Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Vliv průmyslu na životní prostředí
Kyselý déšť.
Vypracovali:Rudolf Ščudlík Karel Zlevor Jiří Vojtíšek
Znečištění ovzduší Hynek Moliš 2.L.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZNEČIŠŤOVÁNÍ ATMOSFÉRY
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Markéta Pokorná, sk. 19 Vyučující: Ing. David Hynek
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
Příčiny Spalování fosilních paliv, kterým vzniká oxid uhličitý.
Kyselé deště SO3+H2O = H2SO4 ZKOUŠKA. Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ Matěj Martinák IX.A.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Významné oxidy 1 Chemie VY_32_INOVACE_227, 12. sada, CH ANOTACE
SMOG SŠZePř Rožnov p. R PaedDr.Lenka Těžká Modernizace výuky odborných předmětů CZ.1.07/1.1.08/
David Juran.  je proces, při kterém dochází ke snadnému pronikání slunečního záření do naší atmosféry  ale také zároveň špatné propouštění tepelného.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
Znečišťování ovzduší VY_32_INOVACE_ 03 - Znečišťování ovzduší.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
 člověk vypouští zplodiny do ovzduší, ty potom brání odchodu slunečního záření a působí jako skleník, pokud by se znečištění nesnížilo, tak hrozí oteplení.
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Znečištění ovzduší Ročárková, Pachmanová.
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Žilová, Stoklasová, Pavlíková 3.O
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Krajina a životní prostředí
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Referát na téma: SMOG Autor: Roman MAROUŠEK.
Atmosféra Filip Bordovský.
Skleníkový efekt.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění ovzduší Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Skleníkový efekt TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Skleníkový efekt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_3_FIG_03_BULGARIA.
VY_32_INOVACE_Slo_I_13 Voda 2 ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák VZDUCH Víš, proč je vzduch nezbytný a důležitý pro život člověka? Víš, čemu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_03_.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_04_ATMOSFÉRA.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Znečištění vzduchu dopravou
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY
Znečištění půdy ZŠ Strossmayerovo nám.4, Praha 7 9. ročník ZŠ
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
Uhlí.
Vzduch Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Vzduch Vzduch.
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Vliv člověka na ovzduší
VY_32_INOVACE_C9-013 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_52_INOVACE_06 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová VÝZNAMNÉ.
Znečištění ovzduší Vypracoval: David Hampl
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ VZDUCH“ Autor Mgr. JANA POLANSKÁ Tematický okruh EVVO Ročník KVARTA Datum tvorby AnotacePrezentace popisuje způsoby a zdroje znečištění ovzduší. Metodický pokynNapř.: prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Možnosti využití: promítání, práce jednotlivců nebo dvojic u PC, vytištění pracovního listu Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

„ČISTÝ VZDUCH“

ZNEČIŠTĚNÉ OVZDUŠÍ HROZBA PRO LIDSKÉ ZDRAVÍ PŘÍČINA ŘADY NEMOCÍ: - DÝCHACÍCH CEST - SRDEČNÍ ONEMOCNĚNÍ - RAKOVINA

NEJVĚTŠÍ ZDROJE NEČISTOT V OVZDUŠÍ

—> AUTOMOBILOVÁ DOPRAVA TEPLÁRNY TEPELNÉ ELEKTRÁRNY SPALOVÁNÍ FOSILNÍCH PALIV

KYSELÉ DEŠTĚ 1) CO TO JE? 2) PŘÍČINA? 3) CHEMICKÁ REAKCE? 4) DOPAD NA KRAJINU?

CO TO JE? DÉŠŤ S pH nižším než 5,6

PŘÍČINA ZPŮSOBUJÍ OXIDY SÍRY ZDROJ: SOPEČNÁ ČINNOST, SPALOVÁNÍ FOSILNÍCH PALIV PŘÍPADNĚ OXIDY DUSÍKU (NOXy) Z AUTOMOBILŮ

CHEMICKÁ REAKCE 2SO 2 + O 2 —> 2SO 3 SO 3 + H 2 O —> H 2 SO 4

DOPAD POŠKOZENÍ STROMŮ ÚHYN RYB

SKLENÍKOVÝ EFEKT 1) CO TO JE? 2) CO HO ZPŮSOBUJE? 3) DOPAD?

