Výpočet aritmetického průměru Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

Statistika Střední hodnoty
„EU peníze středním školám“
Charakteristiky polohy
VY_42_INOVACE_370_ARITMETICKÝ PRŮMĚR Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM srpen 2011 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Statistika Ukazatelé variability
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Fyzika - mechanika Číslo materiálu: EU Název: Rychlost - prezentace Autor: Mgr. Jiří Šleis Ročník:
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Technická zpráva z laboratorního měření
Elektronická učebnice - I
Název materiálu: Základy statistiky
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09C19 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníZáří 2013.
Statistika 2 Aritmetický průměr, Modus, Medián
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_749.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Průměr Maximum Minimum
VYUŽITÍ VÝSLEDKŮ TESTOVÁNÍ 1. ROČNÍKŮ
Aritmetický průměr Prezentace_18
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Základy statistiky Autor: Jana Buršová.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _729 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
STATISTIKA 3  Opakování základních pojmů VY_32_INOVACE_21-18.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Opakované měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , prosinec.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Spojnicový diagram Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum.
Pravopisné lovy beze zbraní Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPravopis vesele i vážně Datum vytvoření21.
Posunovací pravidla Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník4. ročník.
Kmitání s nenulovou počáteční fází - úlohy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA – Kmitání, vlnění a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_02 Název materiáluRovnoměrný.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_20_Slovní úlohy o pohybu Téma:
Obvod trojúhelníku Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPlanimetrie Datum vytvoření Ročník2. ročník.
Konstrukce rovnoběžníku Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – Planimetrie Datum vytvoření
Kyvadlo Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA – Kmitání, vlnění a elektřina Datum vytvoření
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Užití Pythagorovy věty Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPlanimetrie Datum vytvoření Ročník2.
Užití Pythagorovy věty Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPlanimetrie Datum vytvoření Ročník2.
Práce s kruhovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
MATEMATIKA Mocniny s celým mocnitelem. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název.
Mechanické kmitání - test z teorie Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA - Kmitání, vlnění a elektřina.
Výpočty ve statistice – test k procvičení
Konstrukce lichoběžníku
Diagramy - opakování Tematická oblast
Tělesa –S krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo a název projektu: CZ /1. 5
Konstrukce trojúhelníku II
Grafické znázornění pohybu
Úroky - samostatná práce
Užití aritmetického průměru ve slovních úlohách
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Absolutní a relativní četnost
Statistika Průměry časových řad ANOA Mgr. Darina Vichrová.
Konstrukce trojúhelníku I
Statistika - opakovací test k procvičení
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Aritmetický průměr Výpočet aritmetického průměru: n – počet čísel
Výsledky maturitních zkoušek
Konstrukce trojúhelníku III
Průměrná rychlost ZŠ Velké Březno.
VY_32_INOVACE_94.
Číslo materiálu: VY_42_INOVACE_06_25_FIKA
Výsledky maturitních zkoušek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Transkript prezentace:

Výpočet aritmetického průměru Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum vytvoření Ročník4. ročník osmiletého studia gymnázia Stručný obsahOpakování výpočtu aritmetického průměru Způsob využitíNejprve žáci samostatně počítají aritmetický průměr čísel. Následuje výpočet průměrné rychlosti pohybu a jejího srovnání s aritmetickým průměrem AutorMgr. Petr Zezulka KódVY_32_INOVACE_24_MZEZ09

Příklad č. 1: Vypočítejte aritmetický průměr těchto čísel: a) 3,6 4,4 4,2 3,0 5,2 4,4 6,2 4,6 5,2 4,2 3,6 4,2 4,4 Všechna čísla sečteme a vydělíme jejich počtem: (2. 3, , , ,2 + 6,2 + 4,6) : 13 = 4,4 K předešlým pěti zlomkům připište šestý tak, aby aritmetický průměr všech šesti zlomků byl roven 1.

c) 2,5 6,7 -3,6 4,2 -1,9 -5,8 -1,9 2,3 0 0,8 -0,7 4,0 (2,5 + 6,7 - 3,6 + 4, ,9 - 5,8 + 2,3 + 0,8 - 0,7 + 4) : 12 = = 6,6 : 12 = 0,55 K předešlým číslům přidejte další číslo, aby se aritmetický průměr všech čísel včetně přidaného snížil na 0,5. (6,6 + x) : 13 = 0,5 6,6 + x = 0, ,6 + x = 6,5 x = 6,5 – 6,6 x = -0,1

? Lze průměrnou rychlost turisty vypočítat jako aritmetický průměr daných rychlostí? Ano, protože …se každou rychlostí pohyboval po stejnou dobu.

Porovnejte předešlý příklad s následujícím: ? Lze průměrnou rychlost turisty vypočítat jako aritmetický průměr daných rychlostí? Ne, protože … se každou rychlostí pohyboval po různou dobu. Vyřešme úlohu fyzikálně:

Příklad č. 4: Na gymnáziu je v prvním ročníku 5 tříd. Z údajů v následující tabulce vypočítejte průměrnou známku z matematiky ve všech třídách prvního ročníku dohromady. Příklad č. 4: Na gymnáziu je v prvním ročníku 5 tříd. Z údajů v následující tabulce vypočítejte průměrnou známku z matematiky ve všech třídách prvního ročníku dohromady. Třída1. A1. B1. C1. D1. E Průměrná známka z matematiky 2,082,252,302,102,50 Počet žáků (2, , , , ,50. 28) : 145 = = ( ) : 145 = 326 : 145 = 2,248 Průměrnou známku ve všech třídách vypočítáme takto: Průměrná známka z matematiky ve všech třídách prvního ročníku byla přibližně 2,25. Průměrná známka z matematiky ve všech třídách prvního ročníku byla přibližně 2,25.