Setkání se studenty DSP na FaME UTB Zlin 3. listopad 2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ECVET v Programu celoživotního učení
Advertisements

Registrujte se prosím  1.Podepište se do prezence Ověřte hodnocení doktorandů za Zkontrolujte svoji adresu v adresáři doktorandů 3.Prověřte.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
AKVŠ – profesionalita – spolupráce Marta Machytková předsedkyně VV.
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
S TIPENDIJNÍ PROGRAMY P D F MU. A SISTENTSKÉ ODBORNÉ ČINNOSTI NA KATEDRÁCH rozvoj odborných kompetencí studenta, které jsou součástí teoretického, ale.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
AKADEMICKÁ INFORMAČNÍ AGENTURA a možnosti studia v zahraničí Vypracovala: Eva Jermanová.
Excelence doktorského studia na AF MENDELU pro navazující evropskou vědecko-výzkumnou kariéru CZ.1.07/2.3.00/ Tato prezentace je spolufinancována.
Hodnocení UJEP AK ČR Závěry a doporučení. Personální zajištění posilovat kvalifikační strukturu pracovišť - vytvořit realistické a kontrolovatelné plány.
Prezentace Centra MU pro klinicky orientovaný výzkum kvality života (CEQOL) Marek Blatný PSU AV ČR & PSU FF MU Tomáš Kepák KDO FN Brno & LF MU Brno, 21.
AKTION Česká republika – Rakousko, spolupráce ve vědě a vzdělávání Helena Hanžlová.
Kreditní systém v doktorském studiu na FF UK Ivan Šedivý
ZAHÁJENÍ DOKTORSKÝCH STUDIÍ 2011/2012
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Grantové příležitosti pro Ph.D. studenty
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, ph.d.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
Výsledky ankety Univerzitní knihovny ZČU Jak hodnotíte služby Univerzitní knihovny ZČU?
MANAGEMENT V PODMÍNKÁCH ZEMÍ VÝCHODNÍ EVROPY A RUSKA. Dle strategií České republiky jsou oblasti působení českých podniků na mezinárodních trzích jednou.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Tato prezentace je spolufinancována z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky Grantové příležitosti pro Ph.D. studenty Ing. Šárka.
Mise a vize VŠKV  Jediná vysoká škola se sídlem v Karlovarském kraji  Jedinečnost vzdělávacího programu neuniverzitního typu  Inovační inženýrství.
Zápatí prezentace1 Informace k organizaci doktorské ho studi a na Ekonomicko-správní fakult ě MU.
Zápatí prezentace1 Evropské projekty a jejich podpora na ESF MU v roce 2009 Porada vedení fakulty+ vedoucí kateder předkládá: proděkan pro SaR.
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
1 Centralizovaný rozvojový program 2017 a Institucionální program Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 529/5, Praha.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – I.část.
Jméno Příjmení Konference IDS – Žďár nad Sázavou NABÍDKA VZDĚLÁVÁNÍ A STÁŽÍ V OBORU DOPRAVNÍ TELEMATIKY Ing. Martin Langr, Ph.D.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Pedagogická praxe Informace k praxi Studijní plán pro LS 3 kredity, hodinová dotace : 42 hodin Povinné části: – hospitace (náslech) v TV celkem.
Setkání s doktorandy Setkání s doktorandy
Seminář k doktorskému studijnímu programu Zlín.
ORIENTAČNÍ TÝDEN PRO STUDENTY PRVNÍCH ROČNÍKŮ Možnosti studia v zahraničí Mgr. Tomáš Uher Univerzita Karlova Informační, poradenské a sociální centrum.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Setkání se školiteli DSP na FaME UTB Zlin 8. září 2009.
Setkání se studenty DSP na FaME UTB Zlin 23. listopadu 2009.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta Katedra ošetřovatelství březen 2009.
Reg. č. projektu: CZ.1.07/2.3.00/ Název projektu: Měření výkonnosti Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků,
Harmonizace studia na VOŠ aVŠ Výzva na jednotný vzdělávací systém Valérie Tóthová.
Setkání se studenty DSP na FaME UTB Zlin 11. května 2009.
Zahájení doktorského studia oborů Řízení a ekonomika podniku Ekonomická informatika
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Individuální projekt OP VVV
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Společné setkání „minitýmů“
Doktorský studijní program Elektrotechnika a komunikační technologie
Zkrácený název projektu: „Rozvoj kompetencí“
za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP
DSP Speciální pedagogika Marie Vítková
Doktorské studium na FLD
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Informační schůzka pro zájemce o doktorské studium
Informační seminář o zahraničních pobytech a stážích
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Mgr. Dominika Pudilová manažerka projektu
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Transkript prezentace:

