O KOHOUTKOVI A SLEPIČCE Práce s pohádkou. Realizace 25.3. – 29.3.2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
O slepičce,která nechtěla snášet vajíčka Autor: Lukáš Herák.
Advertisements

Rok s kocourkem Matyášem
METODICKÝ LIST UBREČENÁ- žáci čtou text z tabule, doporučuji také předem vytisknout text a rozdat ho každému do lavice. NAJDĚTE V TEXTU- žáci mají za.
PODSTATNÁ JMÉNA ( ČESKÝ JAZYK - 8. ROČNÍK )
METODICKÝ LIST OZVĚNA- žáci čtou motivační básničku, na kterou navazuje další úkol. V něm žákům připomeneme, že ozvěna opakuje vždy konec slov. Můžeme.
Výchovné zaměstnání v období batolecím
GRAFOMOTORIKA.
Ptáci v zimě Jak jsme rozvíjely zájem dětí o dané téma, vedly je k poznávání, přemýšlení, naslouchání, objevování, chápání a porozumění sobě i přírodě.
Jemná motorika Pohybové schopnosti dítěte a řeč se vzájemně ovlivňují. Pokud je postižen pohybový systém, nebo opožděn motorický vývoj, bývá často opožděn.
MOŽNOSTI DOMÁCÍ PŘÍPRAVY
MATEMATIKA pro 1. třídu ZŠ
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
METODICKÝ LIST ÚVOD- žáci si přečtou pohádku, která není ukončená. Před koncem se objeví úkol, aby žáci přemýšleli, jak může příběh dopadnout. Po dalším.
VY_III/2_INOVACE_89_Eduard Petiška
Procvičení písmen Č, č Počkej,počkej, babičko! Kup mi míč a autíčko!
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
1. kapitola Jedna slepička žila na statku na obrovském dvoře se spoustou jiných slepiček. Tady se všechny od sluníčka do sluníčka promenovaly, kdákaly,
Autor Autor : Václav Václav Neubauer. Kapitola první 1.část Jedna slepička žila na statku na obrovském dvoře se spoustou jiných slepiček.Tady se všechny.
,,O slepičce, která nechtěla snášet vajíčka“
KOHOUTEK A SLEPIČKA.
O kohoutkovi a slepičce
Autor: Dedek Tomáš KAPITOLA 1 Jedna slepička žila na statku na obrovském dvoře se spoustou jiných slepiček. Tady se všechny od sluníčka do sluníčka promenovali,
Zdroj obrazového materiálu
Vypracoval: Pavel Kohout Jedna slepička žila na statku na obrovském dvoře se spoustou jiných slepiček. Tady se všechny od sluníčka promenovaly, kdákaly,
INTEGRACE DĚTÍ S LOGOPEDICKÝMI OBTÍŽEMI
KLUB POHÁDKA Dům dětí a mládeže Praha Stodůlky. Dopolední blok pro rodiče s dětmi Klub Pohádka je určen pro rodiče s dětmi od 1 – 3 let. Cíl klubu: zapojení.
,,O slepi č ce, která necht ě la snášet vají č ka” Autor: Jana Wagenknechtová.
Kapitola 1 Jedna slepička žila na statku na obrovském dvoře se spoustou jiných slepiček. Tady se všechny od sluníčka do sluníčka promenovaly, kdákaly,
Podstatná jména Přídavná jména Zájmena Číslovky Slovesa
O slepičce,která nechtěla snášet vajíčka Autor:František Šando.
Vyvození písmene, hlásky S,s
S krtkem do vesmíru Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/ S Krtkem do vesmíru.
Učebnice, podle kterých se budeme učit
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
Rozvoj zrakového vnímání a odezírání
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
DYSLEXIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Motorické schopnosti.
1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Drobné hry na rozehřátí Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 27.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: duben 2013 Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Velikonoce TEMA: ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: ZAKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62 AUTOR: Mgr. Iva Zatřepálková, OBDOBÍ: leden 2012 NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_CJ4_Čtení s porozuměním TEMA:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_10_ZDENEK_SMETANA Název materiálu:
Metodické materiály a pomůcky
Český jazyk - 3.ročník, Podstatná jména.
PŮLENÉ OBRÁZKY DOKRESLOVÁNÍ, BARVY.
Ročník:  1. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Rok s kocourkem Matyášem
Grafomotorika - Vrba ve větru
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Rozházené kostky …srovnáš je?.
Voda a její využití Voda v domácnosti.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Metodický list: Slovní druhy – 2. část
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
DENÍK Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Čtení s porozuměním - básničky Vybírání vhodné ilustrace k textu.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
O slepičce která nechtěla snášet vajíčka
Jak si hrát v hodinách slohu?
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Autor: Mgr. Dana Bednářová Datum: Název: VY_32_INOVACE_07_Český jazyk
Morbidní říkanky a neb chvilka poezie.
Transkript prezentace:

