Distribuce
Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu
Pro vstup Lepší produkty Nižší ceny Vyšší zisk Více zákazníků Snížení závislosti na domácím trhu Vlastní zákazníci vyžadují služby domácí firmy i v zahraničí
Rizika Pochopení preferencí zahraničních zákazníků Konkurenceschopnost produktů Náklady na výrobkovou a komunikační adaptaci Zahraniční kultura podnikání Neočekávané výdaje, korupce Odlišné zákony, byrokracie, změna zákonů Technologické pirátství Cla a tarify Devalvace, problém cizí měny, zadluženost Revoluce, nepokoje, změna politické situace, nestabilita vlády
Způsob vstupu na trh Nepřímý vývoz Přímý vývoz Licence Společné podnikání Přímá investice
Marketingové strategie Produkt Propagace NezměněnýPřizpůsobenýNový NezměněnáPřímé rozšířeníAdaptace produktu PřizpůsobenáKomunikační adaptace Dvojí přizpůsobení
Cenová strategie Jednotné ceny Tržní ceny pro každou zemi Nákladové ceny pro každou zemi
Distribuce prostřednictvím veletrhů Veletrhy jsou samostatným tématem marketingové komunikace
Distribuce Z pohledu výrobce
Funkce distribuce Objednání Dodání Informace Propagace Jednání Financování Hodnocení rizik Skladování Platební funkce Přesun vlastnictví
Distribuční cesta ke spotřebiteli Výrobce Obchodní zástupce Velkoobchod Obchodní zástupce Maloobchod Spotřebitel
Distribuční cesta B2B Výrobce Prodejní zástupce výrobce Průmyslový distributor Obchodní zástupce Zákazníci (odběratelé)
Služby distribučních cest Velikost balení / zakázky Čekací doba Prostorová dostupnost Rozmanitost a šíře sortimentu Doplňkové služby
Cíle distribučních cest podle charakteristiky produktu Produkty podléhající zkáze Trvanlivé produkty Objemné produkty (materiál, suroviny) Nestandardní produkty (strojní zařízení) Drahé / luxusní produkty Konkurence Zákony
Distribuční strategie Výhradní distribuce Výběrová distribuce Intenzivní distribuce
Podmínky a míra zodpovědnosti Cenová politika Podmínky prodeje Platební podmínky Záruky výrobce Práva distributora Vzájemné služby Vzájemná odpovědnost
Hodnocení alternativ Kritéria ekonomická Kritéria řízení Z hlediska přizpůsobivosti
Management distribuce Výběr členů distribuční cesty Školení a výcvik Motivace Hodnocení
Motivace Nátlak Prémie Právní vymáhání Expertní vliv Ručitelský vliv Sankce Partnerské vztahy
Přidaná hodnota v distribuční cestě vysoká Přidaná hodnota v distribuční cestě nízká Růst trhu nízkýUvedení na trhPokles Růst trhu vysokýRůstZralost
Vertikální marketingové systémy Uzavřený, korporační Administrativní Smluvní Dobrovolné, sponzorované velkoobchodem Družstva maloobchodníků Frančízy
Role firem v distribučním systému Zasvěcenci Zápasníci Komplementáři Procházející Vnější inovátoři
Distribuce Z pohledu maloobchodu
Atmosféra prodeje Cílový trh Smysly Zrak Čich Sluch Hmat Chuť
Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na Odkaz: Přednášky pro VŠE a FF UK Arts_9_Distribuce Nebo stránky učitelů © Radka Johnová, 2014