Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK 1.4 Výukový materiál Název DUMu: VY_32_INOVACE_11_26_Novoromantismus Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Monika Kloučková Vzdělávací obor/Předmět/Téma: Umění a kultura/Hudební výchova/Hudba romantismu Druh učebního materiálu: výuková prezentace Metodický list: ne Anotace: Charakteristika novoromantismu. Žáci se seznámí s jednotlivými představiteli novoromantismu. Poznají jejich dílo a poslechnou si ukázky. Ověřeno ve třídě: VIII.A Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum:Podpis:
Co je novoromantismus?
Které období novoromantismus představuje?
Co je novoromantismus? Které období novoromantismus představuje? Co je charakteristické pro novoromantismus v hudbě?
Co je novoromantismus? Které období novoromantismus představuje? Co je charakteristické pro novoromantismus v hudbě? Kdo je představitelem hudebního novoromantismu?
pocházel z rodiny lékaře na přání rodičů studoval medicínu
pocházel z rodiny lékaře na přání rodičů studoval medicínu dirigent, flétnista, skladatel působil hlavně v Paříži
pocházel z rodiny lékaře na přání rodičů studoval medicínu dirigent, flétnista, skladatel působil hlavně v Paříži umělecky stále bojoval s nepochopením a zastaralými názory
Nový výrazový prvek programní hudby – idee fixe. Používá velký novoromantický orchestr. Nový výrazový prvek programní hudby – idee fixe. Používá velký novoromantický orchestr.
Nový výrazový prvek programní hudby – idee fixe. Používá velký novoromantický orchestr. Nový výrazový prvek programní hudby – idee fixe. Používá velký novoromantický orchestr. Vrcholem jeho díla je Fantastická symfonie.
poprvé koncertoval v 9 letech studoval u věhlasných učitelů hudby
poprvé koncertoval v 9 letech studoval u věhlasných učitelů hudby později podnikal řadu uměleckých cest po Evropě
poprvé koncertoval v 9 letech studoval u věhlasných učitelů hudby později podnikal řadu uměleckých cest po Evropě jako dirigent řídil orchestr bez taktovky a partitury
poprvé koncertoval v 9 letech studoval u věhlasných učitelů hudby později podnikal řadu uměleckých cest po Evropě jako dirigent řídil orchestr bez taktovky a partitury zemřel na zápal plic v Bayreuthu
Je považován za tvůrce symfonické básně. Jako nedostižný klavírní virtuoz zdokonalil klavírní techniku. Je považován za tvůrce symfonické básně. Jako nedostižný klavírní virtuoz zdokonalil klavírní techniku.
Je považován za tvůrce symfonické básně. Jako nedostižný klavírní virtuoz zdokonalil klavírní techniku. Je považován za tvůrce symfonické básně. Jako nedostižný klavírní virtuoz zdokonalil klavírní techniku. Symfonické básně jsou jednověté skladby, jejichž formu určuje výhradně mimohudební program. Často jsou psány na literární náměty: Hamlet.
Je považován za tvůrce symfonické básně. Jako nedostižný klavírní virtuoz zdokonalil klavírní techniku. Je považován za tvůrce symfonické básně. Jako nedostižný klavírní virtuoz zdokonalil klavírní techniku. Symfonické básně jsou jednověté skladby, jejichž formu určuje výhradně mimohudební program. Často jsou psány na literární náměty: Hamlet. Klavírní tvorba patří mezi vrchol klavírní literatury vůbec. Poslechněte si Uherskou rapsodii č. 2:
pocházel z kulturní rodiny (divadlo)
pocházel z kulturní rodiny (divadlo) působil hlavně v Německu a ve Francii kvůli neúspěchu jeho oper se ve Francii živil literární činností v Německu byl na něj vydán zatykač, po amnestování se dočkává úspěchu
pocházel z kulturní rodiny (divadlo) působil hlavně v Německu a ve Francii kvůli neúspěchu jeho oper se ve Francii živil literární činností v Německu byl na něj vydán zatykač, po amnestování se dočkává úspěchu zemřel v Benátkách je pohřben v Bayreuthu v zahradě své vily
Dovršil vývoj opery. Je operním reformátorem. Mizí árie a recitativ, opera tvoří jednolitý hudební proud. Dovršil vývoj opery. Je operním reformátorem. Mizí árie a recitativ, opera tvoří jednolitý hudební proud.
Dovršil vývoj opery. Je operním reformátorem. Mizí árie a recitativ, opera tvoří jednolitý hudební proud. Tristan a Isolda, Lohengrin, Prsten Nibelungů. Dovršil vývoj opery. Je operním reformátorem. Mizí árie a recitativ, opera tvoří jednolitý hudební proud. Tristan a Isolda, Lohengrin, Prsten Nibelungů.
Dovršil vývoj opery. Je operním reformátorem. Mizí árie a recitativ, opera tvoří jednolitý hudební proud. Tristan a Isolda, Lohengrin, Prsten Nibelungů. Dovršil vývoj opery. Je operním reformátorem. Mizí árie a recitativ, opera tvoří jednolitý hudební proud. Tristan a Isolda, Lohengrin, Prsten Nibelungů. V Bayreuthu bylo vybudováno operní divadlo, odpovídající Wagnerovým požadavkům na operní scénu. Budova je určena výhradně na provozování Wagnerových oper. Tato tradice trvá dodnes.
Dovršil vývoj opery. Je operním reformátorem. Mizí árie a recitativ, opera tvoří jednolitý hudební proud. Tristan a Isolda, Lohengrin, Prsten Nibelungů. Dovršil vývoj opery. Je operním reformátorem. Mizí árie a recitativ, opera tvoří jednolitý hudební proud. Tristan a Isolda, Lohengrin, Prsten Nibelungů. V Bayreuthu bylo vybudováno operní divadlo, odpovídající Wagnerovým požadavkům na operní scénu. Budova je určena výhradně na provozování Wagnerových oper. Tato tradice trvá dodnes. Poslechněte si Svatební pochod z opery Lohengrin
Odkazy byly vloženy dne Není-li uvedeno jinak, vlastní zdroje.