O KOHOUTKOVI A SLEPIČCE Práce s pohádkou

Realizace –

1. část Motivace „Byla jedna ohrádka, v ní spala zvířátka, jeden, dva, kdo je zná, ať nám o nich povídá" děti jmenují domácí zvířata, sdělují, co o nich ví hádanky s obr. domácích zvířat – dětem sdělujeme nápovědné indicie postupně - od obecného ke specifickému („Já jedno znám a teď vám o něm povídám… Má čtyři nohy…! apod. motivace, děti uhádnou kohoutka a slepičku a tím se dostaneme k četbě Samotné předčítání pohádky vybavování textu – ověření porozumění, převyprávění slyšeného paměťová hra s nabalováním – děti si předávají postupně maňáska slepičky a říkají: Slepičko, dám ti vodu, když mi přineseš šátek, další dítě zopakuje a přidá: Slepičko, dám ti vodu, když mi přineseš šátek a botičky. Další zase přidá… pak už si děti vymýšlejí vlastní slova úvaha nad vlastnostmi kohoutka a slepičky sestavení dráhy, slepička musela být děsně rychlá, šlo přeci o život – děti si tu dráhu mohou několikrát proběhnout + zaznamenání dráhy – vytvoření mapy dramatizace – vzájemné dialogy – využití stanovišť, která děti vytvořila v prostoru herny

Motivace stavění ohrádky s říkadlem: „Byla jedna ohrádka a v ní spala zvířátka. Jedna, dvě, já je znám, já vám o nich povídám…“

Po předčítání a ověření pochopení slyšeného

Orientace v prostoru – grafický záznam stanovišť

Ověření správnosti záznamu v prostoru

Spolupráce ve druhé skupině

Dramatizace – vzájemné dialogy

Grafomotorika s říkadlem: „Já jsem malá slepička, snáším bílá vajíčka“

Obkreslování

Dokreslování

2. část kohoutek se slepičkou se k sobě od té doby tuze měli, takže slepička brzy snesla deset vajíček, ze kterých se postupně vyklubalo deset kuřátek… děti vymyslí jména a na vajíčka napíšou jejich počáteční písmena pak je zkusíme seřadit podle časového sledu, deset dětí si vezme vajíčko do ruky a zkusí se seřadit také v časovém sledu, pojmy před, za, první, poslední… grafomotorika – Vajíčko - uvolnění ramenního kloubu), pracovní list KUŘÁTKO Ťuky, ťuky, ťukalo, ve vajíčku volalo: „Ťuky, ťuky. Ve vajíčku nemám místo pro hlavičku!“ Ťuky, ťuky, ťuk. Sluchová hra – Ztracené kuřátko (sluchová diferenciace) Pohybová hra s říkadlem „Na kuřátka" Pomůcky: lano, čepička slepičky nebo šátek, papírové barevné květy Po třídě jsou volně rozložené papírové květy, lanem si vyznačíme někde v rohu třídy „kurník" a zvolenému dítěti nasadíme na hlavu čepičku slepičky „maminky". Děti – kuřátka chodí po prostoru, překračují květy a sem tam „ zobou" zrníčka (houpavý pohyb v dřepu a vytvořením špetičky z prstů ťukají do koberce). Učitelka říká říkanku

Pak je zkusíme seřadit podle časového sledu

Postupně tak popíší všechny

Děti vymyslí jména a na vajíčka napíšou jejich počáteční písmena

Příprava na psaní

Příprava na psaní - počet

Omalovánky

Pexeso – domácí zvířata

Příprava na psaní

Volná hra

KUŘÁTKO (kreslení s básničkou) Nakreslíme vajíčko, žluté jako sluníčko. Přidáme dvě nožičky a k nim malé prstíčky Ještě žlutou kuličku jako ptačí hlavičku, očko, malý zobáček – pak nasypeme máček. Zobej na dvorečku, kuřátko – drobečku

Odpolední činnosti

3. část (doplňkové činnosti k tématu) Psychomotorické hry s lanem a míčky (miskou a zrníčky) Pohybová hra „Slepička a vajíčka“ Sluchová hra „Najdi kuřátko“ Zpěv písně „Slepička běhá po dvoře“ – v dalším týdnu spojení zpěvu s tancem Kánon „Ben – ben - ben

Puzzle – vývojová stádia