(změna loga a positioningu) Slůně – svět jazyků, s.r.o. Marketingový plán pro období 2007-2008 (změna loga a positioningu) Slůně – svět jazyků, s.r.o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Internetový obchod s tváří Setkání s Pavlem Zendulkou ze společnosti Armed Store s.r.o. Případová studie Armed Store1.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Stipendijní informační portál - Business Strategie.
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Propagace ve firmách Zlínského kraje
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Plán a plnění strategie sociální firmy Ergones na roky
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Praktické aspekty příprav českého předsednictví v Radě Evropské unie Eurocentrum Praha 4. prosince 2008.
8. Marketing.
Změna značky firmy a positioningu Dalimil Petrilák & Martin Pospiš.
Vítejte na Marketingu.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
SLŮNĚ – SVĚT JAZYKŮ MANUÁL ZAHRANIČNÍ JAZYKOVÉ KURZY.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Marketing I - seminární práce snímek 1/27 Seminární práce do Marketingu I.Antonín Mareš Tomáš Joukl Charakteristika společnosti Slůně-svět jazyků,
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Jazyková škola Slůně – Networking COFFEE CONNECT Martin Špát Tomáš Nesrsta.
Yekaterina Vanina Yelena Vanina Arina Kositskikh Maxim Kim.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
MARKETING Ing. Radka Johnová Ph.D.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Revitalizace značky Víno Mikulov, spol. s r. o.
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Strategie.
Vysoká škola technická a ekonomická
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Akcent tiskárna Vimperk s.r.o.
Reklamní předměty Jindřich Anděra (učo: ) David Šiška (učo: )
Propagace nových výrobků firmy Kloida a jejich zavádění na trh
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Marketingový výzkum v určité vybrané firmě Obhajoba Bakalářské práce
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Marketingový plán Richard Pokorný Tomáš Zdvořilý.
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Podnikatelský plán Iva Jeřábková
Transkript prezentace:

(změna loga a positioningu) Slůně – svět jazyků, s.r.o. Marketingový plán pro období (změna loga a positioningu) Slůně – svět jazyků, s.r.o. Marie Adamová, Petra Beníčková

Obsah marketingového plánu Situační analýza (podniková, produktová, cenová, promotion, prodejní, konkurenční a zákaznická) Marketingové cíle Marketingové strategie k jednotlivým cílům Plánovací kalendář Rozpočet Kontrola Prostor pro dotazy

Situační analýza Podniková analýza Produktová analýza Cenová analýza Promotion analýza Prodejní analýza Konkurenční analýza Zákaznická analýza

Podniková analýza – představení firmy Jako JŠ působí na trhu již od roku 1998 Centrála firmy je v Ostravě, další kamenné pobočky fungují v Brně (od r.2002), Praze (od r.2005) a Plzni (od r.2006) Nabízí služby jazykové školy a překladatelské agentury Jazykový kapitál tvoří 90 světových jazyků V oblasti překladů a tlumočení zaujímá firma dobré postavení (30.největší firma v ČR) Zajišťuje výuku po celé ČR, včetně on-line docházek Motto: S námi „…žádný jazyk není cizí“

Podniková analýza - SWOT Silné stránky bohatá a variabilní nabídka služeb, celorepubliková působnost (Ostrava, Brno, Praha, Plzeň), překlady a tlumočení, firma je schopna tlumočit a překládat 90 světových jazyků, střední cenové pásmo/ velmi kvalitní služby Slabé stránky dojem neserióznosti a dětskosti, vyplývající z názvu a loga => negativní účinnost značky, nedostatečná a špatně směrovaná propagace služeb Příležitosti změna značky (loga), přeorganizování a posílení reklamy, inovační reklama, využití potenciálu 90 jazyků Hrozby Velká konkurence (lokální – JŠ i celorepubliková – překlady a tlumočení), nasycení trhu

Podniková analýza – růst obratu RokObrat společnosti Slůně – svět jazyků ,- Kč ,- Kč (=> nárůst o 48% vůči r.2002) ,-Kč (=> nárůst o 22% vůči r.2003) ,-Kč (=> nárůst o 29,8% vůči r.2004) ,-Kč (=> nárůst o 30% vůči r.2005) ,-Kč (požadovaný) (=> nárůst o 40% vůči r.2006)

Produktová analýza – jazyková škola Kurzy pro veřejnost Firemní kurzy Kurzy šité na míru Specializované kurzy – obchodní angličtina Letní jazykové pobyty – AJ Jazykový audit Jazykové úrovně Mezinárodní zkoušky a certifikáty Kurzy pro děti Čeština pro anglicky mluvící cizince On-line testy Angličtina On-line testy Němčina Za půlku peněz celého slona