Setkání se studenty DSP na FaME UTB Zlin 3. listopad 2010

OBSAH 1. Aktualizace směrnice SD 6/ Rozmístění studentů a docházka doktorandů 3. Výsledky ankety v DSP 4. Vyhlášení - Interní grantová agentura FaME + Interní grantová agentura UTB 5. Akční plán pro DSP 6. Publikační činnost studentů DSP + hodnocení výsledků ve VaV 7. DISKUSE

1. Aktualizace SD 6/2010  SD 6/2010 „Doplněk Studijního a zkušebního řádu UTB, Ustanovení pro studium v DSP“ nahradila SD 3/ student je povinen se přihlásit ke SDZ nejpozději do 2 let od zahájení studia platí pro studenty přijaté v AR 2010/2011, ostatní do 3 let - minimální požadavky na tvůrčí činnost pro přihlášení se ke SDZ jsou 3 publikace, minimálně jedna v AJ - minimální požadavky na tvůrčí činnost pro přihlášení se k obhajobě DP je dosažení 20 bodů dle aktuální Metodiky RVV s ohledem na mentální podíl studenta DSP, účast na řešení VaV projektu, případně fakultní vedlejší hospodářské činnosti, min. 2 publikace musí být v AJ - studenti prezenční formy DSP mají povinnost se v průběhu studia zúčastnit minimálně 3-měsíčního studijního pobytu na zahraniční univerzitě nebo zahraničním vědecko-výzkumném pracovišti. Tato povinnost může být nahrazena 3-měsíční odbornou stáží v českém či zahraničním podniku nebo profesní organizaci platí studenty přijaté pro AR 2009/2010 a dále

2. Rozmístění doktorandů a docházka doktorandů  Článek 35 Individuální studijní plán  Prezenční studenti DSP mají povinnost pracovat 20 hod. týdně na pracovištích na svých výzkumných úkolech.  Prezenční studenti musí podávat informaci, kdy se na pracovišti UTB nacházejí a tuto informaci posílat na sekretariáty ústavů a nově zapisovat do sešitů, které mají v kancelářích.  Cílem rozmístění bylo umístit společně doktorandy domácí i zahraniční se stejným tématem disertační práce …..  V průběhu prosince budou v rámci projektu OP VK zakoupeny PC, dojde tedy k obměně technického vybavení studentů, neustále pokračuje snaha FaME zlepšit technické zázemí studentů …..  V průběhu prosince rovněž dojde ke stěhování studentů umístěných na dislokovaném pracovišti nad OA do prostor Vědecko-technického parku ve Zlíně, o stěhování budete včas informováni

3. Výsledky ankety v DSP  28 respondentů (13 KS, 15 PS)

Výsledky ankety  Spolupráce se školitelem - hodnocena pozitivně, průměrné hodnocení 1,9 (4x se objevilo hodnocení 4 – většinou neochota, či nezapojování do výuky či do projektů)  Spolupráce s ústavem – hodnocena také spíše pozitivně, průměrné hodnocení 2,1 (5x se objevilo hodnocení 4)  Hodnocení jednotlivých předmětů: - Mikroekonomie (prům. hodnocení 2,1) + zajímavé a aktuální a poutavé přednášky s praktickými příklady, + kvalitní a profesionální přístup pedagoga, - horší komunikace s vyučujícím, - na úrovni magisterského studia - Makroekonomie (prům. hodnocení 2) + vstřícnost prof. Ondrčky, výborná diskuze a výuka, dostatečné množství termínů zkoušek, + rychlá odezva ze strany vyučujícího, - opakování z magisterského studia

- Matematické a statistické metody (prům. hodnocení 2,2) + profesionální, srozumitelné, praktické, + vstřícný vyučující, + dobrá spolupráce, rychlá odpověď na y, - pro některé doktorandy nepřínosné - Metodika vědecké práce (prům. hodnocení 1,8) + praktické, mnoho nových poznatků, užitečný předmět - Teorie poznání (prům. hodnocení 3,5) + znalosti vyučujícího na výborné úrovni, + poutavý a zajímavý předmět, - příliš osobní přístup vyučujícího u zkoušek a nepřiměřené hodnocení, - nepotřebné informace, předmět neodpovídá zaměření - Informační systémy (prům. hodnocení 1,6) + praktický předmět - Cizí jazyk (prům. hodnocení 1,9) + příprava na prezentace na konferencích, + ochotná a vždy připravená vyučující, zajímavé hodiny, + snaha srovnání úrovně znalostí studentů, - větší výběr jazyků - Management (prům. hodnocení 2,6) + zajímavé přednášky, – časově náročné, - některá témata se opakují Výsledky ankety

„Problémy“ DSP  získávání informací  jednoduše získané zkoušky, některé předměty zbytečné  zpřísňování požadavků na studium  nedostatečné technické zázemí a prostor (kanceláře, pc)  výše stipendia  nutnost trávit čas v kancelářích (více možností práce z domu)  neprofesionální přístup některých vyučujících

 Přívětivý přístup  Zavedení interní grantové agentury  Zajímavé předměty  Volnost a příležitosti k zapojení se do projektů  Profesionální přístup managementu UTB  Možnost vyjet do zahraničí, flexibilní pracovní doba  Sdílení kanceláří se zahraničními doktorandy  Spolupráce s praxí  Jde vidět aktivita na zkvalitnění tohoto programu Co oceňujete?

