Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Advertisements

Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
Strojírenství Stavba a provoz strojů Mechanické převody (ST43_001)
Hřídelové spojky.
TECHNICKÁ DOKUMENTACE
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Tato prezentace byla vytvořena
Strojírenství Stavba a provoz strojů Hřídelové spojky ST26
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
STROJÍRENSTVÍ Stavba a provoz strojů Spoje a spojovací součásti (ST22)
Tato prezentace byla vytvořena
my.cz Název školy Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Luboš Bělohrad Název šablony.
Tato prezentace byla vytvořena
Kreslení ozubených kol- názvosloví, výpočet
ŘEMENICE.
Hřídelové spojky a brzdy
Lanové převody Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Převody s ozubenými koly kuželovými a šroubovými Planetový převod
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Mechanické převody. Seznámení studentů se základními stavebními prvky strojů a strojního zařízení. Úvod do problematiky mechanických spojů.
Stroje a zařízení – části a mechanismy strojů
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_A_15.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_A_18.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Test Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_01.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_07.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru Strojírenství Vzdělávací.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 31 Anotace.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_A_16.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
KATEDRA FYZIKY, CHEMIE A ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÁ FAKULTA MU PŘEDMĚT: UOPK 8009 Části strojů 2 VYUČUJÍCÍ: Mgr. Ing. Kateřina Šmejkalová VYPRACOVAL:
KATEDRA FYZIKY, CHEMIE A ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÁ FAKULTA MU PŘEDMĚT: UOPK 8009 Části strojů 2 VYUČUJÍCÍ: Mgr. Ing. Kateřina Šmejkalová VYPRACOVAL:
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství.
Hřídele VY_32_INOVACE_31_ 621
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3. ročník oboru strojírenství.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 1. ročník oboru strojírenství.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství.
Technické prostředky v požární ochraně
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Test Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2.ročník oboru Strojírenství.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3-4. ročník oboru strojírenství.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: ročník oboru strojírenství.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3-4. ročník oboru strojírenství.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství.
Technické prostředky v požární ochraně
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3-4. ročník oboru strojírenství.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Test Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Test Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Test Určen pro: ročník oboru strojírenství.
TŘECÍ PŘEVODY VY_32_INOVACE_31_ 617
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství.
Transkript prezentace:

Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3. ročník oboru strojírenství Vzdělávací oblast: Stavba a provoz strojů – Mechanismy Název učebního materiálu: Řemenové převody Jméno autora: Ing. Ivana Dušánková Datum vytvoření: Reg.č. projektu: CZ.1.07/1.5.00/

Klíčová slova: řemen, řemenice, napínání řemene Anotace: Prezentace je určena žákům 3. ročníku oboru Strojírenství. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace. Tento materiál uplatní učitel při výkladu dané problematiky. Metodické pokyny: - pro posun snímku klikněte šipkou

ŘEMENOVÉ PŘEVODY CHARAKTERISTIKA HLAVNÍ ČÁSTI VÝPOČET VÝHODY A NEVÝHODY POUŽITÍ ZPŮSOBY OPÁSÁNÍ ROZDĚLENÍ ŘEMENŮ NAPÍNÁNÍ ŘEMENŮ KONSTRUKCE ŘEMENIC MATERIÁLY ŘEMENIC MONTÁŽ, PROVOZ A ÚDRŽBA

Charakteristika řemenových převodů převod se silovým stykem mezi řemenicí a řemenem dochází k tření řemen je opásán kolem řemenic a přenáší M k z hnacího hřídele na hnaný skládají se z: – hnacího a hnaného hřídele – hnací a hnané řemenice – řemene

Charakteristika řemenových převodů Schéma:

Výpočet řemenových převodů Převodové číslo Volba osové vzdálenosti

Řemenové převody Výhody:  Jednoduchost konstrukce  Levná výroba  Snadná údržba  Tichý chod  Jedním řemenem lze pohánět více hřídelů  Tlumení rázů prokluzem, či pružností hřídelů

Řemenové převody Nevýhody: Dochází k prokluzu U plochých řemenů nestálost otáček n 2 Nutnost napínání řemene Při chodu může docházet k prodlužování řemene Špatná odolnost k vysokým teplotám, vlhkosti, prachu, nečistotám a oleji

Řemenové převody Použití: Obráběcí stroje Přesná mechanika Lékařská technika Pohony ventilátorů a dmýchadel Šicí stroje Jízdní kola Zemědělské stroje Dopravníky Automobily

Způsoby opásání Otevřené opásání Zkřížené opásání Polozkřížené opásání

Způsoby opásání Otevřené opásání s vodícími kladkami Polozkřížené opásání s vodícími kladkami

Způsoby opásání Otevřené opásání s napínací kladkou Opásaný pohon na více hřídelů

Rozdělení řemenů Ploché: -Obdélníkový průřez Materiál: -Pryž -Kůže (hovězí) -Tkaniny Klínové: -Lichoběžníkový průřez -Výhradně používáno ve strojírenství -Normalizované Materiál: pryž s textilním jádrem

Rozdělení řemenů OZUBENÉ: - Rozšiřují se až v poslední době - Spojují výhody řetězových a řemenových převodů - Řemen je vyroben z pryže nebo jiného vhodného materiálu - Na vnitřní části řemene je ozubení, které je i na obvodě řemenic - Nedochází k prokluzu - Tlumí rázy na rozdíl od řetězového převodu

Rozdělení řemenů Správné uložení klínového řemene v drážce Nejčastěji se vyrábí jako bezkoncové, konečné se spojují spojkou.

Napínání řemenů Změnou osové vzdálenosti Zkrácením řemenu Napínacím ústrojím Samonapínání tíhou motoru

Konstrukce řemenic S VÁLCOVÝM VĚNCEM Pro ploché řemeny Z litiny S VĚNCEM PRO KLÍNOVÉ ŘEMENY Normalizovaný věnec Hlavní části: -Věnec -Rameno -Náboj

Konstrukce řemenic OZUBENÉ

Materiály řemenic Šedá litina Ocel na odlitky Hliníkové slitiny Konstrukční oceli

Montáž, provoz a údržba Řemenice se na hřídel nejčastěji umisťují pomocí pera Někdy je možné lisování – pozor na souosost hřídele a řemenice Dovolené radiální házení řemenic (0,0002 – 0,0005)d Dovolené boční házení ( 0,0005 – 0,001)d Všechny řemenice musí ležet v jedné rovině, jinak by docházelo k nadměrnému opotřebení řemene Nutnost vyvážení řemenice Bezkoncový řemen se navleče nejdříve na malou řemenici a pak při mírném otáčení natáhne na velkou Klínové řemeny se nasazují při zmenšené osové vzdálenosti

Použité zdroje Kříž R. a kol., Stavba a provoz strojů II – Převody. Praha: SNTL, 1978, s indesit-1 indesit-1 prevody.html prevody.html