TEN, NA KTERÉHO SE „NIKDO NEDÍVAL“. Nikdo se nedíval, a přesto... Josef byl krásné postavy, krásného vzhledu. Po těchto událostech se stalo, že se žena.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Advertisements

N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
DĚTSKÝ DOMOV, ZŠ a SŠ Žatec. Moje škola Moje třída Naše škola je spojena z DĚTSKÝM DOMOVEM. Do naší školy převážně chodí děti z Dětského domova, ale i.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
Hodnota mého života. MÁ MŮJ ŽIVOT NĚJAKOU HODNOTU? Kdo jsem? Ne! - umírám Ano! – žiji.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Kašpárková NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+PŘÍ_26.
Ten je…. Když jsme včera večer s přítelkyní zašli do baru, pokřikovali na mě místní "pedofile" a podobně. A to jen proto, že jí je 21 a mně 50. Úplně.
VY_32_INOVACE_08_20_alkohol. Alkohol se vyznačuje různě vysokým obsahem ethanolu. Požití alkoholického nápoje způsobuje v menších dávkách (v závislosti.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Lásko má ! Mám pro tebe růži. Hybaj já chci mamut a!
Spolupráce Policie ČR s Orgánem sociálně právní ochrany dítěte při řešení problematiky domácího násilí Krajské ředitelství Policie ČR Jihomoravského.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Jak se UČIT K MATURITĚ? Motivace, koncentrace, paměť.
Odkud se berou peníze v rozpočtu
Český stát za vlády Lucemburků
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_08 Název Božena Němcová Téma hodiny Božena.
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Něco.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Mzda Autor: Pavla Lukešová.
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
Respekt k práci, respekt k člověku
Bůh je moje jistota..
Židům 3:12-14 Hleďte, bratři, aby snad v někom z vás nebylo zlé a nevěrné srdce, takže by odpadl od živého Boha, a proto se navzájem napomínejte každý.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
O zklamání Zklamán sebou samým “Chceš-li se zklamat – hleď na lidi.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Příběh 2 oblázků s obrázky z Číny!
Ukázky lidových pohádek, práce s texty pohádek.
STANOVENÍ OSOBNÍCH CÍLŮ A KROKY K JEJICH DOSAŽENÍ
Úzká brána a cesta k životu
Užitečné závaží.
Trhlina ve džbánu.
Zlaté pravidlo.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_20_20_zdravý životní styl.
Digitální učební materiál
Poměr v základním tvaru.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Téma (název prezentace)
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Starověké Řecko – Řecká vzdělanost a věda DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Žít svůj život naplno.
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Byl jednou jeden mladý pár s chlapcem ve věku 12 let.
Kdo za to může? Ez 18,25-30.
Já?! Mt 21,33-46.
Psychologie test.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
9. Rozlišování v modlitbě
Biblické verše....
Přeji Ti sílu všech živlů
Zpívá – Lucie Bílá hudba –Leonard Kohen český text –Gabriela Osvaldová
Citáty . Změň, co změnit můžeš, ostatní nech být.
Moudra s květinou.
Co je tvoje....
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
Dalo by se to označit jako moudra slavných…
Poměr v základním tvaru.
PROČ BŮH STVOŘIL DĚTI (A NÁSLEDNĚ VNOUČATA).
Naučil jsem se....
... hojně se syťte Božím slovem (z poselství Benedikta XVI. k SDM)
Charlie Chaplin.
Přeji Ti sílu všech živlů
Co je tvoje....
PERLY MOUDROSTI.
Transkript prezentace:

TEN, NA KTERÉHO SE „NIKDO NEDÍVAL“

Nikdo se nedíval, a přesto... Josef byl krásné postavy, krásného vzhledu. Po těchto událostech se stalo, že se žena jeho pána do Josefa zahleděla a naléhala: „Spi se mnou!“ Ale on odmítl a ženě svého pána řekl: „Pokud mě tu můj pán má, nestará se o nic, co je v domě; svěřil mi všechno, co má. V tomto domě není nikdo větší než já. Nevyňal z mé správy nic, jen tebe, protože jsi jeho manželka. Jak bych se tedy mohl dopustit takové špatnosti a prohřešit se proti Bohu!“ Gn 39,6-9

Proč zrovna Josef nebyl zrovna z ideální rodiny –protěžován otcem –neshody se sourozenci 17 let, když byl prodán do otroctví (Gn 37,2) naše děti vylétají v po střední škole z hnízda a osamostatňují se –dokázali by duchovně obstát jako Josef, i když se nikdo nedívá?

Je to příběh o otci a synu. Je zaměřen na mladšího syna. Tento syn se dostal daleko od domova. V té zemi zažije hlad. Nechá se zaměstnat od místních obyvatel. Josef Je to příběh o otci a synu. Je zaměřen na mladšího syna. Tento syn se dostal daleko od domova. V té zemi zažije hlad. Nechá se zaměstnat od místních obyvatel. Marnotratný syn = Dvě cesty k Bohu

Otec si myslí, že jeho syn zemřel. V příběhu hraje určitou roli roucho od otce. Roucho je předmětem závisti jeho sourozenců. Josef Otec si myslí, že jeho syn zemřel. V příběhu hraje určitou roli roucho od otce. Roucho je předmětem závisti jeho sourozenců. Marnotratný syn = Dvě cesty k Bohu

Sourozenci jsou rozpačití, když se sním po letech setkávají. Otec naopak prožívá shledání se svým synem radostně. Josef Sourozenci jsou rozpačití, když se sním po letech setkávají. Otec naopak prožívá shledání se svým synem radostně. Marnotratný syn = Dvě cesty k Bohu

