Kurzy měn ZŠ HejniceMgr. Jan Kašpar. Několik základních pojmů: kurz měn = poměr výměny peněz jedné měny za druhou kurzovní lístek = přehled jednotlivých.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Advertisements

LEASING Iveta KAŠPAROVÁ & Hana RAKOVÁ & Petr SEDLÁČEK.
Finanční gramotnost Autor: Mgr.Eva Burdová Určeno pro 2. stupeň ZŠ speciální.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_15 Název materiáluPlatební.
Vznik a funkce bank. Co to vlastně banka je? Instituce, poskytující finanční služby Základní činnost – shromažďování volných peněžních prostředků Umožňuje.
Finanční trh Peníze. PENÍZE  PROSTŘEDEK SMĚNY  MÍRA HODNOT  UCHOVATEL HODNOT  MÍRA INFLACE.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:RNDr. M. Knoblochová NÁZEV:VY_62_INOVACE_01A_14 Spotřebitelský úvěr, hypoteční.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_16_Měna TEMA:Finanční gramotnost ČÍSLO.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO54 Název.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
PRACOVNÍ PRÁVO III. Pracovní doba. Mzda.. Definice pracovní doby. Je to stanovená doba, v níž je zaměstnanec povinen vykonávat práci pro zaměstnavatele.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_36 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : Prosinec.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti - Úvěry AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup seznámení se základními pojmy úvěrové politiky.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Ing. Veronika Dostálková MBA
Daň z nabytí nemovitých věcí
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Povolání, zaměstnání, práce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
PŘÍJMY A VÝDAJE DOMÁCNOSTÍ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Finanční gramotnost: Platební karty.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
nevýdělečné organizace (ČÚS a vyhláška 504/2002 Sb.)
Měnová soustava, měnová politika
Peníze a peněžní trh Pavel Seknička.
EU_62_B_sada 1_06_M_Příkaz k úhradě_Poliačíková
Zúčtování s dodavateli a odběrateli
Příjmy z kapitálového majetku
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Jednoduché účetnictví
BANKOVNICTVÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Lineární rovnice a nerovnice I.
Finanční část Praha, 25. července 2017.
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PLATEBNÍ STYK I.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Splátka nebo úvěr
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
VY_62_INOVACE_ – Monetární politika Autor Ing. Hana Sůvová
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
2. ČNB a její role v platebním styku.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Finanční gramotnost Inflace ZŠ Hejnice Mgr. Jan Kašpar.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-01
Procenta - úvod Název : VY_32_inovace_01 Matematika – procenta úvod
Finance TNH 2 (S-5) Pavel Seknička.
Základy účetnictví změny rozvahových položek
Definice finanční majetek (u úvěru cizí zdroj) držený ve firmě do jednoho roku vyznačuje se vysokou likvidností Aktivní účty - 21, 22, 26 Pasivní účty.
PENĚŽNÍ ÚSTAVY -BANKY Občanská výchova, 9.roč. Mgr. Renata Šimková.
PLATEBNÍ STYK jeho předmětem jsou především pohledávky a závazky, které vznikají mezi podnikatelskými subjekty uskutečňuje se převážně prostřednictvím.
VY_62_INOVACE_ – Příklady na výpočet úroků z vkladů a úvěrů
Peníze a peněžní trh TNH 2 (S-6)
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Seminář o stavebním spoření
Seminář o stavebním spoření
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

Kurzy měn ZŠ HejniceMgr. Jan Kašpar

Několik základních pojmů: kurz měn = poměr výměny peněz jedné měny za druhou kurzovní lístek = přehled jednotlivých kurzů měn směnárna = místo pro směnu měn valuty = cizí měna v hotovosti devizy = cizí měna v bezhotovostní formě Půjdu-li do směnárny, budu tedy požadovat valuty. údaj „nákup“ = kurz, za jaký banka měnu nakupuje údaj„prodej“ = kurz, za jaký banka měnu prodává nákup je vždy nižší než prodej (proč???) střed = kurz sloužící pro zúčtování některých plateb, např. platební kartou

někde bez poplatků stanoveny paušální částkou: za výměnu libovolné částky zaplatíme poplatek např. 100,- stanoveny procentuálně z výše směnovaného obnosu např. 2% z měněné částky Některé směnárny nabízejí výhodnější kurzy pro vyšší částky (např. od ,-).

Různé směnárny nabízejí různé podmínky; ukažme si to konkrétně na výměně €: Název směnárny Aktuální kurz Částka za výměnu € PoplatkyCena celkem Rozdíl Exchange24, Česká spořitelna 25, Komerční banka 25, ČSOB24, Unicredit Bank 25,

Věnujte pozornost výběru směnárny: seznamte se s poplatky, které směnárny účtují projděte si kurzy jednotlivých směnáren V zahraničí je zpravidla výhodnější na placení používat platební karty (účtuje se střed). Pozor na výběry z bankomatů v cizině: každá banka si účtuje manipulační poplatek za tuto transakci (zpravidla cca 100,- Kč za 1 výběr v cizině navíc). Zpětná výměna valut je nevýhodná (pokud nedojde ke změně kurzu). - např. rozdíl nákup – prodej u 1 € činí 0,70 Kč, což by bylo u částky € rovných Kč!!!!!