Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/03.0057 Portál eVIM REZISTORY VEDLE SEBE PARALELNĚ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_08-12 Spojování rezistorů.
Advertisements

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM NAPĚTÍ A ODPOR.
METODA LINEÁRNÍ SUPERPOZICE SUPERPOSITION THEOREM Metoda superpozice vychází z teze: Účinek součtu příčin = součtu následků jednotlivých příčin působících.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Nepřímé měření kapacity střídavým proudem proudem Téma:OB21-OP-EL-ELKM-OTR-M
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Teplota a její měření.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM OHMŮV ZÁKON.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
URČENÍ ROVNICE LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_9_Určení rovnice lineární.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ohmův zákon Obor:Elektrikář Ročník:3.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
ELEKTROTECHNIKA Strojírenství – 2. ročník OB21-OP-EL-ELT-VAŠ-M-2-012
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Elektrický proud Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Elektrický výkon Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
MĚŘENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU
Elektrické měřící přístroje
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_15
Nerozvětvený a rozvětvený elektrický obvod
Vzájemná poloha dvou přímek v rovině
Elektřina VY_32_INOVACE_05-25 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Elektrický proud.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
I. Kirchhoffův zákon VY_30_INOVACE_ELE_728
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Nácvik řešení rezistorové sítě
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Portál eVIM ELEKTRICKÝ PROUD.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8. Vl
Elektřina VY_32_INOVACE_05-29 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
OHMŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_07_32.
Výkon, příkon VY_32_INOVACE_59_Vykon_elektrickeho_proudu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Spojování rezistorů.
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrický proud
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Paralelní a sériový obvod
Elektrické měřící přístroje
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Parametrické vyjádření roviny
Interaktivní příklad na dělení napětí a proudu v elektrickém obvodu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_05
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Rezistory a jejich řazení.
Obor: Elektrikář slaboprod Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Svatopluk Bradáč
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Interaktivní příklad na dělení proudu v elektrickém obvodu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Měření elektrického proudu a napětí
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Denisa Trubirohová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_36_ Paralelní zapojení rezistorů Číslo projektu:
Mocniny Rozvinutý zápis čísla
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Zapojování rezistorů SÉRIOVÉ PARALELNÍ ELEKTRICKÝ PROUD STEJNÝ
Transkript prezentace:

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM REZISTORY VEDLE SEBE PARALELNĚ

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Co se mám naučit: Zakreslit schéma obvodu- zapojení rezistorů paralelně Umět toto schéma zapojit Vypočítat výsledný odpor

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Sestav rozvětvený elektrický obvod podle schématu:

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Ampérmetrem změříme proud v nerozvětvené části: I v jedné větvi: I 1 v druhé větvi: I 2 Zjistíme, že platí: I = I 1 + I 2 Elektrický proud procházející nerozvětvenou částí obvodu se rovná součtu elektrických proudů v obou větvích. Podle Ohmova zákona prochází jednotlivými rezistory tyto proudy: Celkový proud vypočítáme: I= Potom vztah: I = I 1 + I 2 zapíšeme: nebo: Převrácená hodnota výsledného odporu dvou rezistorů spojených vedle sebe se rovná součtu převrácených hodnot odporů jednotlivých rezistorů.

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Podle původního schématu, můžeme rezistory o odporech R 1 a R 2 nahradit jediným rezistorem o odporu R tak, že proud I a napětí U zůstávají stejné. Platí vztah:

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Příklad: Dva rezistory o odporech R 1 = 10Ω a R 2 = 20Ω jsou v elektrickém obvodu spojeny vedle sebe (paralelně). Jaký je jejich výsledný odpor? Řešení: R1= 10Ω R2= 20Ω R= ? (Ω) Po matematické úpravě: R= Dosadíme: R= Ω= 6,7Ω. Z příkladu zjistíme, že platí: R< R1, R< R2. Výsledný odpor vodičů spojených paralelně je menší než odpor vodiče v každé větvi.

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Učebnice str. 125/ dole Závěr: Paralelní zapojení- na všech spotřebičích stejné napětí proudy procházející rezistory mohou být různé součet těchto proudů je roven proudu, který prochází zdrojem: I 1 + I 2 + ….I n = I Učebnice str. 127/ nahoře Pracovní sešit str. 49/4,5,6.

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Učebnice str. 127/ nahoře Pracovní sešit str. 49/4,5,6. Použitá literatura: MACHÁČEK, Martin. Fyzika pro základní školy a víceletá gymnázia. 2. vyd. Prométheus, ISBN Rauner, Karel. Fyzika pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Fraus, ISBN Rauner, Karel. Fyzika pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Fraus, ISBN Chytilová, Marta. Fyzika pro 8.ročník základní školy. 1. vyd. Státní pedagogické nakladatelství, ISBN