Režim dne. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, 348 02, příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce– Režim.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Advertisements

VÝŽIVOVÁ HODNOTA POTRAVY 6. ROČNÍK
Režim dne.
Sexuální dospívání Reprodukční zdraví 8. ročník
ZDRAVÍ 6. ROČNÍK Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Sportujeme v každém věku
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Regenerace ve sportu pedagogické prostředky MUDr.Kateřina Kapounková.
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_404.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
05.1 Péče o tělo, hygiena v dospívání
Člověk a zdraví Výchova ke zdraví Stravovací pojmy VY_32_INOVACE_12 Sada 8 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Zásady zdravého stravování. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví,
Sexuální dospívání. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce–
Manželství. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce– Manželství.
Základy osobní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_26_10_Z9_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Co je a co není město? Základní škola Libina,
Poruchy příjmu potravy. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Rodičovství. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce– Rodičovství.
M ĚSTSKÉ JESLE C HOTĚBOŘ. Naše zařízení poskytuje péči o děti ve věku od 0 zpravidla 3 let. Naším úkolem je vést děti ke zdravému, krásnému a čistému.
Změny v životě člověka – puberta, dospívání
Proč se střídá den a noc.
Sluneční soustava. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Sluneční soustava NÁZEV MATERIÁLU VY_32_INOVACE_7B_Př5_02_Sluneční.
Výživa a zdraví. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce–
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_11_ PL- zdravý životní styl Číslo projektu:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_11_Sebepoznávání a sebepojetí Číslo projektu:
Lidské tělo - svaly. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Lidské tělo – svaly.
Podnebné pásy - polární pás. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Podnebné.
Tělesné a duševní změny u dospívajícího. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Slaminková Jana NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Výchova ke zdraví TEMA: Denní režim ČÍSLO.
PÉČE O ZDRAVÍ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Otužování.
Lidské tělo - kostra.
Vztahy a pravidla soužití – vrstevnická skupina
Láska.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Křížovka – opakování, manželství
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Dýchací soustava.
Vztahy a pravidla soužití - rodina
Režim dne I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Lidské tělo - kůže.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vztahy a pravidla soužití - obec
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Vývoj člověka Ontogeneze.
VY_32_INOVACE_48_Život ve škole – umění se učit
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
ZAMYŠLENÍ - DISKUSE Člověk žije ve společnosti druhých lidí. V životě se můžeme dostat do situace, kdy na umění domluvit se a spolupracovat bude závislé.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_17
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Režim dne

ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce– Režim dne. NÁZEV MATERIÁLU VY_32_INOVACE_7C_Vz8_20_ Režim dne. ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ PŘEDMĚTVýchova ke zdraví ROČNÍK8. KLÍČOVÁ SLOVA Režim dne, televize, počítač, jízda na kole, plavání. DATUM

Anotace Tato prezentace je určena pro žáky 8. tříd základní školy, pro vzdělávací obor Člověk a zdraví – Výchova ke zdraví. Žáci se seznámí s pojmem režim dne, jak si vytvořit svůj správný denní režim.

Režim dne – co je doporučováno Jde o časové rozvržení všech činností a odpočinku v průběhu dne, tj. po 24 hodin. Ze zdravotního hlediska je doporučováno: Vyvážit délku různých forem činností, odpočinku a jejich střídání tak, aby nedocházelo k nadměrné únavě, přetěžování, k předčasnému opotřebování organismu. Opakovat jednotlivé složky režimu dne pravidelně, vždy ve stejnou dobu. Pravidelnost je důležitá v podávání stravy, v dodržování přestávek mezi prací, v ukládání ke spánku.

Režim dne – co je doporučováno - pokračování Opakování určitých činností v téže době a ve stejném sledu. Vede k vytváření a k upevňování návyků. Vytvoření těchto mechanismů, usnadňuje usínání i probouzení (a následné ranní vstávání), zlepšuje chuť k jídlu, vede k vyššímu pracovnímu soustředění a výkonnosti. Zařazovat různé druhy činností a odpočinku v době, která odpovídá biologickým rytmům v průběhu 24 hodin, Úroveň všech funkcí organismu se v průběhu dne mění, čímž dochází k výkyvům ve výkonnosti člověka.