Produktová analýza – překladatelská agentura PŘEKLADATELSKÝ SERVIS Běžné překlady Soudně ověřené překlady Překlady v expresním termínu Zajištění notářem ověřené kopie textu určenému k soudnímu překladu korektury TLUMOČNICKÝ SERVIS Doprovodné tlumočení Konsekutivní tlumočení Simultánní/kabinové tlumočení Konference na klíč Tlumočení v zahraničí Soudní tlumočení

Cenová analýza SlužbaCena cca (bez DPH) Kurzy pro veřejnost 2 500,-/semestr Firemní kurzy ,-/os./h. Kurzy na míru ,-/os./h. Letní pobytové k.6 000,-/5 dní Jazykový auditOd 300Kč/os. Mez. zkoušky ,- Za půlku peněz … ,-/1-4os./h. SlužbaCena cca (bez DPH) Slevy 0-8% Podle celkové ceny Tarifní sazby (normostrana) ,-/NS Podle jazykové skupiny Tisková korektura 110,-/NS Jazyková korektura 190,-/NS Tlumočení ,- Podle počtu hodin

Promotion analýza Internetová prezentace na Internetové odkazy – seznam.cz, centrum.cz, edb.cz, zlatestranky.cz Specializované odkazy na jazykovou výuku, partnerské internetové stránky Tisk – MfDnes, HN, Bohemia a Moravia (výjimečně), Konstrukce, Silnice a železnice Letáky v tramvajích v Ostravě a Brně Cedule před kamennými pobočkami Sponzoring – plesy, SOS vesničky, Rockový festival v Příboře, … Direct mailing – poštou, elektronicky, letáčky do informačních center Slůněcí bulletin – tisk, elektronicky Osobní schůzky

Prodejní analýza Kurzy – září až únor, únor až červen Letní pobytové kurzy – červenec, srpen Tlumočení – nárazově, krátkodobé i dlouhodobé Ostatní – nárazově, dle požadavků klienta

Konkurenční analýza Firma podniká na velmi konkurenčním trhu V oblasti překladů se potýká s celorepublikovou konkurencí Tento trh je nasycený a vyrovnaný V oblasti jazykové školy se potýká s lokální i celorepublikovou konkurencí Tento trh se zmenšuje Firma je schopna zabezpečit kvalitní komplexní služby, hlavní výhodou konkurence je však seriózní vzezření Hlavní konkurenti:Hlavní konkurenti: Výuka: lokálně Miramare (Brno), Cloverleaf (Ostrava), Tutor (Praha), Skřivánek (Plzeň); celorepublikově Skřivánek, Glossa Překlady: Skřivánek, Aspena, Eurolingua => Nejsilnějším konkurentem je Skřivánek – konkuruje v několika oblastech

Zákaznická analýza Jazyková škola 90% - firemní kurzy 8% - večerní kurzy (veřejnost) 2% - individuální kurzy (firmy + veřejnost) Překladatelská agentura – výrazně převažují firmy Zaměření kampaně na firemní zákazníky Žádoucí vnímání značky: serióznost, kvalita, flexibilita, tradice a originalita

Kontinuální růst firmy Růst obratu firmy o 40% do konce r.2008 Otevření dalších 3 (4) poboček do konce r.2008 Změna poměru výuka:překlady ze 3:1 na 1:1 během 2 let Změna loga Inovace a nárůst mediální komunikace firmy Změna positioningu Zavedení on-line výuky Spuštění mediální kampaně v městech nových poboček Promotion překladů a tlumočení Inovace a nárůst mediální komunikace firmy Změna loga Cíle a strategie - schéma

Marketingový cíl 1 – růst obratu firmy CÍL –Nárůst obratu firmy o 40% (tj ,-Kč) do konce r.2008 STRATEGIE –změna loga –Inovace a nárůst mediální komunikace firmy –Výrazná změna positioningu

Změna loga V čem je problém?  Současné logo považováno za dětské, příliš hravé, neseriózní,… => Hlavní důvod, proč jsou zákazníky upřednostňovány jiné JŠ Je nutná změna, avšak zachování kontinuity loga Návrhy nového loga

Inovace a nárůst mediální komunikace firmy Zvýšení internetové komunikace (celorepubliková konkurence) Změna vlastních internetových stránek (ceník!!), využití google.cz Šíření propagačních a dárkových materiálů (letáky, propisky, plyšoví sloni, maskoti, minislovníky,…) na sponzorovaných akcích Inzerce ve formě potisku na služebních autech (levné a efektní) Pohyblivé bannery na internetu (Slon kráčející po zeměkouli,…) Venkovní reklama ( letáky v MHD, billboardy na efektivních místech ) DŮRAZ NA JAZYKOVÝ KAPITÁL A INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP!

