Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/02.0055.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
(Odocoileus virginianus)
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Křeček Džungarský.
Kočka domácí Felis Catus.
Živorodí -VAČNATCI Říše: živočichové Kmen: strunatci
Anakonda Velká.
Užovka obojková ZPRACOVALA: VERONIKA TRNKOVÁ.
DINGO (Canis lupus dingo) KLÍČOVÉ ÚDAJE Země původu: Austrálie
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.08 Název pro školu:
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.19 Anotace: Vzdělávací oblast: Savci – hlodavci, zajíci, šelmy Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup: Rozlišuje.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Pyšný jako páv.
Ledňáček říční.
Letouni.
Pří_184_Rozmanitost přírody _ Hraboš polní Autor: Mgr. Eliška Galíková
Podříše: Prvoci - KMENY: Nálevníci Výtrusovci Mnohobuněční – KMENY:
Savci – řád hlodavci (úvod) Autor: Mgr. Eliška Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Kuřátka - potrava Speciální krmiva
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Anotace Výukový program pro žáky 7. ročníku na 2. stupni ZŠ. Téma:Savci – zajícovci, hlodavci. Možnost využití: interaktivní tabule.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem * Název projektu: Živá příroda ve škole * Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045 Autor: Jana Brákorová Název : VY_32_INOVACE_7/17_Živočichové Téma: Hlodavci Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
HLODAVCI. HLODAVCI Nejpočetnější řád Nejpočetnější řád Charakteristický znak: 1 pár hlodavých zubů v každé čelisti. Tyto zuby stále rostou. Charakteristický.
© Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.03.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Veverka obecná (sciurus vulgarit)
Klokani.
Živočichové u vody 3. ročník.
Veverky Jan Čadil ZŠ Botičská.
Veverka obecná (Sciurus vulgaris)
Název projektu: Živá příroda ve škole
Pásovec devítipásý Vypracoval: Adam Čada
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název projektu: Živá příroda ve škole
Člověk je součástí přírody
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Hana Svobodová, Iveta Böhmová, 8D.  Říše: živočichové  Kmen: strunatci  Třída: savci  Řád: šelmy  Podřád: psotvární  Čeleď: medvědovití.
HLODAVCI Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Transkript prezentace:

projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/ Datum : Téma : Hlodavci Název : Myš domácí Ročník : Autor : Mgr. Jan Šváb

Anotace Tento digitální vzdělávací materiál (DVM) bude sloužit jako doplňkový materiál k výuce přírodopisu v 6., 7. a 8.ročníku v rámci učiva:,,Vývoj, vývin a systém živočichů´´,,Významní zástupci jednotlivých skupin živočichů - strunatci (paryby, ryby, obojživelníci, plazi, ptáci)´´,,Rozšíření, význam a ochrana živočichů´´,,Projevy chování živočichů´´,,Stavba těla, stavba a funkce jednotlivých částí těla´´ Zdroj témat: ŠVP Škola pro každého č.j. 27/2007/b/upravená verze

Myš domácí (Mus musculus)

Hierarchie živočichů – myš domácí Říše – živočichové (Animalia) ↓ Kmen – strunatci (Chordata) ↓ Podkmen – obratlovci (Vertebrata) ↓ Třída – savci (Mammalia) ↓ Řád – hlodavci (Rodentia) ↓ Čeleď – myšovití (Muridae) ↓ Rod – myš (Mus)

Hlodavci – hlavní znaky Hlodavci se řadí do třídy savců, v ní jsou nejpočetnějším řádem. Název hlodavci je odvozen od jejich hlavního rysu – zubů, zejména pak jejich tvaru a uspořádání. Řezáky hlodavců jsou přeměněny v hlodáky (  hlodavci), špičáky hlodavcům chybí úplně. Jejich hlodáky se dělí na tvrdou přední a měkkou zadní část, díky broušení je přední část vždy patřičně ostrá. Z hlediska výběru potravy jsou většinou býložravci.

Hlodavci - velikost Co do velikosti jsou hlodavci většinou menší. Výjimkou je jejich největší zástupce – kapybara s délkou až kolem 1m a váhou až 80kg.

Vzhled Velikost 7-10cm. Váha 9-25g. Zbarvení tohoto hlodavce přechází od šedé barvy k tmavě-šedé, hnědo-šedé až k žluto-šedé barvě. Laboratorní varianta je pak většinou v kombinaci s bílou barvou, ale variant je daleko více. Má dlouhý ocas, který je,,šupinatý´´. Myš domácí má charakteristický zápach = páchne,,myšinou´´.

Rozšíření myši domácí (laboratorní) Díky tomu, že je myš domácí tak jako potkan velice přizpůsobivý hlodavec, dosáhlo její rozšíření celosvětového měřítka. V České republice se rovněž vyskytuje na většině území kromě západu země, kde jí vytlačuje konkurent v podobě myši západoevropské.

Chov myši domácí (laboratorní) Chov tohoto hlodavce se nejčastěji provozuje ve vyšším počtu. Myš laboratorní se nejčastěji používá jako pokusné zvíře. Její další použití je jako krmivo pro mnoho druhů plazů. POTRAVA Tvrdý chléb Směs zrnin (pšenice, oves) Ovoce a zelenina (jablko, mrkev) Zelené krmení (pampelišky…) Při tomto způsobu krmení není třeba napáječka s vodou, ta je ovšem nutná při krmení granulemi pro tyto hlodavce. Myš není nutné krmit denně.

Potrava a bydlení Potrava Zrní, ovoce, zelenina, tvrdý chleba Voda z napáječky Bydliště Klec s příslušenstvím pro ptáky nebo hlodavce Případný domeček Napáječka, miska na jídlo Cokoliv na ohlodávání Něco na hraní – prolézačky…

Rozmnožování Samice myši domácí (laboratorní) má 5 párů mléčných bradavek. Myši mají obrovskou rozmnožovací schopnost. Březost trvá dní. Počet mláďat se pohybuje kolem 5-12 kusů. Mláďata se rodí holá a slepá, ovšem velmi rychle rostou. V týdnech jsou sama schopna dalšího rozmnožování. Ve věku 9-12 měsíce je vhodné myši v chovu obměňovat, postupně totiž ztrácejí svou velkou rozmnožovací schopnost.

Citace obrázků Slide 3: SHUKLIN, George. Wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 8C_2.jpg?uselang=cs Slide 4: 4028MDK09. Wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: us.JPG?uselang=cs Slide 5: KRASAVIN, Alexey. Wikimedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 6: BOLDT, Axel. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 6: PINGSTONE, Adrian. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 7: DJATMIKO, W.A. Wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: elang=cs

Citace obrázků Slide 8: OSADO. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 9: FORTESCUE, Florean. Wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: G Slide 10: OSKILA. Wikimedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 11: LIGERRO, Kessa. Wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: g=cs