 Tvorba meziústavových týmů doktorandů ve věci kooperace na tvůrčích činnostech  Vybavenost kanceláří  Zrušení povinnosti být v kanceláři  Větší časový prostor jednotlivým předmětům  Spojení přednášek do jednoho dne  Přísnější hodnocení kvality výstupů studentů, na základě čeho by se měli stanovovat benefity  Více spolupráce se zahraničními univerzitami  Častější setkání doktorandů (výměna zkušeností) Návrhy řešení studentů DSP

Návrhy řešení ze strany FaME  Vznik brožurky Průvodce studiem DSP  Informace na jednom místě „Aktuality v DSP“ a doktorské studium na webu  Zapojení studentů DSP do projektu OP VK 2.3 Lidé ve VaV  Stanovení pravidel pro mimořádná stipendia v závislosti na kvalitních výsledcích  Lepší vybavení kanceláří (výměna PC v prosinci)  Hromadný nákup kancelářských potřeb pro všechny prezenční studenty DSP  Organizace workshopů a seminářů

4. Průběh IGA v roce 2010 a vyhlášení IGA pro rok 2011  Průběh IGA UTB pro rok V současné době řešeno 20 projektů finančně podpořených v rámci IGA UTB + byla podpořena SVOČ, DOKBAT a Kulatý stůl studentů DSP - Do je potřeba finančně projekty uzavřít a do 10. ledna 2011 předat dílčí/závěrečnou zprávu projektu na Referát výzkumu a kvalifikačních řízení v el. podobě.  Vyhlášení IGA UTB pro rok Všichni budete em informováni a znovu upozorněni ještě týden před skončením soutěžního období. - Lhůta, do které bude možné podávat návrhy je 31. ledna Podmínky budou velice podobné jako vloni, projekty už můžete začít připravovat.

5. AKČNÍ PLÁN pro DSP (1)  Zorganizovat schůzky se studenty DSP (domácí + zahraniční) listopad květen 2011  Zajištění semináře ohledně pedagogického minimaříjen 2010  Zajištění semináře Jak na impakt? říjen 2010  Vyhlášení výběrového řízení na CAEV na místa projektových VaV pracovníků září - říjen 2010  Zajištění semináře týkajícího se Ekonometrie (2 x 6 hod.) prosinec 2010  Vznik brožurky Průvodce studiem DSP prosinec 2010  Zajištění semináře Jak dobře napsat VaV projekt prosinec 2010  Vyhlášení + realizace dalšího kola veřejné soutěže IGA + vyhodnocení minulého rokulistopad realizace r  Zorganizovat schůzky se školiteli studentů DSP leden 2011  Udržení nejkvalitnějších domácích i zahraničních doktorandů na FaME s perspektivou kvalitní VaV práce.průběžně

5. AKČNÍ PLÁN pro DSP (2)  Podpora zahraničních mobilit studentů DSP (info na webu pod Mezinárodními vztahy)průběžně  Aktualizace/zatraktivnění web stránek týkajících se VaV, zlepšení informovanosti studentů DSPprůběžně  Aktivně spolupracovat na zajištění doktorské konference DOKBAT duben 2011  Připravit projekt do OP VK 2.3 Vzdělávání pracovníků ve VaV se zahrnutím studentů DSP do konce dubna 2011

Pozvánka  Writing Competitive Proposals: How to succeed in Fp7 16. listopadu 2010 od 9:30 do 16:30 rektorát VUT v Brne, Antonínská 1, Brno pod vedením nizozemských lektorek Lotte Jaspers a Mette Skraastad

6. Publikační činnost + hodnocení výsledků VaV Co je třeba zlepšit? →Je třeba dávat pozor na to, kde publikovat, aby to pro studenty DSP i FaME bylo přínosné →Výstupy je třeba vázat na konkrétní řešené VaV projekty →Upřednostňovat publikování do impakt. časopisů, časopisů vedených ve světově uznávaných databázích nebo v časopisech, které jsou na „Seznamu recenzovaných neimpaktovaných periodik v r. 2010“ →Upřednostňovat konference, které jsou na seznamu Thomson Reuters →Každý student DSP (PS i KS) musí mít vedenu svou vlastní složku s výsledky své tvůrčí činnosti, která bude obsahovat kopii článku a sborník z konference či časopis, ve kterém jste publikovali (je nezbytné publikovat pod hlavičkou FaME UTB Zlín nejlépe s odkazem na konkrétní VaV projekt) →Aktuální informace o VaV v ČR jsou na zprostředkovaně + doplněně na pod Tvůrčími činnostmi.

7. DISKUSE

Děkujeme za pozornost