CO TO JE? = PROCES, KDY ATMOSFÉRA ZPŮSOBUJE OHŘÍVÁNÍ PLANETY - PROPOUŠTÍ SLUNEČNÍ ZÁŘENÍ - NEPROPOUŠTÍ TEPELNÉ ZÁŘENÍ VYZAŘOVANÉ Z POVRCHU ZEMĚ

CO HO ZPŮSOBUJE? SKLENÍKOVÉ PLYNY VODNÍ PÁRA, OXID UHLIČITÝ, METAN, OXID DUSNÝ, OZON, … „ZADRŽUJÍ TEPLO“

ZDROJE SKLENÍKOVÝCH PLYNŮ: VODNÍ PÁRA - HYDROSFÉRA

ZDROJE SKLENÍKOVÝCH PLYNŮ: CO 2 - SPALOVÁNÍ FOSILNÍCH PALIV - VYPALOVÁNÍ DEŠTNÝCH LESŮ - VULKANICKÁ ČINNOST - DÝCHÁNÍ ORGANISMŮ

ZDROJE SKLENÍKOVÝCH PLYNŮ: CH 4 - TĚŽBA UHLÍ A ZEMNÍHO PLYNU - SKLÁDKY ODPADŮ - TLENÍ - BAHENNÍ PLYN

DOPAD SKLENÍKOVÉHO EFEKTU: GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ

KJÓTSKÝ PROTOKOL?

KJÓTSKÝ PROTOKOL = PROTOKOL O KLIMATICKÝCH ZMĚNÁCH SNÍŽENÍ PRODUKCE SKLENÍKOVÝCH PLYNŮ O 5,2 % 1997 – KJÓTO

SMOG SMOKE + FOG = KOUŘ + MLHA

SMOG = ZNEČIŠTĚNÍ VZDUCHU V MĚSTSKÝCH A PRŮMYSLOVÝCH OBLASTECH

LONDÝNSKÝ SMOG ZIMNÍ, REDUKČNÍ SPALOVACÍ PROCESY + MLHA + TEPLOTNÍ INVERZE PŘÍTOMNOST POPÍLKŮ —> VLIV NA PLÍCE V ČR – OSTRAVSKO (+ OKOLÍ VELKÝCH MĚST)

LOSANGELSKÝ SMOG LETNÍ, OXIDAČNÍ SLUNEČNÍ PAPRSKY + DOPRAVNÍ EXHALACE (NOx + OXIDY UHLÍKU) VE VELKÝCH MĚSTECH

BOJ SE ZNEČIŠTĚNÍM ATMOSFÉRY ALTERNATIVNÍ ZDROJE ZISKU ENERGIE FILTRY V TEPLÁRNÁCH A PRŮMYSLOVÝCH PODNICÍCH

RECYKLACE POPÍLKU STAVEBNÍ MATERIÁL VYROBENÝ Z ELEKTRÁRENSKÉHO POPÍLKU TVÁRNICE, BETONOVÉ BLOKY, …

ANO x NE??? KJÓTSKÝ PROTOKOL POJEDNÁVÁ O SNÍŽENÍ PRODUKCE SMOGU. NE

ANO x NE??? LONDÝNSKÝ SMOG SE VYTVÁŘÍ V LÉTĚ VE MĚSTECH A PRŮMYSLOVÝCH OBLASTECH, JE ZPŮSOBEN SPALOVÁNÍM FOSILNÍCH PALIV. NE

ANO x NE??? LONDÝNSKÝ SMOG SE VYTVÁŘÍ V ZIMĚ VE MĚSTECH A PRŮMYSLOVÝCH OBLASTECH, JE ZPŮSOBEN SPALOVÁNÍM FOSILNÍCH PALIV. ANO

ANO x NE??? PŘÍČINOU KYSELÝCH DEŠŤŮ JSOU PŘEDEVŠÍM OXIDY SÍRY. ANO

Zdroje: VŠECHNY OBRÁZKY Z KLIPART: cz/images/?CTT=97 cz/images/?CTT=97 STAŽENO DNE: