Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr. Jaroslava Kreisingerová Název: VY_32_INOVACE_14 IV Vyvození pádů Téma: J azyk a jazyková komunikace – Český jazyk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Advertisements

Český jazyk ( sloh ) – 8. ročník
PODSTATNÁ JMÉNA ( ČESKÝ JAZYK - 8. ROČNÍK )
Podstatná jména Pád podstatných jmen. Podstatná jména Pád podstatných jmen.
INFORMATIKA 9. ročník. 3.hodina Navigace – tlačítko ZPĚT.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
VY_32_INOVACE_19_Geometrické tvary (SADA ČÍSLO 5)
FORMÁT PÍSMA V MS Word 2010.
SKLOŇOVÁNÍ OSOBNÍCH ZÁJMEN Naděžda Drudíková, ZŠ Rabasova 821, Slaný
VY_32_INOVACE_36_ČESKÝ JAZYK_5.ROČNÍK_PŘÍSUDEK – vytvoření a ověření VM Výukový materiál slouží k zopakování vyvození učiva o podmětu.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo
Druhy přísudku Český jazyk 2. stupeň ZŠ
Urči správně pád u podtrženého podstatného jména a vepiš ho na připravenou linku, vyjde ti datum. Víš, co se v tento den stalo?
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Souhlásky tvrdé, měkké, obojetné VY_32_INOVACE_13 Sada 22.
Za předpokladu použití psacích potřeb
Ilustrátor Zdeněk Miler, autor Krtečka
82.1 Přídavná jména PŘIVLASTŇOVACÍ
58.1 Podstatná jména rodu středního – vzor moře
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Podstatná jména Přídavná jména Zájmena Číslovky Slovesa
Nevíš si rady ani s jedním? Přihlas se a dostaneš indicii.
 Hodně štěstí :*  Jdi na start Jdi na start.  Kolik je =   
Zdravím Tě! Mám Tě rád, protože jsi tu i pro mě ...
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_10_JMÉNA,
Medvědí česnek Kunovský les, V sobotu jsme byli na výletě v Kunovském lese, kde jsme si natrhali Medvědí česnek. To je rostlina, která je léčivá.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_20 Název materiáluSloh-Charakteristika.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Mgr. Jana Pravá Název: VY_32_INOVACE_18_MY FAVOURITE THINGS Téma: MY FAVOURITE THINGS Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Přísudek a podmět Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k výkladu nového učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Podstatná jména Napiš, co vidíš na obrázku.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníkvěten 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ podmět a přísudek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
SLOVNÍ DRUHY OHEBNÉ NEOHEBNÉ 1. PODSTATNÁ JMÉNA 2. PŘÍDAVNÁ JMÉNA
Podstatná jména Co už umíme?
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
DRUHY ZÁJMEN Mgr. Michal Oblouk.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov
Příslovce VY_32_INOVACE_03-15 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Člověk a jeho svět 2.ročník
Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr
Předložky.
Téma: Matematika a její aplikace
NA JEDNÉ LODI Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Věta se skládá ze slov Název školy
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
NÁZEV: VY_52_INOVACE_18 II Polární pás
VY_32_INOVACE_13_04_podstatná jména (pády, správné tvary)
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Němčina pro 8. třídu Anotace : Německý jazyk pro 8. ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Procvičovací list Jazyková výchova (český jazyk pro 1. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_06_SLOVNÍ DRUHY_ZÁJMENA 1
Němčina pro 8. třídu. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A.05_privlastnovaci_zajmena_po_predlozce_se_3_a_.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Základní větné členy - podmět
Vypracovala Daniela Kubů ZŠ a MŠ Malý Újezd
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Základní větné členy – přísudek
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr. Jaroslava Kreisingerová Název: VY_32_INOVACE_14 IV Vyvození pádů Téma: J azyk a jazyková komunikace – Český jazyk Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

Moje maminka. Moje maminka je hezká a hodná. U maminky je mi nejlépe. Rád mamince pomáhám. Ve škole jsem vyrobil pro maminku přáníčko. Napíši do něj: Moje milá maminko, mám tě moc rád. Někdy se mi o mamince i zdá. Všechny svoje starosti mohu s maminkou vyřešit. Ještě, že ji mám. Vypiš z vět na každý řádek jeden tvar slova maminka

Vyber a označ podtržením pouze tvary slova maminka. Máma, maminčino, mamince, matka, maminkou, maminkovský, maminky maminečka, maminou, mámě, maminko, mamčo, maminka, maminku. Zkus určit pád podstatného jména maminka. Popiš svoji maminku. ……………………………………………………………………… Jak maminka vypadá? ………………………………………………………………………. Jaké má maminka vlastnosti. ………………………………………………………………………. Co s maminkou rád děláš? …………………………………………………………………….... Co ještě o mamince víš? ………………………………………………………………………. Jaké by to bylo bez maminky? ………………………………………………………………………… Co by sis pro maminku přál?