Změna positioningu Je třeba, aby firma byla vnímána jako seriózní, a kvůli požadavkům trhu také jako schopná poskytnout komplexní služby, a proto: Je třeba přicházet s nabídkou komplexních služeb Vystupovat jako firma, která svým zákazníkům plní každé přání Dávat dojem spolehlivosti a tradice  Vše pod jednou střechou: kurzy, překlady, korektury  Kvalita & Flexibilita & Tradice  Výhody pro staré známé (věrnostní programy a balíčky služeb pro firmy) Ukázky propagačních materiálů

Marketingový cíl 2 – otevření nových poboček CÍL –Otevření 3-4 nových poboček (Hradec Králové, České Budějovice, Liberec a/nebo Olomouc) během 2 let STRATEGIE –Zavedení on-line výuky –Spuštění mediální kampaně v městech nových poboček

On-line výuka Výhoda on-line výuky: možnost prezentace před vlastní kampaní ve vybraných městech Na - materiály k hodinámwww.slune.cz - texty prohlubující výuku - testy k opakování látky

Mediální kampaň v nových městech Důraz na potenciál překladatelské agentury a on-line výuku Odkazy na internetových stránkách měst Letáky a reklamní cedule na informacích, pobočkách oslovených firem, MHD, popř.billboardy Využití tisku – zpravodaje, regionální noviny,… Do reklamních sloganů zapojit lokální zajímavosti Sponzoring místních akcí – plesy, místní školy, apod. Osobní prodej služeb v místních firmách Výhody pro „stálé“ zákazníky

Marketingový cíl 3 – poměr výuky a překladů CÍL –Změna poměru výuka:překlady ze 3:1 na 1:1 během 2 let STRATEGIE –Promotion překladů a tlumočení –Změna loga –Inovace a nárůst mediální komunikace firmy

Promotion překladů a tlumočení Napojení na jazykovou školu Komplexnost služeb Balíčky a věrnostní programy pro zákazníky-firmy: –jazykový kurz + slevový kupón na překlad –slevy na budoucí zakázku při překročení určité ceny –zvýhodněné ceny stávajícím zákazníkům

Plánovací kalendář období 2007/2008 AktivitaZačátekKonec Zpracování nového loga Reklama na internetu (placené odkazy) Reklama na internetu (bannery) Reklama v tisku Letáky (každoročně) Sponzoringčerven-červenec, leden-únor Potisk aut neurčeno Billboardy ve městech stávajících poboček Billboardy ve městech nových poboček

Rozpočet - Firma je ochotna investovat do marketingu ,-Kč pro r.2007, pro r.2008 se rozhodne až na základě r.2007Aktivita části aktivity Rozpočet Reklama na internetuPlacené odkazy,bannery ,- Venkovní reklamaLetáky, billboardy, MHD, auta, tisk, propagační materiály ,- Kampaň v nových městechLetáky, tisk, propagační materiály, slevy, sponzoring ,- SponzoringPlesy, festivaly, SOS vesničky, Školy ,- Pozn.: Rozpočet je odhadován na období a je koncipován formou doporučené alokace finančních prostředků na jednotlivé aktivity.

Kontrola Kontrolním orgánem plnění marketingového plánu byl stanoven management firmy Slůně - svět jazyků, s.r.o. Při nedosahování stanovených cílů bude upraven marketingový plán

Děkujeme za pozornost Prostor pro dotazy Situační analýza Marketingové cíle Plánovací kalendář Rozpočet Kontrola KONEC

Návrhy nového vzhledu loga Slůně – svět jazyků

Návrh na leták/billboard  Hledáte komplexní jazykové služby? Máme největší rozpětí nabídky služeb  Nemáte čas přizpůsobovat se času jazykové agentury? Nemusíte, přizpůsobíme se my  Potřebujete kvalitní překladatelské služby? Zvládneme 90 světových jazyků  Víte, že bez znalosti cizího jazyku se dnes těžko podniká? Nabízíme firemní kurzy, slevy, věrnostní balíčky  Kdo jsme??? viz

Návrh na leták/billboard Jazykové kurzy Překlady Jazykový audit Tlumočení Korektury Tlumočení Korektury !!! Pouze u nás najdete komplexní nabídku jazykových služeb !!!

Návrh na leták/billboard Pro věrné zákazníky nabízíme slevy a balíčky věrnostních služeb. Našli jste SVOJI jazykovou agenturu. Více na