Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ The passive voice Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. či 9. ročníku. Slouží k seznámení a základnímu procvičení učiva o trpném rodě v angličtině. Prezentace je vhodná pro práci s interaktivní tabulí nebo dataprojektorem.
Trpný rod se tvoří tvary slovesa „to be“ a příčestím trpným významového slovesa. Příčestí trpné tvoříme u pravidelných sloves koncovkou –ED, u nepravidelných sloves je to 3. tvar slovesa.
Věty v rodě činném mají podmět, sloveso a předmět. Předmět věty v rodě činném se stává podmětem věty v rodě trpném.
podmět předmět podmět active passive
(the office/ clean/ every day) present The office is cleaned every day.
(glass/ make/ from sand) present Glass is made from sand.
(stamps/ sell/ in a post office) present Stamps are sold in a post office.
(this room/ not/ use/ very often) present This room isn´t used very often.
(we/ allow/ to park here?) present Are we allowed to park here?
(the house/ paint/ last month) past The house was painted last month.
(my bicycle/ steal/ a few days ago) past My bicycle was stolen a few days ago.
(when/ this bridge/ build?) past When was this bridge built?
(how/ these windows/ break?) past How were these windows broken?
(three people/ injure/ in the accident) past Three people were injured in the accident.
HUTCHINSON, Tom. Project 4: Workbook. Oxford: Oxford University Press, ISBN MURPHY, Raymond. English Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, ISBN Help for English [online] [cit ]. Dostupné z: passive passive Zdroj obrázků: galerie Klipart