Začínal v cizí zemi jako chudák. Začal jako otrok. Odmítal spáchat cizoložství. Nabyl bohatství. Skončil bohatý a vážený. Josef Začínal v cizí zemi jako boháč. Končil jako otrok. Nevadilo mu cizoložit s prostitutkami. Pozbyl bohatství. Skončil chudý a opovrhovaný. Marnotratný syn ≠ Dvě cesty k Bohu

Přivítá svého otce se vší úctou. Reprezentuje v tom nejlepším světle Boží moudrost. Josef Vrací se ke svém otci beze cti. Reprezentuje v tom nejhorším světle lidskou pošetilost. Marnotratný syn ≠ Dvě cesty k Bohu

Jakou cestu byste dětem přáli těžší cestu Josefa snadnou cestu marnotratného syna

Jaké hodnoty pomohly Josefovi obstát? Perspektiva Záměr Milost Moudrost Respekt

...měl velký respekt k Bohu: Josef byl krásné postavy, krásného vzhledu. Po těchto událostech se stalo, že se žena jeho pána do Josefa zahleděla a naléhala: „Spi se mnou!“ Ale on odmítl a ženě svého pána řekl: „Pokud mě tu můj pán má, nestará se o nic, co je v domě; svěřil mi všechno, co má. V tomto domě není nikdo větší než já. Nevyňal z mé správy nic, jen tebe, protože jsi jeho manželka. Jak bych se tedy mohl dopustit takové špatnosti a prohřešit se proti Bohu!“ Josefův respekt k Bohu Genesis 39,6b-9

...co znamená předávat dětem respekt: Učit je respektu k druhému člověku. Učit je respektovat lidské vztahy. Učit je respektovat Boží přikázání. Učit je respektu k Bohu. Respekt k Bohu

„Měli jsme sen, avšak není tu nikdo, kdo by jej vyložil.“ Josef jim nato řekl: „Což vykládat sny není věc Boží? Jen mi je vypravujte.“...věděl, že není nad Boží moudrost. Josefovo spolehnutí se na Boží moudrost Genesis 40,8

...co znamená vést děti k Boží moudrosti Učit je moudrosti z Božího slova. Budovat v nich známost Písma. Učit je spoléhat se v důvěře na Boží vedení. Být jim příkladem v našem spoléhání se na Boží moudrost a Jeho vedení. Boží moudrost Úcta k Hospodinu je klíčem k moudrosti! (B21) Žalm 111,10

...naučil se vnímat Boží milost. Prvorozenému dal Josef jméno Manases (to je Bůh dal zapomenutí), neboť řekl: „Bůh mi dal zapomenout na všechno mé trápení a na celý dům mého otce.“ Druhému dal jméno Efrajim (to je Bůh dal plodnost), neboť řekl: „Bůh mě učinil plodným v zemi mého utrpení.“ Josefovo vnímání Boží milosti Genesis 41,51-52

...jak pomoci dětem vnímat Boží milost: Běžné denní životní okolnosti jsou nejlepší školou Boží milosti. Učme děti rozpoznávat životní překážky jako Boží školu milosti, nikoli jako nespravedlnost života. Učme děti reagovat na křivdu a nespravedlnost milosrdenstvím....milosrdenství chci, ne oběť. Mt 9,13 Boží milost

...věřil, že s ním má Bůh určitý záměr. Josef je proto vyzval: „Přistupte ke mně.“ Když přistoupili, řekl jim: „Já jsem váš bratr Josef, kterého jste prodali do Egypta. Avšak netrapte se teď a nevyčítejte si, že jste mě sem prodali, neboť mě před vámi vyslal Bůh pro zachování života. V zemi trvá po dva roky hlad a ještě pět let nebude orba ani žeň... Josefova víra, že Bůh má v jeho životě svůj záměr Genesis 45,7-8 pokračování na další stránce

Bůh mě poslal před vámi, aby zajistil vaše potomstvo na zemi a aby vás zachoval při životě pro veliké vysvobození. A tak jste mě sem neposlali vy, ale Bůh. On mě učinil otcem faraónovým, pánem celého jeho domu a vladařem v celé egyptské zemi.“ Josefova víra, že Bůh má v jeho životě svůj záměr Genesis 45,7-8

Doprovázejme děti, aby se staly citlivými na Boží jednání s nimi. Učme děti, že Boží cesty a záměry nejsou vždy bez překážek. Učme děti, že Bůh je ve své svrchovanosti prozíravý. Boží záměr s námi...učme děti důvěřovat, že Bůh má s každým člověkem určitý záměr:

...dozrál k tomu, že vnímal svůj život z Boží perspektivy. Josef jim však odvětil: „Nebojte se. Což jsem Bůh? Vy jste proti mně zamýšleli zlo, Bůh však zamýšlel dobro; tím, co se stalo, jak dnes vidíme, zachoval naživu četný lid. Nebojte se už tedy; postarám se o vás i o vaše děti.“ Josefův pohled na život z Boží perspektivy Genesis 50,19-21a

...pomáhejme dětem vnímat život v širších souvislostech z Božího pohledu: Pomozme dětem vidět dějinné události z pohledu Písma. Seznamujme děti s rodinnými kořeny a hledejme v nich Boží jednání. Učme děti, že jsou součástí širšího Božího plánu spásy s člověkem. Boží perspektiva

Pět vláken vetkaných do života dětí Vytvořme plán pro novodobé Josefy hodnoty adolescence puberta třída třída předškol áci perspekti va záměr milost moudro st respekt v rodině citlivý věk ve sboru ve škole

Zasvěť už chlapce do jeho cesty, neodchýlí se od ní, ani když zestárne. Přísloví 22:6