Pohybové aktivity vhodné pro dospívající mládež - jízda na kole - plavání - lyžování - gymnastika - tanec - vodní sporty - bojové sporty - jízda na kolečkových bruslích - aerobic Nejpřirozenějším pohybem je chůze. Odborníci doporučují 6 km rychlé chůze denně.

Úkol Zapište v přesné časové posloupnosti činnosti, které jste vykonávali v průběhu jednoho pracovního dne (včetně doby spánku). Barevně vyznačte, kterou z těchto činností považujete za odpočinek. Jinou barvou zvýrazněte dobu podávání stravy. Zamyslete se nad tím, ve které části dne jste se cítili unaveni. Mohli byste této únavě předejít? Podle popisu měnící se výkonnosti i v průběhu týdne zakreslete výkonnostní křivku.

Biologické rytmy v průběhu 24 hodin

Výkonnostní křivka Křivka se mění i v průběhu týdne. Výkon stoupá po víkendových dnech, vrcholu dosahuje v úterý a ve středu. Ve středu v odpoledních hodinách začíná klesat a nejnižší je ve čtvrtek. V pátek poněkud stoupne, ale v sobotu klesne nejníž. Výkonnost se mění i v průběhu roku (nejnižší bývá v zimě) a v závislosti na zdravotním stavu jedince.

Pracovní výkonnost Pracovní výkonnost i celkovou životní pohodu ovlivňuje také pracovní prostředí – vybavení školní třídy, organizace práce při výuce, vztahy mezi spolužáky i vztahy k učiteli, spravedlivé ohodnocení pracovního výkonu,….. Každý z nás má určitou zásobu, z níž čerpá své tělesné i duševní síly. Po denním pracovním výkonu se dostavuje únava, zejména tehdy, jestliže práce byla jednostranná, namáhavá nebo byl-li porušen určitý ustálený způsob její organizace. Nervová soustava signalizuje, že je třeba si odpočinout.

Úkol – Umíš doplnit následující tabulku? Pozor, pouhé opsání už uvedených argumentů nestačí.

Úkol – Během následujícího týdne budeš zaznamenávat s přesností na půl hodiny svůj čas strávený u televize, videa a počítače a čas strávený pohybem venku nebo sportováním.

Otázky k předcházející tabulce 1. Porovnej závěrečné součty hodin mezi sebou. 2. Myslíš si, že tyto součty odpovídají: A) Tvým představám o trávení volného času? B) Zdravému způsobu života? 3. Trávil(a) bys rád(a) svůj volný čas jinak? 4. Pokud ne, jak obhájíš správnost svého stanoviska? 5. Pokud ano, doplň si tabulku podle představ a zdůvodni.

Shrnutí Čím aktivněji budeme v dětství a v mládí prožívat svůj volný čas, čím více se budeme věnovat pohybu a sportování, tím více oddálíme čas nemoci, tělesného stárnutí a nemohoucností.

Zdroje k textu KUBRICHTOVÁ, Lenka; MARÁDOVÁ, Eva. Rodinná výchova, hygienické návyky, péče o zdraví. Praha: Fortuna, 1992, ISBN JANOŠKOVÁ, Dagmar; ONDRÁČKOVÁ, Monika; ČECILOVÁ, Anna. Občanská výchova 6 s blokem Rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2003, ISBN

Zdroje k obrázkům Obr.č. 1 NEUVEDEN, Neuveden. lipnorekreace.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr.č. 2 NEUVEDEN, Neuveden. lipnorekreace.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr.č.3 učebnice strana 8 - KUBRICHTOVÁ, Lenka; MARÁDOVÁ, Eva. Rodinná výchova, hygienické návyky, péče o zdraví. Praha: Fortuna, 1992, ISBN Tabulka č. 1 – učebnice strana JANOŠKOVÁ, Dagmar; ONDRÁČKOVÁ, Monika; ČECILOVÁ, Anna. Občanská výchova 6 s blokem Rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2003, ISBN Tabulka č. 2 učebnice strana JANOŠKOVÁ, Dagmar; ONDRÁČKOVÁ, Monika; ČECILOVÁ, Anna. Občanská výchova 6 s blokem Rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2003, ISBN