Komunikace – základní pojmy: Communicare (lat.) - pracovat na něčem společném - být účasten - sdílet se - oznámit, radit se - domlouvat se - sjednotit.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
proces komunikace Škola:
Advertisements

1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Komunikační dovednosti
Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Komunikace citů „Každý se může rozzlobit – to je snadné. Avšak rozzlobit se na toho pravého člověka, tou pravou mírou, v ten pravý čas, z toho pravého.
Asertivita Je-li člověk nespokojen se svým stavem, může jej změnit dvěma způsoby: buď změní podmínky svého života, nebo změní svůj duševní postoj. První.
Asertivita jako obrana proti manipulaci
KOMUNIKACE Mgr. Michal Oblouk.
Zásady dobré komunikace
Komunikace.
Interpersonální komunikace ve škole Etická výchova, o.p.s.
Principy, zásady a chyby
Neverbální komunikace
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.1.
Komunikační dovednosti
Charakteristiky zdravé komunikace
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Komunikace a její využití v řízení
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
Poruchy v komunikaci Tereza Svobodníková.
Komunikace s rodiči.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ.
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Alternativní a augmentativní komunikace
VY_32_INOVACE_08/3/1 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Komunikace Mgr. Luboš Horký Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE. Vymezení pojmu komunikace Nejen řeč, nýbrž všechno chování je komunikací – a každá komunikace ovlivňuje chování (Watzlavik 1969).
Komunikace I. Petr Machala. KOMUNIKACE (z lat. učinit společným) přenos informací slovně – mimoslovně – činy (chováním a jednáním) Vážně jsi tam byla?
Zásady efektivní komunikace
ZÁKLADY ASERTIVITY.
KOMUNIKACE.
Nutriční poradenství u dětí do 2 let. Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Hodnocení.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Dekódování, zpětná vazba Sdělení dekódujeme smyslovým vnímáním. Nejen systémem znaků, ale snažíme se porozumět sdělení jako celku. Proces dekódování.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov45 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Učení verbální Učení pojmové Učení senzomotorické
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Asertivita ve sportu doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ II. 1)Slovní a mimoslovní prostředky 2)Typologie osobnosti – a komunikace.
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Zpětná vazba Jitka Navrátilová
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Empatie Z řeckých slov en + pathos (v + cítění) je schopnost vcítit se do pocitů a myšlenek druhého.
KOMUNIKACE.
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Mimoverbální komunikace
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
Interpersonální komunikace & asertivita
Podpora bezpečného klimatu prostřednictvím etické výchovy Hana Kachtíková 3.října 2017
VY_32_INOVACE_17_12_Asertivita
Asertivita.
  Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Přijímání informace a porozumění sdělovanému
ZÁKLADY SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE
Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Komunikace v kontextu rozhovoru. Dotazování a aktivní naslouchání
Škola: SŠ, ZŠ a MŠ Karviná Autor: Bc.Balonová Soňa
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Komunikace – základní pojmy: Communicare (lat.) - pracovat na něčem společném - být účasten - sdílet se - oznámit, radit se - domlouvat se - sjednotit se = Proces vzájemné výměny informací vedoucí k porozumění.

sdělení komunikace ODESÍLAT EL výběr, Identifikac e informace PŘÍJEMCE příjem informace KODÉR kódování DEKODÉR dekódován í PŘENOSO VÁ CESTA přenos ŠUM zkreslení Zpětná vazba

JOHARI okno‏ Neznámé já Nevidím já, nevidí druzí. Slepé já - nevidím já, vidí druzí (oblast zápachu z úst)‏ Skryté já (sklep)‏ - vidím já, nevidí druzí Veřejné já (fasáda) - vidím já i druzí

Úrovně komunikace klišé (fráze, kontakt) fakta (informace, sdělení) názory,myšlenky emoce, pocity setkání srdcí, (sjednocení)

Sdělování - složky Jak sám sebe sděluji druhým: verbálně neverbálně činy

Komunikace zdravě sebevědomého jedince umí požádat o laskavost dokáže naslouchat dokáže upřímně pochválit, a také přijmout pochvalu v dialogu vědomě přesouvá zájem od „já“ k „ty“ dokáže jasně říci ne umí konstruktivně kritizovat („napomínat“) a přijmout kritiku umí dát najevo sympatie umí konstruktivně vyjádřit nesouhlas i jiné záporné pocity je schopen stanovit si hranice umí vést rozhovor s neznámým člověkem ustoupí-li, neobviňuje je otevřený změnám a rozmanitosti názoru svou komunikací nediskvalifikuje druhého nesnaží se zvítězit za každou cenu umí se rozdělit o svoji radost i starost

CHYBY/FAULY V KOMUNIKACI špatné vyjádření žádosti špatně vyjádřená výčitka skákání do řeči nevyslechnutí – předčasné dávání rad odvádění od tématu připisování úmyslu (zlého) nekonkrétnost sdělení přehánění neupřímnost a únik nálepkování, přehlížení (nezájem) utíkání od tématu chybné vyjadřování pocitů (Ty vyjádření, místo Já, mně)