Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0010 Škola: Střední průmyslová škola a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Advertisements

Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO28 Název.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_7_INOVACE_PV 17 Název.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO32 Název.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obchod, trh Základy hospodaření.
Digitální učební materiál
Zavádění nového produktu na trh
Digitální učební materiál
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Cena (druhy, změny) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál
Druhy podniků v ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Ošetřování textilních výrobků
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
RISKUJ Marketingový mix. RISKUJ Marketingový mix.
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Digitální učební materiál
Výnosy CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Ing. Veronika Dostálková MBA
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Digitální učební materiál
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Digitální učební materiál
Informační a komunikační technologie Informatika
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁSOBOVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět:EKORočník: 4 Téma: Marketingový mix I Tematický okruh: Podnik, právní úprava podnikání Jméno autora: Ing. Marie KábováDatum tvorby: únor 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_EKO_KV005 Soubor: 09VYSTUPY/VY_32_INOVACE_EKO_KV005 Anotace: Marketingový mix – Product, Price

MARKETINGOVÝ MIX Skládá se z : VÝROBEK ( PRODUCT - P1) CENA ( PRICE - P2) PROPAGACE( PROMOTION - P3) DISTRIBUCE ( PLACEMENT - P4) P4 = jeden ze základních nástrojů marketingu

P1 - VÝROBEK Mluvíme o tzv. komplexním výrobku, skládá se z: 1. „jádra výrobku“ 2. první „slupky“ 3. druhé „slupky“ jádro design obal značka kvalita instalace záruka rychlost dodávky úvěr servis

Životní cyklus výrobku FÁZE : 1. uvedení na trh 2. růst 3. zralost 4. pokles

Značka výrobku  odlišuje výrobek od ostatních podobných  měla by být registrována formou ochranné známky OTÁZKY : 1.Jaký marketingový užitek má ochranná známka? 2.Jaký finanční užitek má ochranná známka?

P2 - CENA  nejdůležitější z nástrojů  cenou lze dosáhnout tyto cíle: přežití likvidace konkurence maximalizace zisku návratnost investic růst objemu prodeje a tržního podílu

Metody stanovení ceny 1.Nákladově orientovaná cena 2.Cena podle konkurence vyšší nižší stejná 3.Cena podle hodnoty vnímané zákazníkem výrobní nákladyzisk výrobce obchodní rozpětí maloobchodu marže výrobcova prodejní cenacena pro konečného zákazníka

Systém srážek a slev z ceny  skonto  množstevní rabat  sezónní srážka  funkční srážka  slevy pro dlouhodobé smluvní odběratele

Techniky tvorby cen  ceny končící číslicí 9  cenové řady – např. výrobce vytvoří cenovou řadu 159,- Kč, 189,- Kč, 229,- Kč a každý ze svých výrobků zařadí do některé z těchto „škatulek“  délka splatnosti – např. 14 dní, 21 dní, měsíc