VY_32_INOVACE_Mat_III_18 Lidské tělo (procvičování měkkých a tvrdých skupin a párových souhlásek) Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 17
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: MGR. JINDRA BENEŠOVÁ, 2011 – 10 – 31 NÁZEV: VY_12_INOVACE_27_ LIDSKÉ TĚLO TÉMA:
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VNITŘNÍ ÚSTROJÍ Prvouka 3.ročník. VNITŘNÍ ÚSTROJÍ Prvouka 3.ročník.
Lidská kostra Základní škola praktická a základní škola speciální
Opakování - člověk VY_3/2_INOVACE_115_Opakování – člověk1
Pří_093_Člověk a jeho zdraví_Kostra Autor: Mgr. Marie Boučková
SAVCI Savci mají kostru. Řadíme je mezi obratlovce.
VY_32_INOVACE_36_ Prvouka 3.ročník Naše tělo / části těla/
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČLOVĚK
ČLOVĚK STAVBA TĚLA.
Části lidského těla Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
ČLOVĚK – VNITŘNÍ ORGÁNY, KOSTRA A SVALY
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Číslo v digitálním archivu školy
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
VNITŘNÍ ÚSTROJÍ 3. ROČNÍK
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
ČLOVĚK – NAŠE TĚLO Pracovní listy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Kostra = opěrná soustava (Výklad učiva) Počet hodin: 1 5. ročník
VY_32_INOVACE_401, 21. sada, Přírodověda
Lidská kostra Martina Habrdlová Martina Habrdlová Martina Habrdlová.
Prvouka – 2.ročník „Člověk – Naše tělo“
Kostra - skládá se přibližně z 233 kostí.
Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina Očekávaný výstup - Plynulé čtení anglických.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Společnost Autor: Mgr. Romana Martináková CO MÁME SPOLEČNÉHO???
Člověk. Etapy lidského života Kostra a svaly Orgánové soustavy Zdraví
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3356 NázevLidské tělo Téma hodinyLidské tělo PředmětPřírodověda.
Člověk-kostra Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_12_Člověk-kostra Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
Znáš se? Hráč nebo skupina si vyberou oblast a odpoví na otázku. Za správnou odpověď si body připočítají, pokud odpoví špatně, mají šanci další. Vyhrává.
Kosterní soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_1_Kosterní soustava Téma: Přírodověda.
Člověk Korunování krále v Edinburgu ve Skotsku. Homo sapiens - člověk moudrý pohybuje se vzpřímeně dorozumívá se řečí charakteristická je rozumová inteligence.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu VY_32_INOVACE_19_Vnitřní orgány.
Lidské tělo - kostra.
Člověk-kostra Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_12_Člověk-kostra
Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná Lidské tělo
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_01_KOSTRA TÉMA: KOSTRA
Lidské tělo.
Znaky života člověka Průběh lidského života
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_5.ročník_ 01_Soustava opěrná a pohybová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
Hlavní části těla: hlava krk trup horní končetiny dolní končetiny
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_18_lidské tělo
VY_32_INOVACE_Mat_III_09 Párové souhlásky znělé/neznělé
Název: VY_52_INOVACE_PRV_01 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Orgány lidského těla Přírodověda 5. ročník Zpracovala: Dana Kučerová.
STAVBA TĚLA ČLOVĚKA VY_32_INOVACE_08
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
HUMAN BODY ANOTACE: Materiál je určen pro žáky 9
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_34_ČLOVĚK - ČÁSTI TĚLA
KOSTERNÍ SOUSTAVA Tvoří kostra těla.
ČLOVĚK A JEHO VNITŘNÍ ÚSTROJÍ
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Interaktivní procvičování anglických slovíček
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_NAŠE TĚLO
Název: VY_52_INOVACE_PR_17 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Prvouka – části lidského těla a kostra
LIDSKÉ TĚLO ANOTACE DATUM AUTOR JAZYK OČEKÁVANÝ VÝSTUP
LIDSKÉ TĚLO Prvouka, 1.třída.
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ČLOVĚK – NAŠE TĚLO PODPORA PRO VÝUKU
Autor: Mgr. Karolina Pátková
K uvedeným slovíčkům vyberte správný anglický ekvivalent:
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Kostra člověka.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Mat_III_18 Lidské tělo (procvičování měkkých a tvrdých skupin a párových souhlásek) Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Magda Matušková

Lidské tělo Toto je naše lidské tělo. Pojmenuj jeho základní části a doplň chybějící písmena: hlava krk horn_ končet_n_ (ruce) tru_ doln_ končet_n_ (noh_)

Lidské tělo Toto je naše lidské tělo. Pojmenuj jeho základní části a doplň chybějící písmena, zdůvodni: hlava krk horní končetiny (ruce) trup dolní končetiny (nohy)

