK III. ročník, maturitní obor Hotelnictví a turismus DATUM TVORBY Listopad 2013

Anotace: Tento materiál slouží k pochopení třetího nástroje marketingového mixu – propagace. V prezentaci je definována propagace a její základní nástroje. Prezentace slouží jako výukový materiál, ke kterému je vhodné poskytnout doplňující komentář. Metodické pokyny: Materiál je vytvořen jako prezentace v programu MS PowerPoint. Pro jeho využití je potřeba mít k dispozici počítač nebo notebook, dataprojektor, promítací plochu a příslušné programové vybavení.

MARKETINGOVÝ MIX 3P – PROPAGACE

Propagace – komunikace Cílem propagace je seznámit cílovou skupinu s produktem a přesvědčit ji k nákupu Základní nástroje propagace: Reklama Podpora prodeje Osobní prodej Vztah k veřejnosti Přímý marketing Sponzoring

Reklama Jakákoli placená forma neosobní prezentace produktu Šířena prostřednictvím mnoha médií – TV, internet, časopisy, noviny, rozhlas, rádio… Při výběru média je nutné zvážit komu je reklama určena + náklady na reklamu Užívána k posílení prodeje, ale i ke zvýšení image podniku nebo značky Funkce reklamy – informační, přesvědčovací, upomínací

Osobní prodej Forma osobního kontaktu mezi prodávajícím a kupujícím Nutné věnovat pozornost výběru a přípravě prodejců (nákladné, časově náročné) Mezi prodejní personál řadíme prodavače v obchodech, obchodní cestující a dealery

Fáze osobního prodeje: Vyhledávání a posuzování potenciálních zákazníků Příprava na jednání – shromažďování a ověřování informací, navázání kontaktu (domluvení schůzky) Vlastní obchodní jednání – prezentace, reakce na připomínky, uzavření obchodu Poprodejní kontakt – ověření spokojenosti, servis, poskytování dodatečných služeb

Podpora prodeje Krátkodobá forma komunikace, jejímž cílem je stimulace prodeje prostřednictvím dodatečných podnětů Různé formy zvýhodnění zákazníků nebo zprostředkujících mezičlánků

Formy podpory prodeje – zákazník: Kupony, bonusy, rabaty Vzorky, prémie, dárky Cenově výhodná balení Spotřebitelské soutěže, hry a loterie Provádění výrobků Výstavní zařízení a materiály v místě prodeje Prodejní výstavy

Formy podpory prodeje – zprostředkující mezičlánky – např.: Pravidelné proškolování prodejního personálu zprostředkovatelů Příspěvky a speciální nabídky Peněžité odměny Zboží zdarma, dárky Příspěvky za předvedení výrobku

Vztah k veřejnosti Hlavním úkolem je vytváření příznivých představ (image) o podniku a získání podpory veřejnosti (interní i externí) a institucí Vytváření oddělení pro styk s veřejností Využití funkce tiskového mluvčího

Prostředky pro práci s veřejností: Zprávy o firmě, jejích výrobcích a pracovnících Osobní vystoupení a projevy Tiskové konference Firemní noviny a časopisy, brožury, informační letáky, audiovizuální materiály apod. Výroční zprávy Podpora charitativní činnosti Akce

Nástroje publicity vytvářejí tzv. korporátní identitu podniku, která je vytvářena např. firemním logem, nápisy, navštívenkami pracovníků, uniformami, firemními automobily.

Sponzoring Je založen na principu služby a protislužby Sponzor poskytuje peníze, věcné prostředky nebo služby a jeho partner mu v rámci protislužby pomáhá k dosažení marketingových cílů Sponzoring se obvykle soustřeďuje na sportovní, kulturní a sociální oblast

Přímý marketing Způsob marketingové komunikace, při které se oslovují zákazníci přímým adresním oslovením (např. em, poštou, telefonicky) Veškeré získané informace jsou uchovávány v databázích  slouží pro další „spolupráci“ Hlavní nástroje přímého marketingu: Katalogový marketing Teleshopping Elektronické nakupování (teletext, internet)

Určování rozpočtu na propagaci 1. Metoda možností (kolik zbude peněz) 2. Metoda procenta z příjmu 3. Metoda konkurenční rovnosti 4. Metoda CÍL – ÚKOL (stanovím si cíl a určím, kolik k jeho naplnění potřebuji investovat na propagaci)

Literatura JENA, Švarcová a kol. Ekonomie - stručný přehled. Zlín: CEED, 2009, ISBN FRANTIŠEK SMETANA, Eva Marešová. Ekonomika 2 pro střední a vyšší hotelové školy. 2., upr. vyd. Praha: Fortuna, ISBN Vlastní archiv autora