1 V. Ročník mezinárodní konference Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů 24. září 2015 Luhačovice Potřeby dalšího rozvoje dopravní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Aktuální proces přípravy programového období 2014+
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Společný regionální operační program Priorita 1 Regionální podpora podnikání Opatření 1.1 Podpora podnikání ve vybraných regionech Priorita 2 Regionální.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Perspektivy rozvoje spolupráce v příhraničním regionu Ostrava
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR 2014+
Evropské seskupení pro územní spolupráci TRITIA – vývoj spolupráce čtyř regionů Mgr. Petr Ksenič Ostrava, 18. října 2011.
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje Miroslav Novák náměstek hejtmana kraje.
AKTUÁLNÍ VÝZVY PROGRAMOVÉHO OBDOBÍ Horizont
Potenciál území v oblasti integrace a inovace Ekonomika a zaměstnanost (spolupráce škol a lokálních firem, coworkingová centra, podnikatelské inkubátory,
Energetická budoucnost Moravskoslezského kraje s novou jadernou elektrárnou nebo bez ní? Ing. Pavel Bartoš viceprezident MSEK.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
CCO JE PARTNERSTVÍ  PARTNERSTVÍ A SOV  PARTNERSTVÍ A BUDOUCNOST Ing. Zdeňka Škarková.
Základní informace k aktuálnímu stavu finančních prostředků Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
KONFERENCE „MÍRA REGULACE V ÚZEMNÍCH PLÁNECH VE STŘEDOEVROPSKÉM PROSTORU“ ČESKÝ TĚŠÍN 8. A ING. ARCH. PETR GAJDUŠEK.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií a Českou republikou Atlas Labe na území Královéhradeckého kraje prezentace výsledků projektu.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
VAZBY MEZI ÚZEMNÍMI ENERGETICKÝMI KONCEPCEMI A UŽIVATELI ENERGIE.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
PaedDr. Pavla Břusková generální ředitelka a předsedkyně představenstva Agentura pro regionální rozvoj,a.s., Ostrava Inovační rozvoj regionů 2010 Žilina,
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
S DRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV Nevládní a politická organizace s celostátní působností, která sdružuje a hájí zájmy obcí a měst v ČR Vznik na počátku 2008.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Posilování přeshraniční spolupráce v období MVDr. Stanislav Mišák náměstek hejtmana Zlínského kraje Konference , Zlín.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Strategie rozvoje obce – tvorba koncepčního dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem na období fáze tvorby koncepčního dokumentu Mgr.
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 3 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
Interreg Rakousko - ČR/ Oddělení projektové podpory1 Interreg V-A Rakousko – Česká republika.
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek. Obsah přednášky:  Fondy předvstupní pomoci  PHARE  ISPA  SAPPARD.
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Regionální hospodářská komora Zlínského kraje Projekty přeshraniční spolupráce Kroměříž
Školení pro zaměstnance SSČ, v.v.i. Podpora ekonomických systémů na pracovištích AV ČR v oblasti projektového řízení Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Regionální politika EU v období
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Prioritní osa 2 Interreg V-A Česká republika – Polsko Společný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Cestovní ruch v přeshraniční spolupráci
PAKT ZAMĚSTNANOSTI LIBERECKÉHO KRAJE
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Prioritní osa 4 Spolupráce institucí a komunit
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Transkript prezentace:

1 V. Ročník mezinárodní konference Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů 24. září 2015 Luhačovice Potřeby dalšího rozvoje dopravní infrastruktury ve vazbě na ekonomické potřeby Moravskoslezského kraje Ing. Pavel Bartoš, FITE a.s. předseda představenstva FITE a.s. prezident Sdružení pro rozvoj MSk

Klíčové pojmy 2  Vymezení území  ESÚS TRITIA  Jantarová stezka  Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů  Rozvoj hospodářství a doprava  Doprava a ekologie  Skutečná ochrana přírody a „zelené zájmy“  Plynulost dopravy  Partnerství a spolupráce

Vymezení širšího území 3 Moravskoslezský kraj již není osamocený územní celek, ale od února 2013 je součástí „Evropského seskupení územní spolupráce (ESÚS) TRITIA“ zahrnuje následující samosprávné celky: Žilinský samosprávný kraj (Slovenská republika) Slezské vojvodství (Polsko) Opolské vojvodství (Polsko) Moravskoslezský kraj (Česká republika)

Území TRITIA 4

Jantarová stezka Vídeň - Krakov 5

Území TRITIA 6  ESÚS TRITIA má právní subjektivitu  Založeno v roce 2013  Území o ploše přibližně km2  Celkem téměř 8 milionů obyvatel  7 veřejných univerzit  Územím TRITIA vede baltsko-jadranský dopravní koridor  Silný průmyslový region  Velký potenciál v oblasti cestovního ruchu

