VY_32_INOVACE_04_20_pitný režim
Klikněte na správnou odpověď
Měli bychom vypít denně mezi 2-3 litry tekutin. Příjem tekutin je vyšší, pohybujeme-li se v horku, Měli bychom vypít denně mezi 2-3 litry tekutin. Příjem tekutin je vyšší, pohybujeme-li se v horku, těžce pracujeme nebo sportujeme. těžce pracujeme nebo sportujeme. Pokud je základem našeho jídelníčku zelenina, ovoce a mléčné výrobky, můžeme příjem tekutin formou nápojů o něco snížit. Pokud je základem našeho jídelníčku zelenina, ovoce a mléčné výrobky, můžeme příjem tekutin formou nápojů o něco snížit. Pít bychom měli plynule v průběhu celého dne. Pít bychom měli plynule v průběhu celého dne. Základem pitného režimu mají být především nekalorické nápoje, hlavně voda, s vyváženým poměrem minerálů. Základem pitného režimu mají být především nekalorické nápoje, hlavně voda, s vyváženým poměrem minerálů.
M U Ř L Y AŘ U Š N
T E K U T I N Y
PÍTPÍT NEPÍTNEPÍT
Bolest hlavy Únava Vznik ledvinových kamenů Stres Poruchy psychiky Pokles výkonnosti
„Pijte vodu Pijte pitnou vodu, Pijte vodu, Nepijte rum“. A B
B I Č S CH N Ž D I Í T OS L I P L U 1.Co se dá udělat ze žvýkačky? 2. Čím koukáme? 3. Měsíc po říjnu? 4. Co mají psi v kožichu? 5.Zdají se nám? 6. Čím rýsujeme? 7. Když celý den nejím mám? 8. Na podzim ze stromů padá? 9. Co nosí děti do školy na zádech? 10. Co nám roste na hlavě? 11. Sbíráme léčivé?
B O L E S T HL A V Y
R I R O L B Š P E Y E O Á O O RZ I Hlavní město ČR ? 2. Ženské jméno? 3. Alkohol? 4. Orgán sluchu 5. V pekárně se peče? 6. Do pastičky se chytá? 7. Nejlepší přítel člověka? 8. Kdo snáší vajíčka? 9. Hady jsem slyšela … ? 10. Pochvala za vzorné? 11. Oblečení pro bojové sporty? 12. V pohádce panuje? 13. Předmět ve škole? K F
P O R U CHCHCHCH Y PS Y CHCHCHCH I K Y
2. snímek – slouží k výkladu 3. snímek –slouží k výkladu 4. snímek – klikací hra, správná odpověď tě pustí dál 5. snímek – slouží k výkladu 6. snímek – žáci interaktivním perem vypíší zákl. živ. potřeby 7. snímek – správné vypracování předchozího snímku 8. snímek –slouží k výkladu 9. snímek – žáci interaktivním perem vyluští tajenku 10. snímek – správné vypracování předchozího snímku 11. snímek –slouží k výkladu (klikat myší) 12. snímek – slouží k výkladu 13. snímek –slouží k výkladu 14. snímek – slouží k výkladu (klikat myší) 15. snímek – slouží k výkladu 16. snímek –žáci interaktivním perem vyluští tajenku 17. snímek -správné vypracování předchozího snímku 18. snímek -žáci interaktivním perem vyluští tajenku 19. snímek -správné vypracování předchozího snímku 20. snímek – popis 21. snímek - zdroje
Snímek č. 1 (láhev) - Snímek č. 2 (indik. papírky) - Snímek č. 3 (moč) - Snímek č. 4 (únava) - Snímek č. 5 (seniorI) - Snímek č. 6 (seniorII) - Snímek č. 7 (poušť) – Snímek č. 8 (vodka) - Snímek č. 9 (becherovka) - Snímek č. 10 (mléko) Snímek č. 11 (voda) - Snímek č. 12 (monster) - Snímek č. 13 (čaj) - Snímek č. 14 (malibu) - Snímek č. 15 (minerálka) - Snímek č. 16 (coca-cola) - Snímek č. 17 (džus) - Snímek č. 18 (pivo) - Snímek č. 19 (rum) - Snímek č. 20 (sirup) - Snímek č. 21 (sunar) - Snímek č. 22 (pivo) - Snímek č. 23 (káva) - Snímek č. 24 (ovoceazelenina) - Snímek č. 25 (dělník) - Snímek č. 26 (kytara) - Snímek č. 27 (slon) - Snímek č. 28 (jeřabiny) - Snímek č. 29 (tužka) - Snímek č. 30 (zub) - Snímek č. 31(klaun) - Snímek č. 32 (metla) - Snímek č. 33 (talíř) - Snímek č. 34 (bol. Hlavy) - Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Pajkrtová