Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Teorie výuky portrétu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obecné řešení jednoduchých úloh
Advertisements

SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
Stomatologická radiologie
Kristýna Mašková Ragdoll.
Osově souměrné útvary Narýsuj čtverec A'B'C'D' osově souměrný se čtvercem ABCD podle osy o, která prochází body A, C. Osa souměrnosti o prochází body A,
Hyperbola Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných různých bodů F1, F2 , které nazýváme ohniska, konstantní absolutní hodnotu rozdílu.
Etnická antropologie Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Určování polohy těžiště stabilometrickou plošinou
Vývoj dětské kresby Kresba lidské postavy.
Mineralogie Nerost = anorganická homogenní přírodnina, složení můžeme vyjádřit vzorcem nebo značkou křemen SiO2 síra S Hornina = anorganická heterogenní.
Kánon hlavy (Unface) Základní pravidla pro kresbu portrétu
ČLOVĚK STAVBA TĚLA.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt M Š MT ČREU PEN Í ZE Š KOL Á M Č í slo projektuCZ.1.07/1.4.00/
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA SPECIÁLNÍ TEORIE RELATIVITY
Mikroekonomie I Úvod do studia ekonomické teorie
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Hlava - obličej VY_32_INOVACE_Čp z 1
Střední škola stavební Jihlava
VY_32_INOVACE_Čp z 1 Hlava – nos Mgr. Pavlína Šantrochová Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková.
GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE. 2 NĚCO O KOMPOZICI Kompozice, nebo-li česky skladba, je souhrn všech opatření, která děláme, aby snímek byl přehledný,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
REGIONÁLNÍ ANALÝZA Cvičení 3 Evropský sociální fond
Míchání barev Máme pět základních barev: Bílou Červenou Modrou Žlutou
ZEMĚ a MĚSÍC.
Středové promítání dané průmětnou r a bodem S (Sr) je zobrazení prostoru (bez S) na r takové, že obrazem bodu A je bod A‘=SAr. R – stopník přímky.
Trasování lesních cest
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST - příklady
LIDSKÉ RASY (PLEMENA) 8. ročník.
 Křížová chodba  používaná při stavbě církevních staveb.
Kánon hlavy (Profil) Základní pravidla pro kresbu portrétu
PORTRÉT EN FACE (ánfas)
Modelování elektronového děla Matěj Petr, František Čech Gymnázium J. Seiferta Sexta Cesta k vědě Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Další zborcené plochy stavební praxe - konusoidy.
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
VY_32_INOVACE_Čp z 1 Hlava - oči Mgr. Pavlína Šantrochová Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková.
PROFIL (pohled na hlavu ze strany)
Portrét - anfas Název školy
ŘEZ VÁLCE ROVINOU Mohou nastat tyto případy:
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Dejvice Matěj Volf Seminář Město v dějinách Aktivita č. 1 Praha – město našeho života Projekt č. CZ.2.17/3.1.00/36097, podpořený Evropským sociálním fondem.
Tektonická analýza, podzim 2006, Analýza duktilní deformace I. Zvolte souřadnou soustavu tak, aby osa x byla paralelní s kartami v deformačním boxu, osa.
Technická dokumentace staveb
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Globální svět – světová potravinová.
Kánon hlavy (3/4 pohled) Základní pravidla pro kresbu portrétu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lukáš Križko. Dostupné z.
Románský sloh úvod, charakteristika Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond.
LIDSKÉ RASY.
Kartézský součin Binární relace
doplňující materiál ke 2. lekci učebnice Raduga po-novomu I
Autor: Ing. Matějovičová Věra
Člověk Tematická oblast
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Znaky života člověka Průběh lidského života
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Základní škola, Hradec Králové
Kánon hlavy (Unface) Základní pravidla pro kresbu portrétu
Kánon hlavy (Profil) Základní pravidla pro kresbu portrétu
Normální formy Projekt OBZORY
Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU
HOMINIZACE.
TECHNIKA ZNAK – poloha, činnost dolních končetin Lekce č. 15
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
TECHNIKA KRAUL – poloha, činnost dolních končetin Lekce č. 5
Kánon hlavy (3/4 pohled) Základní pravidla pro kresbu portrétu
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transkript prezentace:

Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Teorie výuky portrétu

I. a) při kresbě portrétu v měřítku 1:1 – v životní velikosti portrétovaného, vycházíme z anatomických poměrů obličeje – hlavy. Základním předpokladem pro kresebnou studii portrétu je, že portrétovaný sedí přímo proti portrétujícímu a vertikální osa portrétovaného není vychýlena ani doprava a ani doleva. Tomuto portrétu – umístění říkáme „anface“ „face to face“. Nejideálnější je portrét 2/3, kdy vidíme obličejové části v poměru 1 ku 2. Dalším předpokladem je, že portrétující již byl seznámen se stavbou skeletu – lebky. Základem je pro nás ideální antický či renesanční portrét se svými 1/3 velikostními poměry. Určitá úměrnost proporcionality. Kalokagathia – tělesná harmonie – dokonalost.

I.

b) Začínáme jednoduchou lineární kresbou. Schématicky zjednodušený ovál portrétu. 1) Ovál rozdělíme osou vertikální na dvě stejné části. 2) V kolmé horizontální rovině k ose vertikální vytvoříme tři stejné části, které nerozdělíme přímkami nýbrž elipsami. Tato linka kopíruje tvar skeletu. Linky rozdělují ovál v stejných poměrech a předurčují další umístění obličejových částí.

II. a) V této pracovní fázi umisťujeme do daných tří úseků ohraničených horizontálami, přičemž jedním ze základních stavebních prvků je vertikální osa, obličejové charakteristické prvky. Např. osa 1. určení vrchlíku hlavy osa 2. nám určuje nadočnicový oblouk posazení kořene nosu osa 3. usazení a umístění špičky nosu osa 4. přibližně polovina úseků mezi osou 3. a osou 4. je místo na umístění rtů a ukončení obličejové části hranou brady

II.

b) Důležité je posazení, umístění hlavy na krk. Pomáhá nám osa vertikální. c) Pod nadočnicový oblouk umísťujeme oči a to na elipsu a jejich umístění nám napomáhá k umístění uší. Při kresbě vycházíme z individuálního charakteru daného modelu. d) Ukončení této pracovní fáze je lineární orámování tváře portrétovaného přičemž dbáme na subjektivní charakter modelu. Např. klenutí spánku, lícní kosti, nadočnicový oblouk, brada, nos

III. a) V tomto pracovním úseku, když máme základní stavební prvky portrétovaného vyřešeny, se soustředíme na charakteristiku portrétovaného.

III.

b) Využíváme znalost kresby oka – akcent pod víčko – klenutí a modelace bulvy c) Kresba rtů – horní ret modelujeme stínem spodní ret světlem d) Charakter nosu e) Důležitou součástí je zdroj světla určující stínování a tmavá místa. V našem případě vycházíme z toho, že zdroj světla je zleva

Použité zdroje a literatura Autor vycházel z vlastních zkušeností.

Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu OBZORY Autor: Akad.mal. Jan Tichý Předmět: Malba Datum: