Anotace Jehlan: Prezentace je věnována jehlanům. Seznamuje žáky s vlastnostmi jehlanů a učí je počítat povrch a objem jehlanu. Předpokládá se využívání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Advertisements

JEHLAN Mongeovo promítání Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
Jehlan Matematické dovednosti. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníBřezen 2013 Ročník: 9. Tematická oblast:Matematická gramotnost.
ŘEZ JEHLANU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Logaritmus ChrM619 leden 2014 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Sčítání a odčítání mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
MATEMATIKA Lineární nerovnice o jedné neznámé a jejich soustavy.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
AUTOR: Martina Dostálová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
těleso skládající se z jedné kruhové podstavy a pláště
Konstrukce trojúhelníku : strana, úhel, těžnice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
PODOBNOST TROJÚHELNÍKŮ
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Hranoly Základní pojmy.
Popis kvádru:. Popis kvádru: Vlastnosti kvádru: Kvádr má 8 stěn. Kvádr má 8 vrcholů. Kvádr má 12 hran. Kvádr má 1 dolní podstavu. Kvádr má 1 horní.
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
AUTOR: Martina Dostálová
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Jehlan těleso skládající se z jedné podstavy, která má tvar mnohoúhelníku a pláště.
Konstrukce trojúhelníku : strana, výška, těžnice
Název prezentace (DUMu): Posloupnosti
LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Tělesa –čtyřboký hranol
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OPAKOVÁNÍ ZE 7. TŘÍDY.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1C_03
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
MATEMATIKA Objem a povrch jehlanu 2.
AUTOR: Martina Dostálová
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
MATEMATICKÝ KUFR Téma: Geometrie (6.–9.ročník)
ZÁKLADNÍ TĚLESA V MONGEOVĚ PROMÍTÁNÍ
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Ing. Ladislav Mišík TĚLESA 9. březen 2013
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Anotace Jehlan: Prezentace je věnována jehlanům. Seznamuje žáky s vlastnostmi jehlanů a učí je počítat povrch a objem jehlanu. Předpokládá se využívání modelů.

hlavní vrchol boční hrana výška boční stěna vrchol podstavy podstavná hrana podstava Pětiboký jehlan Podstava je čtyřúhelník, boční stěny jsou trojúhelníky.

Pravidelný čtyřboký jehlan Pravidelný čtyřboký jehlan má čtvercovou podstavu a přímka procházející hlavním vrcholem a průsečíkem úhlopříček podstavy je k oběma úhlopříčkám kolmá.

Rýsujeme pravidelný čtyřboký jehlan: 45° A DC B 1)Narýsujeme tence obraz čtvercové podstavy. 2)Sestrojíme průsečík S úhlopříček podstavy a hlavní vrchol V. V A DC B S V A D C B 3)Doplníme boční hrany a tlustou čarou Vyznačíme viditelnost.

Povrch jehlanu je součet obsahů všech jeho stěn. V A D C B postava rozvinutý plášť

V A D C B v Objem jehlanu

Použité zdroje ODVÁRKO, Oldřich a Jiří KADLEČEK. Matematika pro 9. ročník základní školy. 3. vyd. Praha 1: Prometheus, spol. s.r.o., Učebnice pro základní školy. ISBN Obrázky Galerie Microsoft Office – klipart NEUVEDEN, Neuveden. aristoteles [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEUVEDEN, Neuveden. gymhol [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: bory/image131.gif