Budoucnost odborného školství ??? 9.června 2011, Praha
Blanická 3, Olomouc, tel.: fax.: web: portál: Co lze očekávat
Blanická 3, Olomouc, tel.: fax.: web: portál: Budoucnost odborného školství
Blanická 3, Olomouc, tel.: fax.: web: portál: Budoucnost odborného školství Zdroj: SVP PF UK Praha
Blanická 3, Olomouc, tel.: fax.: web: portál: Budoucnost odborného vzdělávání JE MÁLO VYUČENÝCH Kdo bude vykonávat kvalifikované manuální práce? Vyřešíme imigrací? Přesunem výroby do zahraničí?
Blanická 3, Olomouc, tel.: fax.: web: portál: Budoucnost odborného školství Střední odborné školství Absolventi jdou z 95% na VŠ Absolutně chybí v podnicích střední managment!!!! Generační výměna je nyní aktuální
Blanická 3, Olomouc, tel.: fax.: web: portál: Budoucnost odborného školství PRÁCI, KTEROU DŘÍVE VYKONÁVALI MATURANTI, BUDOU VYKONÁVAT LIDÉ S VŠ Jsou na to připraveni? Umí to? Kdo provede jejich zaškolení? MNOHO ABSOLVENTŮ VŠ NENAJDE PRÁCI ODPOVÍDAJÍCÍ OBORU A ÚROVNI VZDĚLÁNÍ Máme pro ně řešení? Dílčí kvalifikace z. 179/2006
Blanická 3, Olomouc, tel.: fax.: web: portál: Budoucnost odborného školství Analýza Siné stránky Hustá síť škol všech typů Tradice vzdělané pracovní síly Slabé stránky Početně nižší ročníky 15-letých Nevyvážená skladba středních i vysokých škol Nedostatečné praktické vzdělávání, špatné materiálně technické vybavení Malá míra zohlednění potřeb zaměstnavatelů na kvalitu pracovní síly Nejednotné hodnocení a přezkoušení dosažených vědomostí a dovedností
Blanická 3, Olomouc, tel.: fax.: web: portál: Budoucnost odborného školství Příležitost Zaměstnavatelé jsou ochotni přispět ke zlepšení ( stipendia, sociální výhody…) Školy a kraje jako zřizovatelé jsou ochotni se také podílet na změně Ohrožení Nedojde k dohodě Nebudou provedeny legislativní kroky k nápravě
Blanická 3, Olomouc, tel.: fax.: web: portál: Budoucnost odborného školství Odborné školství je ve špatném stavu a to na všech úrovních Řešení musí být komplexní s využitím všech prostředků a spolupráce partnerů (využít k řešení Sektorových dohod, které nyní realizují Sektorové rady) Propojit vytvořené dílčí kvalifikace s rámcovými školními vzdělávacími programy Klást podstatně větší důraz na praktické vyučování a odbornou praxi
Děkuji za pozornost Ing. Jaroslava Nekvasilová