Území TRITIA - společné problémy 7  Zatím stále nedostatečná komunikace mezi regiony – nevyužívá se existující potenciál  Nepodařilo se zatím využít přímého napojení na finanční rozpočet EU  Velká vzdálenost od hlavních měst všech tří zemí  Silná orientace na těžební průmysl (černé uhlí) a těžký průmysl  Relativně vysoká nezaměstnanost  Nezbytnost revitalizovat a modernizovat průmysl  Nedokončená výstavba páteřní dopravní infrastruktury, ale staví se  Problematické životní prostředí, zejména ovzduší  Existence starých ekologických zátěží  Špatný mediální obraz

Území TRITIA - CÍLE 8 ESÚS TRITIA bylo založeno k usnadnění a rozšíření příhraniční, nadnárodní a meziregionální spolupráce mezi jeho členy s cílem posilnit hospodářskou a sociální soudržnost, zejména prostřednictvím realizace projektů nebo programů územní spolupráce s následujícími cíli:  Usnadnění každodenního života obyvatel území Seskupení TRITIA  Vytvoření příhraniční soudržnosti na úrovni celého území  Realizace projektů za účelem společného strategického rozvoje

Území TRITIA – ÚKOLY VE ČTYŘECH HLAVNÍCH OBLASTECH 9 K dosažení těchto cílů ESÚS realizuje úkoly ve čtyřech hlavních oblastech:  Doprava  Hospodářství  Cestovní ruch  Energetika se zaměřením na obnovitelné zdroje energie

Území TRITIA – ÚKOLY V PĚTI DOPLŇKOVÝCH OBLASTECH 10  Kultura  Životní prostředí  Lidské zdroje, vzdělávání včetně úzké spolupráce s vysokými školami  Spolupráce veřejných institucí i v oblasti realizace výměny osob a zkušeností v rámci mezinárodních stáží  Sport

Úkoly ESÚS TRITIA zaměřené na identifikaci, propagaci a implementaci programů, projektů a společných rozhodnutí 11  Podpora podnikání, zejména MSP a přeshraničního obchodu  Podpora a zlepšení společné ochrany přírodních zdrojů  Prevence před přírodními a technologickými ohroženími  Podpora a zlepšení společné ochrany kulturního dědictví  Podpora spojení mezi městskými a venkovskými oblastmi  Zlepšení přístupu ke službám, dopravním, informačním a komunikačním sítím a také k příhraničním systémům a zařízením dodávajícím vodu a energii a nakládání s odpady  Podpora v odvětvích jako jsou ochrana zdraví, kultura, cestovní ruch a vzdělávání  Podpora spolupráce, včetně administrativní a právní, mezi obyvateli a institucemi na území Seskupení

ESÚS TRITIA – příležitost pro střední Moravu 12  Spolupráce v oblasti výstavby dopravní infrastruktury, zejména propojení Prahy, Hradce Králové, Olomouce, Otrokovic a slovenské D1  Spolupráce při výstavbě rychlostních železničních koridorů  Spolupráce při zpracování studie proveditelnosti výstavby a provozu kanálu D – O – L, případně jeho částí (Splavnění Odry po Ostravu)  Spolupráce při využívání a rozvoji regionálních letišť

Rozvoj hospodářství a doprava 13  Dopravní infrastruktura a dopravní obslužnost jsou jedním z rozhodujících faktorů rozvoje hospodářství a zaměstnanosti (obsazování průmyslových zon v MSk)  Rychlost a plynulost dopravy je jeden ze základních předpokladů konkurenceschopnosti a efektivity podnikání  Kdo je zodpovědný za současný stav „rozkopané republiky“ plné dopravních omezení, ucpaných komunikací a havárií  Plané sliby politiků dané dokonce usnesením Vlády ČR  Vyčíslené škody za letošní rok činí údajně 180 miliard Kč !!!

Doprava a ekologie 14  Pro rozvoj dopravní infrastruktury je klíčová příprava staveb  Jednotné povolovací řízení – planý slib politiků při schvalování novely zákona o vlivu staveb na životní prostředí  Ekologie a ochrana krajiny se staly nástrojem prosazování konkrétních skrytých zájmů vč. konkurenčního boje  „Zelené„ nevládní organizace mají velkou moc, kterou jim dává především neprůhledné financování – řešením je kontrola financování jako u politických stran

Partnerství a spolupráce 15  Nezastupitelná úloha vlivných lokálních organizací jako Sdružení pro rozvoj MSk, Sdružení pro rozvoj Zlínského kraje, krajské hospodářské komory aj.  Partnerství je nástrojem kontinuity při změnách politických reprezentací  Dlouhodobá tvorba efektivních strategických rozvojových dokumentů – prioritně doprava, vzdělávání, územní plánování, VaVaI, zaměstnanost (pakty zaměstnanosti)  K efektivnímu partnerství je nezbytné najít odvahu – čím silnější partner, tím větší odvaha

DĚKUJI ZA POZORNOST 16