Marketingová komunikace
Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Žurnalisté Odborníci
Ekonomie Co Jak Pro koho Marketing Proč Jací zákazníci Kdy budou mít zájem Za jaké ceny
Marketingová komunikace Co říci Komu to říci Jak to říci Jak to zakódovat Jak často to říkat Kdo to bude říkat Vědět proč to říkáme
Komunikační mix Reklama Podpora prodeje PR Direkt marketing Přímý marketing Osobní prodej Sponzoring Event Marketing E-marketing Guerilla marketing Virální marketing
Jak najdeme my zákazníky? Jak zákazníci najdou nás?
Model marketingové komunikace Subjekty Odesílatel Příjemce Nástroje Sdělení Média Funkce nebo činnosti Kódování Dekódování Odezva Zpětná vazba Šum
Úspěch ovlivňuje Selektivní pozornost Selektivní zkreslení Selektivní zapamatování Postoj: kladný, záporný Zdroj: objektivní, slavný, sympatický, má moc Vliv: prostředí, názorová nebo referenční skupina
Postup komplexní marketingové komunikace Určit cílové příjemce sdělení Stanovit cíle komunikace Sestavit sdělení Vybrat komunikační cesty Vypracovat rozpočet Výběr komunikačního mixu Měření účinnosti propagace Implementace a řízení marketingové komunikace
Fáze marketingové komunikace Před uskutečněním prodeje V průběhu prodeje Při konzumaci/užívání produktu Po skončení konzumace/užívání produktu
Reklama Reklama propagující firmu (značku), instituci Reklama zaměřená na produkt (značku) Reklama zaměřená na událost Reklama zaměřená na zákazníky
Reklama: výhody a nevýhody Působí rychle Kontrola nad obsahem volbou médií počtem opakování Lze ovlivnit koho a na jakém území reklama zasáhne Podat s nadsázkou a humorem Cena Neosobní sdělení Působí jednosměrně Šum Zpoždění zpětné vazby Spolupůsobí další faktory Obtížné vyhodnocení účinnosti vynaložených prostředků
5M důležitých pro reklamu Mission Message Money Media Measurement
2 části reklamní strategie Strategie Co říci Komu Jak Realizace Jak často Kde Za kolik
Cíle reklamní kampaně Povědomí Znalost Oblíbenost Preference Přesvědčení Akce
Modely odezvy a chování zákazníků na podněty (Philip Kotler) Models► Modely AIDA modelHierarchy-of- effects model Model postupných kroků Innovation- adoption model inovačně adaptivní Communica tions model komunikační Stages▼ Stádia Cognitive stage LEARN Rozum Attention Pozornost Awareness Pocit potřeby Knowledge Poznání Awareness Pocit potřeby Exposure Působení Reception Vnímání Cognitive response Rozumová reakce Affective stage FEEL Cit Interest Zájem Desire Touha Liking Záliba Preference Conviction Přesvědčení Interest Zájem Evaluation Hodnocení Attitude Postoj Intention Úmysl Behavior stage DO Akce Action Akce Purchase Koupě Trial Vyzkoušení Adoption Přizpůsobení Behavior Chování/Čin
Rozpočet Co si organizace může dovolit Podle konkurence Procentem z příjmů S ohledem na cíle, kterých má být dosaženo
Reklamní kampaň Časová dimenze Cílové skupiny Geografická dimenze Celková výše rozpočtu
Média Tištěné reklamy ke shlédnutí Ostatní plošné, velkoplošné a světelné reklamy Tištěné reklamy k prostudování Inzerát Audiovizuální reklama Rozhlas Televize Propagační pořady 3D reklama Nové technologie, internet
Public Relations Důvěra Prestiž Image Rutinní publicita Reakce na mimořádné události
Nástroje PR Události Vztahy s veřejností Vztahy s médii Tisková zpráva Interview Obrazový materiál Veřejná vystoupení Tiskoviny
Podpora prodeje Krátkodobé stimuly Motivovat zákazníka k jednání Podpora návštěvnosti Podpora prodeje Doprovodných služeb Abonentních programů Výrobků
Direkt marketing Pošta Telefon
Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na Odkaz: Přednášky pro VŠE a FF UK Nebo stránky učitelů © Radka Johnová, 2011