Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Publicita v hotelnictví.
Advertisements

REKLAMA & NEETICKÁ REKLAMA. Reklama  z latinského „reklamare“ (znovu křičeti)  proces komerční komunikace, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast:Nápojová gastronomie Název vyučovací oblasti: Výroba lihovin Ročník / obor studia:2. a 3.. ročník.
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
REKLAMA a její klady a zápory. Co je to REKLAMA ? Placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, obchodní značky nebo myšlenky. Slovo reklama vzniklo.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Kapitálové OS – Společnost s ručením omezeným Ročník.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Styly řízení v hotelnictví Ročník / obor studia:IV.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_MAR35 Název školy.
PUBLICISTICKÝ STYL ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3_38 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Kapitálové OS – Akciová společnost Ročník / obor studia:II.
Ing. Veronika Dostálková MBA TRŽNÍ MECHANISMUS Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
EU_62_A_sada 1_03_M_Vznik peněz_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Společnost a informační prostředí. Informační prostředí Odborné poznatky uložené v dokumentech Instituce a jednotlivci přispívající ke komunikaci informací.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
1 Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Produkt (výrobek,
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Pedagogika a psychologie 3. ročník ŠKOLNÍ ZRALOST Mgr. Irena Kudláčková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
VYS_32_INOVACE_491_Mytí, smáčivost, emulgace NÁZEV ŠKOLY
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Název prezentace (DUMu)
REKLAMA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
VÁNOČNÍ REKLAMA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Marketing 6 Nástroje propagace.
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Grafické programy - opakování
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Psychologie reklama.
Název vzdělávacího materiálu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Mezinárodní hotelnictví
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Elektrické spotřebiče
Ekonomika– národní hospodářství
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Přednáška pro VIII. jarní semestr magisterského studia
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Ing. Lenka Bombera Piskačová
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Propagace.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vliv reklamy na společnost
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Ing. Veronika Dostálková MBA
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Suroviny pro výrobu piva
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní prostředky hotelu Ročník / obor studia: IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 572 Klíčová slova: Reklama, médium. Anotace: Odborná prezentace pro podporu výkladu učitele na téma reklama a reklamní prostředky hotelu.

Reklama a reklamní prostředky hotelu

Reklama Reklamou se rozumí placená forma neosobní masové komunikace, jejímž cílem je zvýšit informovanost zákazníků a posílit tím prodej. Reklama plní 3 základní funkce: Informativní – informuje o nových produktech, Přesvědčovací – přimět zákazníky k rychlé koupi, Připomínací – připomínat, kde je možné produkt koupit.

Prostředky reklamy –inzerce v tisku, –televizní spoty, –rozhlasové spoty, –vnější reklamu, –reklamu v kinech, –audiovizuální snímky. Reklamní sdělení by mělo obsahovat základní informace např. o hotelu, zvláštní výhody, prospěch pro zákazníka a naplnění funkce reklamy.

Styly pro tvorbu reklamy U tištěných reklam je důležitý jejich formát, velikost, obsah titulku. –Následující text by měl být jednoduchý a stručný, snadno zapamatovatelný. Styly reklamního sdělení: Nálada a image – spojené s určitou náladou, pohodou (Tschibo, Orion), Fantazie – s nádechem fantazie, romantiky (kosmetika), Běžný život – využití výrobku v běžném životě (Vitana), Hudební styl – melodie s textem výrobku (Coca-Cola, auta, mobilní telefony), Odborný posudek – kladné hodnocení odborníků (zubní pasty), Symbol osobnosti – spojení výrobku s určitou osobností.

Kritéria pro výběr vhodného média Pro reklamu se využívají čtyři základní druhy médií – televize, rozhlas, tisk a tzv. externí média (billboardy, poutače, tištěné reklamy, firemní štíty) Nejvhodnější médium určují tato kritéria: Náklady, Selektivita – schopnost zasáhnout určitou geografickou oblast či skupinu lidí, Proniknutí reklamy – znázorňuje % lidí, kteří jsou přímo reklamě vystaveny, Pokrytí média – znázorňuje % lidí, které je možné reklamou zasáhnout a oslovit, Úroveň média – jaké jméno má médium na veřejnosti, Účinek – hodnotí kvalitativní možnosti vyjádření sdělení.

Prostředky reklamy v hotelu

Kontrolní otázky: 1.Popište základní funkce reklamy? 2.Na konkrétních příkladech z TV reklamy uveďte styly reklamního sdělení? 3.Podle jakých kritérií je vybíráno médium pro reklamu? 4.Jaké reklamní prostředky jsou využívány v hotelovém prostředí?

Použitá literatura MOUDRÝ, Marek a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing: základy marketingu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2008, 3 sv. ISBN KYNCLOVÁ, Jaroslava a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN