Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Škola, rodina, komunita.
Novela ZÁKONA č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů PhDr.
Autoevaluace školy a zřizovatel Má škola sdělovat výsledky autoevaluace svému zřizovateli?
Nástroje územního plánování
Autoevaluace z pohledu České školní inspekce
Hodnocení škol a školských zařízení
Odpovědnost školy v oblasti rizik. Druhy odpovědnosti odpovědnost za škodu –škoda na zdraví, jiná nemajetková újma, škoda na majetku odpovědnost za přestupek.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
Platná zákonná právní úprava oblasti regionálního školství
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství. Moderní ošetřovatelství Právní předpisy upravující činnosti zdravotnických a pedagogických pracovníků.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
 zastupitelstvo,  rada,  hejtman  ředitel krajského úřadu.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Kvalita ve vzdělávání. Co je to kvalita? Kvalitou (vzdělávacích procesů, vzdělávacích institucí, vzdělávací soustavy) se rozumí žádoucí (optimální) úroveň.
Státní energetická inspekce Vliv novely energetického zákona na činnost Státní energetické inspekce Ing. Petr Holoubek Žofín
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Č. 561/2004 Zákon o předškolním, základním středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
vlastní hodnocení školy
REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ V PLZEŇSKÉM KRAJI. Počet škol a školských zařízení v Plzeňském kraji zřizovaných obcemi 385 zřizovaných krajem 98 soukromých 17 církevních.
Poznatky z šetření stížností
NOVELY PRÁVNÍCH NOREM a jiné … PORADA ORP
1 Porada s pracovníky útvarů školství úřadů obcí s rozšířenou působností Krajský úřad Libereckého kraje 21. srpen 2009 Česká školní inspekce ve školním.
1 PORADA ŘEDITELŮ DĚTSKÝCH DOMOVŮ ZŘIZOVANÝCH MORAVSKOSLEZSKÝM KRAJEM A CÍRKEVNÍMI SUBJEKTY ODDĚLENÍ SPRÁVY ŠKOL 4. června 2009.
Propojení zákona o integrované prevenci a zákona o hospodaření energií Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
Program – – 9.30 → základní informace o studiu
Veřejná správa ve školství, autonomie škol – mezinárodní srovnání
Financování regionálního školství
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Zákon č. 472/2011 Sb. , kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb
Ekonomika vzdělávání. Okruhy problémů, které EŠ zkoumá Vzájemný vztah vzdělání a vědecko- technického pokroku Financování školství Prognózování školství.
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů + IVP ve škole – → přestávka – → 2. Další činnosti výchovného.
Veřejná správa ve školství
Individuální vzdělávací plán
1 Postup při provádění inspekce v místě poskytování sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví Magistrát hlavního města Prahy.
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 9. prosince 2015.
Působnost Ministerstva spravedlnosti a správa státního zastupitelství JUDr. Jaroslav Picha.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Mgr. Karel Bárta ředitel Libereckého inspektorátu ČŠI Masarykova 28, Liberec tel.:
Česká školní inspekce jako klíčový úřad státní správy ve školství Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky, Ústav regionálního.
Přijímací řízení, výjimky z počtu žáků KÚ LK Ing. Eva Kotková.
Problematika Úřadu práce v kontextu poskytovatelů sociálních služeb 18. února 2014 Mgr. Jana Marie Landová.
4. Dokumentace školy 561/2004 Sb. (§28) rozhodnutí o zápisu do školského rejstříku evidenci dětí (školní matrika) doklady o přijímání dětí (spis) vzdělávací.
Zákon č. 561/2004 Sb. (školský zákon) vyjmenovává pravomoci zřizovatele, ředitele a školské rady Zřizovatel vydává zřizovací listinu školy; rozhoduje o.
Komparace ŠVP gymnázií Zkušenosti z praxe ČŠI Zpracovala PhDr. Renáta Ševčíková Brno, 17. června 2010.
ÚVOD Legislativní vymezení činnosti ČŠI § 173 – 176 Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
Vybrané náměty z připravované novely školského zákona.
Informovaný souhlas Pracovní setkání pracovníků školních poradenských pracovišť a Zpracovala: PhDr. Hana Plucarová.
Aktuální poznámky ke vzájemné spolupráci poradny a škol
Novela zákona o místních poplatcích
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
Právní aspekty výkonu Fyzioterapie
Liberecký inspektorát ČŠI
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Normativní financování vztahy a souvislosti
zřízen Upraven : - zákonem č. 458/2000 Sb. o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích - zákon č. 406/2000.
PRÁVNÍ ZÁLEŽITOSTI Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 13. prosince 2012.
Informace k povinnému předškolnímu vzdělávání Mgr. et Mgr
Malotřídní základní škola optikou současné právní úpravy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Novinky v předškolním vzdělávání
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Hejnice 20. – 21. září 2018.
PhDr. Ondřej Andrys, MAE, MBA, náměstek ústředního školního inspektora
Transkript prezentace:

Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů

ustanovení § 174 školského zákona ( 2) ČŠI ve školách a školských zařízeních zapsaných do školského rejstříku škol a školských zařízení …. a) získává a analyzuje informace o vzdělávání dětí, žáků a studentů, o činnosti škol a školských zařízení zapsaných do školského rejstříku, sleduje a hodnotí efektivnost vzdělávací soustavy, b) zjišťuje a hodnotí podmínky, průběh a výsledky vzdělávání, a to podle příslušných školních vzdělávacích programů, c) zjišťuje a hodnotí naplnění školního vzdělávacího programu a jeho soulad s právními předpisy a rámcovým vzdělávacím programem, d) vykonává státní kontrolu dodržování právních předpisů, které se vztahují k poskytování vzdělávání a školských služeb; státní kontrolu vykonává podle zvláštního právního předpisu, Vymezení působnosti ČŠI školským zákonem

e) vykonává veřejnosprávní kontrolu využívání finančních prostředků státního rozpočtu přidělovaných podle § 160 až 163. (4) Inspekční činnost se vykonává na základě plánu hlavních úkolů na příslušný školní rok, který schvaluje ministr školství, mládeže a tělovýchovy na návrh ústředního školního inspektora. (5) Inspekční činnost se dále provádí na základě podnětů, stížností a petic, které svým obsahem spadají do působnosti České školní inspekce podle odstavce 2 písm. b) až e).

V případě inspekční činnosti konané na základě stížnosti prošetřuje ČŠI jednotlivá tvrzení uvedená ve stížnosti a výsledek šetření předává zřizovateli k dalšímu řízení. Zřizovatel informuje ČŠI o vyřízení stížnosti a o případných opatřeních přijatých k nápravě. Zjistí-li se při prošetřování stížnosti, že kontrolovaná osoba porušila právní předpis, může být tato skutečnost podnětem k provedení inspekční činnosti.

Výstupem inspekční činnosti : inspekční zpráva - veřejná (zasílá se zřizovateli a školské radě) protokol (zasílá se zřizovateli) tematická zpráva (vydává ČŠI) výroční zpráva ČŠI Základní pravidla inspekční činnosti se řídí ustanoveními § 174 a 175 školského zákona, zákonem o státní kontrole (č. 552/1991 Sb.) a zákonem o finanční kontrole (č. 320/2001 Sb.)

Škola a školské zařízení poskytují vzdělávání a školské služby: v souladu se školským zákonem a souvisejícími právními předpisy podle příslušných vzdělávacích programů v rozsahu zápisu do rejstříku škol Ve školách a školských zařízeních se uskutečňuje vzdělávání podle školského zákona, tím není omezena zodpovědnost zákonných zástupců. Škola, školské zařízení přejímá za dítě, žáka zodpovědnost v omezeném rozsahu a na omezenou dobu (nepřejímá rodičovskou). zajišťuje BOZ dětí, žáků podle ustanovení § 29 odst. 2 školského zákona

Základní práva zákonných zástupců ustanovení § 21 odst. 2 školského zákona na informace o průběhu a výsledcích vzdělávání, volit a být voleni do školské rady, vyjadřovat se ke všem rozhodnutím a podstatným záležitostem vzdělávání dětí a žáků, na informace a poradenskou pomoc školy nebo školského poradenského zařízení v záležitostech vzdělávání.

Základní povinnosti zákonných zástupců ustanovení § 22 odst. 3 školského zákona zajistit, aby žák řádně docházel do školy nebo školského zařízení, na vyzvání ředitele školy nebo školského zařízení se zúčastnit osobně projednání závažných otázek týkajících se vzdělávání dítěte nebo žáka, informovat o změně zdravotní způsobilosti, zdravotních obtížích dítěte a žáka nebo jiných závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání žáka, dokládat důvody nepřítomnosti žáka ve vyučování v souladu s podmínkami stanovenými školním řádem, oznamovat škole nebo školskému zařízení údaje podle § 28 odst. 2 a 3 a další údaje, které jsou podstatné pro průběh vzdělávání a bezpečnost dítěte a žáka.

Školní řád, vnitřní řád: ustanovení § 30 školského zákona (1) Ředitel školy vydá školní řád, ředitel školského zařízení vydá vnitřní řád, který upravuje: podrobnosti k výkonu práv a povinností dětí, žáků, a jejich zákonných zástupců ve škole nebo školském zařízení a podrobnosti o pravidlech vzájemných vztahů s pedagogickými pracovníky, provoz a vnitřní režim školy nebo školského zařízení, podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí, žáků a jejich ochrany před sociálně patologickými jevy a před projevy diskriminace, nepřátelství nebo násilí, podmínky zacházení s majetkem školy nebo školského zařízení ze strany dětí, žáků a studentů.

(2) Školní řád obsahuje také pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků a studentů. (3) Školní řád nebo vnitřní řád zveřejní ředitel na přístupném místě ve škole nebo školském zařízení, prokazatelným způsobem s ním seznámí zaměstnance, žáky školy nebo školského zařízení a informuje o jeho vydání a obsahu zákonné zástupce nezletilých dětí a žáků. Školní řád nesmí být v rozporu s právními předpisy a nemůže ukládat další povinnosti, které nemají oporu v právních předpisech.

Školská rada ustanovení § 167, 168 školského zákona Školská rada zřizovaná při základní škole umožňuje zákonným zástupcům žáků podílet se na správě školy.

zpracovala Mgr. Eva Šimečková říjen 2013