Zkusíš to anglicky? This is my body: head neck hands trunk legs

P oznáš další části lidského těla? Pojmenuj je a doplň chybějící písmena: rameno hrudn_k bř_cho páne_ ste_no koleno lý_ko kotn_k chod_dlo paže loke_ předlokt_ dlaň prst_

P oznáš další části lidského těla? Pojmenuj je a doplň chybějící písmena: rameno hrudník břicho pánev stehno koleno lýtko kotník chodidlo paže loket předloktí dlaň prsty

Zkusíš to anglicky? shoulder chest tummy knee calf ankle foot arm elbow hand fingers

Pojmenuj části HLAVY : vlasy oč_ uš_ no_ rt_ ( _sta ) brada tváře čelo temeno oboč_

Pojmenuj části HLAVY : vlasy oči uši nos rty ( ústa ) brada tváře čelo temeno obočí

Zkus anglicky:MY HEAD hair eyes ears nose mounth face brow

Pojmenuj části ruky a chodidla : zápěst_ hřbe_ ruk_ prst_ ne_t_ dlaň kotn_k nár_ pata šla_ka prst_

Pojmenuj části ruky a chodidla : zápěstí hřbet ruky prsty nehty dlaň kotník nárt pata šlapka prsty

Co je oporou našeho těla? No přece K O S T R A !!! Umíš pojmenovat části kostry? le_ka páteř hrudn_ ko_ ( že_ra) ramenn_ klou_ kos_ páne_ní k_čelní klou_ kostra ruk_ kostra noh_ chru_ Chacha cha!!!! lopa_ka

Co je oporou našeho těla? No přece K O S T R A !!! Umíš pojmenovat části kostry? lebka páteř hrudní koš ( žebra) ramenní kloub kost pánevní kyčelní kloub kostra ruky kostra nohy chrup Chacha cha!!!! lopatka

Co skrývá naše tělo uvnitř? Vnitřní orgány! Poznáš je? A k čemu slouží? mozek (nervové centrum, myšlení, řídí všechny procesy v těle) žaludek (zpracovává potravu) sr-ce (řídí krevní oběh v těle) ledvin- (čistí krev od toxických látek) plíce (zajišťují roznášení kyslíku do celého těla)

Co skrývá naše tělo uvnitř? Vnitřní orgány! Poznáš je? A k čemu slouží? mozek (nervové centrum, myšlení, řídí všechny procesy v těle) žaludek (zpracovává potravu) srdce (řídí krevní oběh v těle) ledviny (čistí krev od toxických látek) plíce (zajišťují roznášení kyslíku do celého těla)

A takto jsou orgány uspořádány v našem těle: Zkus je správně pojmenovat: Které orgány jsme na předchozím obrázku neviděli? mozek plíce srdce já_ra slezina žlučn_k ledvina žaludek slini_ka střeva močový měch_ř k_že

A takto jsou orgány uspořádány v našem těle: Zkus je správně pojmenovat: Orgány v zelených rámcích Je kůže vnitřní jsme na předchozím obrázku orgán těla? neviděli.Jakou má funkci? Víš, k čemu slouží? Odpovědi se dozvíš v dalším „okně“………!!!!!!!!!!! mozek plíce srdce játra slezina žlučník ledvina žaludek slinivka střeva močový měchýř kůže

Další důležité vnitřní orgány jsou: játra- čistí krev od toxických látek žlučník- pomáhá trávit potravu, vylučuje žluč slinivka břišní- pomáhá trávit potravu (vyrábí potřebné enzymy a inzulín pro štěpení potravy) slezina - „vyrábí“ červené krvinky střeva - rozmělňují potravu a „vybírají“ z ní výživné látky, nepotřebné zbytky vylučují z těla ven močový měchýř- sbírá odpadní tekutiny z ledvin a vylučuje je z těla ven Kůže je vnější orgán těla. Je velmi důležitá – drží naše tělo „pohromadě“, chrání naše vnitřní ústrojí (svaly, kostru, orgány,žilní systém), reguluje teplotu těla a je důležitým orgánem hmatu.

Datum vytvoření: Předmět: Český jazyk Ročník: druhý Anotace: Žáci si při ověřování uč. materiálu procvičí měkké a tvrdé skupiny (souhlásky) a doplňování a zdůvodňování párových souhlásek na konci i uprostřed slov. Uč. materiál lze využít i v prvouce či v angličtině k výuce či procvičování učiva o lidském těle. Zdroj obrázků: x OBRÁZKY. Kolekce plně barevných a volně šiřitelných obrázků, fotografií a klipartů. [DVD-ROM]. Hořovice: Terasoft, a.s. Multilicenční verze s autorskými právy obrázků, zakoupená školou v roce