SKUPINY MĚ / MNĚ zapoměl x zapomněl uměl x umněl jemě x jemně tajeměxtajemně vzpomělxvzpomněl rozumělxrozumněl rozhodni, co je správně a odůvodni.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ROZDÍL MEZI VÝSLOVNOSTÍ A PRAVOPISEM
Advertisements

Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Píšeme mě-mně Český jazyk 2. stupeň
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_07 Název materiálu:Obtížné pravopisné jevy Tematická oblast:Český jazyk 1. ročník Anotace:Prezentace.
Pravopis souhláskových skupin bě/bje, vě/vje, pě, mě/mně
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_16
Digitální učební materiál
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
– vytvoření a ověření VM Výukový materiál slouží k vyvození a procvičení pravopisu skupiny mě/mně.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640 příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_Čj8_MĚ_MNĚ.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Pravopis – bě, pě, vě, mě… Střední odborná škola Otrokovice
Učivo:Geometrické tvary a geometrická tělesa
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
3. Kompozice ve výtvarném umění
 V čajovně jsou 3 řady po 6 stolcích, u každého stolku jsou 4 židličky.  Kolik hostů se vejde do čajovny?
 V dubnu 2008 zaplatili rodiče za stravenky ve školní jídelně Honzovi a Míšovi 630 Kč. Honza 2 krát na obědě nebyl.  Jaká je cena jedné stravenky?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.2.1 Podstatná jména – vzory rodu středního a skloňování Název sady:
 Česká republika je rozdělena do 14 krajů.  V čele kraje stojí hejtman.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k probrání nového učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_15 Název materiálu Pravopis.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk - 5.ročník Autor: Mgr.Michaela Krbušková SKUPINY MĚ, MNĚ Seřaď správně písmena, aby vzniklo slovo.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr.Irena Fuksová DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Český jazyk 7.ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Skupiny mě/mně Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
VY_32_Inovace_ Opakování sčítání s přechodem přes 10,
VY_32_INOVACE_CAJKOVA.JAZCES.05
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_CJ_17
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Pravopis slov se skupinami bje, bě, vje, vě, mně, mě
Základní škola a Mateřská škola Řepníky
Digitální učební materiál
Abys nezapomněl! Pracovní list.
Psaní skupin mě/mně Při psaní skupin mě/mně pomáhají slova příbuzná Končí-li přídavné jméno –mý, píšeme v příslovci –mě Němý – němě střídmý – střídmě Soukromý.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Skupiny hlásek při odvozování MNĚ / MĚ
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
VY_32_INOVACE_M.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Matematika a její aplikace, Číslo a početní.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Charakteristika výukového materiálu
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2011
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Psaní skupin mě/mně Při psaní skupin mě/mně pomáhají slova příbuzná Končí-li přídavné jméno –mý, píšeme v příslovci –mě Němý – němě střídmý – střídmě Soukromý.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_8.ročník
Zájmena.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
VY_32_INOVACE_11_Český jazyk pro 7. ročník_Příslovce-pravopis
Transkript prezentace:

SKUPINY MĚ / MNĚ zapoměl x zapomněl uměl x umněl jemě x jemně tajeměxtajemně vzpomělxvzpomněl rozumělxrozumněl rozhodni, co je správně a odůvodni

SKUPINY MĚ / MNĚ zapomenoutzapomněl umíuměl jemnýjemně tajemnýtajemně vzpomenoutvzpomněl rozumírozuměl Při psaní skupin mě/mně nám většinou pomohou slova příbuzná.

SKUPINY MĚ / MNĚ Doplňte neúplná slova a zdůvodněte pravopis: uzem_ní hromosvodu, zřejm_ se spletl, střídm_ pojedl, upřím_ se radoval, tváří se tajem_, osam_lé kotě, mylná dom_nka, zapom_l úkol, modrá pom_nka, jem_ pohladit, výtvarné um_ní Nápověda: samo, zapomenout, zřejmý, domnívat se, uzemnit, střídmý, umí, upřímný, domnívat se, tajemný, jemný

SKUPINY MĚ / MNĚ Kontrola správnosti: uzemnění hromosvodu, zřejmě se spletl, střídmě pojedl, upřímně se radoval, tváří se tajemně, osamělé kotě, mylná domněnka, zapomněl úkol, modrá pomněnka, jemně pohladit, výtvarné umění

Zdroje: Mikulenková, H.; Český jazyk 5, učebnice pro pátý ročník, Prodos 2008, ISBN

SKUPINY MĚ / MNĚ Metodika Žáci si procvičí skupiny mě/mně na připravených cvičeních. Odůvodňují stále pravopis, tím si učivo fixují do paměti.