VZDUCH PLYN KOLEM NÁS. VZDUCH  směs látek, které tvoří plynný obal Země – atmosféru  složení vzduchu při Zemi: dusík, kyslík, oxid uhličitý, mikroorganismy,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Slo_I_07 Vzduch, kyslík ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Advertisements

Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Atmosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
VÝZNAMNÉ NEKOVY. VODÍK značka H latinský název Hydrogenium 1 1 H (1p +, 1e - ) nejrozšířenější izotop tvoří dvouatomové molekuly H 2 Obr. 1: atom vodíku.
ALKENY. DEFINICE ● Alkeny jsou uhlovodíky, které mají v otevřeném uhlíkatém řetězci mezi atomy uhlíku jednu dvojnou vazbu.
ALKANY. DEFINICE ● Alkany jsou uhlovodíky, které mají v otevřeném uhlíkatém řetězci mezi atomy uhlíku pouze jednoduché vazby.
Oxidy Dvouprvkové sloučeniny kyslíku a dalšího prvku Starší název : kysličníky Oxidační číslo : -II Podle druhy vazby : iontové a kovalentní Oxidační číslo.
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Vzduch – 8.ročník Mgr. Jitka Říhová.
Oxidy Názvosloví oxidů Některé významné oxidy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Název DUMu: VY_52_INOVACE_22_4_RISKUJ_VODA, VZDUCH, OHEŇ Číslo skupiny: 2 Autor: Ing. Stanislava Kolářová Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA.
Vypracoval Daniel Beneš, Hana Lollková a Becca Křístková.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
Vytápění Úprava vody. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč. Název materiálu VY_32_INOVACE_11_Vlastnosti a použití hydroxidů Autor Melicharová.
Oxidy Autor: Mgr. Vlasta Hrušová CaO-hašené vápno skleníkový jev fotosyntéza.
Sféry Země ZŠ Hejnice 2010 Mgr.Jan Kašpar. Sféra = vrstva, „obal“ Země Atmosféra – plynný obal Biosféra – živá hmota na Zemi Hydrosféra – vodní vrstva.
Atmosféra 6. ročník. Motivující otázky Co je to atmosféra plynný obal Země Význam atmosféry umožňuje život na Zemi Vrstvy atmosféry Troposféra – Stratosféra.
Atmosféra.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Vypracoval: Jaroslav Sýkora Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
VZDUCH. Plynný obal Země se nazývá ATMOSFÉRA. Směs látek tvořících atmosféru je vzduch. SLOŽENÍ VZDUCHU: 21% kyslík 78% dusík 1% ostatní plyny (oxid uhličitý,
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Atmosféra Použité zdroje a materiály.
Ondřej Klement, Lukáš Stropnický, Pavel Kálal, Jakub Zemčík
Název školy: Základní škola T. G
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov Město, příspěvková organizace
PaedDr. Jozef Beňuška
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 9. roč.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.10_KYSLÍKATÉ KYSELINY_2.
Vlastnosti plynů.
atmosféra, složení vzduchu, dusík, kyslík
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Znečištění ovzduší Obr. 1
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
Období: leden až květen 2012
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_05-11
Chemie pro 9.ročník zš Mgr. Iveta Ortová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Název vzdělávacího materiálu Vzduch
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Země a život, vývoj života
Změny skupenství Výpar, var, kapalnění
Atmosféra Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s vlastnostmi a členěním atmosféry.
Atmosféra Země.
9. Atmosféra Vzdušný obal Země
Země ve vesmíru.
Vlastnosti plynů.
VY_52_INOVACE_41_Hydrosféra-učební text
Vzduch.
Neživá příroda - vzduch
VY_32_INOVACE_
3.1 Surovina zdarma Kyslík má široké využití v průmyslu: - při výrobě oceli, při sváření a řezání kovů, v lékařství (dýchací přístroje), v raketové.
Složení a funkce atmosféry
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
Voda, vzduch Vodík, kyslík.
Vodík - Hydrogenium nejrozšířenější prvek ve vesmíru (90% všech atomů), na Zemi 3. PSP I.A skupina  1 valenční e- 1. perioda  1 orbital Z = 1 X = 2,2.
Kyslík - Oxygenium PSP IV.A skupina  6 valenčních elektronů
Meteorologie.
VY_32_INOVACE_ZE6-06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
12. Skleníkový jev, ozónová vrstva
Transkript prezentace:

VZDUCH PLYN KOLEM NÁS

VZDUCH  směs látek, které tvoří plynný obal Země – atmosféru  složení vzduchu při Zemi: dusík, kyslík, oxid uhličitý, mikroorganismy, vodní pára, prach, vzácné plyny

ZNEČIŠŤOVÁNÍ VZDUCHU  spalování, průmysl, zemědělství, domácnosti, automobily…

SKLENÍKOVÝ EFEKT  zvýšená produkce oxidu uhličitého v důsledku spalování způsobuje tzv. skleníkový efekt (oxid uhličitý se v atmosféře chová podobně jako sklo)

SKLENÍKOVÝ EFEKT Podstata skleníkového efektu:  sluneční paprsky procházejí přes vrstvu oxidu uhličitého, dopadají na povrch Země, který ohřívají  část energie slunečních paprsků se po dopadu na povrch Země přemění na teplo (tepelné záření)  tepelné záření nemá dost energie na průchod vrstvou oxidu uhličitého zpět do vesmíru  atmosféra Země se zřejmě otepluje

OZON  forma kyslíku, jehož molekuly jsou tvořené 3 atomy  je přítomen ve stratosféře  chrání Zemi před nebezpečným ultrafialovým zářením, které částečně pohlcuje  v případě zeslabování ozonové vrstvy hrozí na Zemi organizmům vážné poškození (např. výskyt rakoviny)  zeslabování se často označuje jako ozonová díra

OZONOVÁ DÍRA  k ničení ozonu přispívá používání freonů – látek, které jsou součástí sprejů a starších typů ledniček

SMOG  směs mlhy, prachu a kouře  teplotní inverze - zvrat oproti normálu na horách je tepleji v nížinách je chladněji  v důsledku toho se nepromíchává vzduch a při Zemi se drží smog

VZDUCH – VÝROBA PLYNŮ postupná destilace zkapalněného vzduchu  zkapalnění pomocí opakovaného stlačování, ochlazování a rozpínání vzduchu  jednotlivé složky se pak oddělují destilací  složky jsou jímány do lahví a označeny např. kyslík – modrý pruh, dusík – zelený pruh, vodík – červený pruh