Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3459 Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_CHK4_5460 ŠAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Advertisements

Digitální učební materiál
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Termoplasty, termosety
PLASTY.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Plasty („umělé hmoty“)
Poznámka: Text, jenž se nachází u každého snímku v poznámkách, by měl být při prezentaci zmíněn ústně.
Plasty makromolekulární látky snadné tvarování (za určitých podmínek)
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Chemie anorganická a organická Makromolekulární látky, plasty
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: červen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
POLYVINYLCHLORID Tereza Vinklerová, 5.C.
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Plasty Plasty jsou tvořeny makromolekulárními řetězci s opakujícími se základními strukturními jednotkami. Atomy makromolekuly jsou spojeny.
Integrovaná střední škola, Slaný
Plasty Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Plast Plast Plast.
Pracovní list VY_32_INOVACE_41_08
13.2 Plasty jsou uměle vytvořené organické látky, které se za určitých podmínek dají tvarovat (plastas = tvárný) Vznikají reakcemi, při kterých z malých.
Polymerace 17. prosince 2013 VY_32_INOVACE_130308
Makromolekulární látky uměle vyrobené Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 24 AnotaceDefinice.
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 13 Polymerace TEMA: Chemie -
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák Syntetické látky umělé hmoty a vlákna Měkčený PVC Teflon Polypropylen Polystyren.
1 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 28 Anotace.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
VY_32_INOVACE_19_19_Plasty. Plasty Anotace: Prezentace může sloužit jako rozšiřující učivo k tématu Chemie ve službách člověka - ekologie Autor: Mgr.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Šrejtrová Marie Název: VY_32_INOVACE_11B_09_PRACOVNÍ ČINNOSTI Téma:
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Plasty. Plast je materiál, jehož podstatu tvoří syntetické makromolekulární látky Makromolekuly jsou částice složené z velkého počtu (až tisíců) atomů.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
= syntetické materiály
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
DRUHY PLASTŮ OB21-OP-STROJ-TE-MAR-U DRUHY PLASTŮ OB21-OP-STROJ-TE-MAR-U
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Makromolekulární látky uměle vyrobené
Plasty 3. prosince 2013 VY_32_INOVACE_130315
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Vzdělávání pro konkurenceschopnost č. výzvy 21, prior. osa 7.1. Počáteční vzdělávání Výuková oblast: Člověk a svět práce Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_323 Ročník: 7. Sada: Technické činnosti Druh: Učební materiál Autor: Mgr. Jakub Machel Název: Plasty-výroba, vlastnosti Anotace: Prezentace pojednává o plastech, jejich definici, vlastnostech a použití a základními způsoby vyrábění konečných tvarů. Datum vytvoření: Datum ověření:

P LASTY Obr.1

P LASTY Jsou technické materiály, které vznikají chemickými reakcemi. Jsou tvořeny makromolekulami s velkým počtem atomů, označují se také jako syntetické polymery. (Polymer: Poly-mnoho, Mer-část) Základní stavební jednotkou polymeru je monomer. Příklady Monomerů: Ethylen, propylen, vinylchlorid Příklady Polymerů: Polyethylen, polypropylen, polyvinylchlorid

V ZNIK PLASTŮ První plast – Vyroben v roce 1860 Alexandrem Parkesinem. Znám pod názvem Parkesin (nebo také jako umělá slonovina, či celuloid) Druhý plast – Vyroben v roce 1907 s názvem Bakelit Obr.3 Zestárlý celuloidový film. Obr.2 Rádio vyrobené z bakelitu.

V YUŽITÍ PLASTŮ Prudký rozvoj výroby a využití plastů přinesla až polovina 21. století. V té době už bylo známo na 135 různých plastů. Mezi nejznámější patří novodur, novoplast, teflon, PVC, PET, silon, plexisklo a další. Dnešní život si bez plastů dokážeme těžko představit, plastové výrobky pronikly do všech oborů lidské činnosti. Právem je dnešní století označováno jako století plastů. Obr. 4

Z ÁKLADNÍ VLASTNOSTI PLASTŮ Pevnost – Vyjadřuje odolnost proti působení vnějších sil. Pružnost – Působením síly dochází k deformaci, po ukončení působení dochází k navrácení do základního tvaru. Houževnatost – Schopnost zůstat bez porušení při ohýbání nebo nárazech. Tvrdost – Odpor proti vnikání tělesa do povrchu. Při zpracování se vyznačují plastickým stavem, jsou tvarovatelné. Plasty jsou dobré izolátory tepla a elektrického proudu, na vzduchu jsou stálé a některé jsou odolné vůči chemikáliím. Nevyžadují další povrchovou úpravu.

Z ÁKLADNÍ DĚLENÍ PLASTŮ Plasty můžeme rozdělit z několika hledisek. Nejčastějším z nich je dělení plastů podle chování k teplotním vlivům. Tyto plasty se dělí na: 1) Termoplasty – Zahříváním měknou a stávají se plastickými, po ochlazení opět tuhnou. Tento proces může nastávat opakovaně. 2) Reaktoplasty – Zahříváním se vytvrzují a přechází do netavitelného stavu.

Z PRACOVÁNÍ PLASTŮ Plasty se zpracovávají několika způsoby, mezi nejčastější patří: 1) Lisování 2) Vstřikování 3) Vyfukování 4) Lití (Odlévání)

L ISOVÁNÍ PLASTŮ Obr. 5

V STŘIKOVÁNÍ PLASTŮ Obr. 6

V YFUKOVÁNÍ PLASTŮ Obr. 7

Z NAČENÍ PLASTŮ Obr. 8

N EVÝHODY PLASTŮ K velkým nevýhodám patří obtížná likvidace plastů. Spalování velice znečišťuje ovzduší a rozklad na skládce trvá stovky let, některé se nerozloží nikdy. Proto je důležitá recyklace plastů Obr. 9 – Kontejner na plast

Z DROJE : Archiv autora MOŠNA, F., V. KUČERA a J. ZOUL. Praktické činnosti: Práce s technickými materiály. Druhé. Praha: Fortuna, ISBN Obr. 1 – Klipart Microsoft Office Obr. 2 - DUBAJ. Ve301w.jpg. Wikipedie: Otevřená encyklopedie [online] [cit ]. Dostupné z: Obr cine film.jpg. Wikipedie: Otevřená encyklopedie [online] [cit ]. Dostupné z: Obr. 4 - Klipart Microsoft Office Obr. 5 - Lisování a přetlačování plastů. LENFELD, Petr. Technologie II: Zpracování plastů [online]. Liberec: Technická univerzita Liberec [cit ]. Dostupné z: Obr. 6 - Lisování a přetlačování plastů. LENFELD, Petr. Technologie II: Zpracování plastů [online]. Liberec: Technická univerzita Liberec [cit ]. Dostupné z: Obr. 7- Lisování a přetlačování plastů. LENFELD, Petr. Technologie II: Zpracování plastů [online]. Liberec: Technická univerzita Liberec [cit ]. Dostupné z:

Z DROJE : Obr. 8 - Odpadové hospodářství. Oficiální stránky obce Rapotín [online]. Rapotín, 2013 [cit ]. Dostupné z: Obr. 9 - Plasty. Třídění odpadu [online] [cit ]. Dostupné z: