Patří k ní trh jako všeobecná i konkrétní prodejní možnost. Realizace zboží na trhu probíhá vždy v konkrétních podmínkách. Etapy procesu prodeje: vzbuzení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Péče o pracovníky.
Advertisements

Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Úvod do marketingu.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE Ing. Marek Juha K OMORA S OCIÁLNÍCH P ODNIKŮ Kulatý stůlBrno
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMirka Vlažná Název šablonyVI/2 – Inovace a zkvalitnění.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Středisko integrace menšin Opava Husova
Základy marketingu šestá přednáška
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Koncepce marketingového řízení
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Tržní hospodářství I. Petr Machala.
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
VŠEOBECNĚ VZDĚLÁVACÍ FUNKCE EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing
Psychologie trhu Úvod.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Teorie statků Ekonomický statek – zboží nebo služba soukromého nebo veřejného charakteru.
Zákon č. 137/2006 Sb.,o veřejných zakázkách platí pro v š e c h n y dotované zadavatele.
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Marketingové prostředí obce
Analýza umístění zboží v regálech
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Úvod do podnikových financí
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
Marketingová politika a výběr pracovníků. Produktové skupiny, segmentace, teritoria Určení hlavního produktového a teritoriálního rozdělení a stanovení.
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
8. Marketing.
Kupní chování a EU.
Podniková kultura Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Pojízdné prodejny Zpracovala: Michaela Merková a Kristýna Slavíková.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.
KVALITNÍ OBCHODNÍK... není prodavač
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Cenové triky.
Prodejní a odbytová činnost ve stravovacích zařízeních
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PSYCHOLOGIE PRODEJE A KOUPĚ Psychologie koupě.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Psychologie spotřebního chování
VY_32_INOVACE_Sikorová Prodej zboží – vlastní prodej zboží
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
„Systém kritických bodů „
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.09
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Chladící a mrazící zařízení, zařízení pro měření množství zboží
Autor: Ing. Sikorová Renata
Vnitřní úprava a prostorové členění prodejny
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Transkript prezentace:

Patří k ní trh jako všeobecná i konkrétní prodejní možnost. Realizace zboží na trhu probíhá vždy v konkrétních podmínkách. Etapy procesu prodeje: vzbuzení pozornosti zákazníka lákavou nabídkou vzbuzení a podnícení zájmu kupce konkrétními způsoby nebo formami jednání s ním (včetně konkretizace nabídky) závěr prodejního procesu, který završuje vlastní akt prodeje, k němuž patří následné ovlivnění zákazníka pro případnou další koupi - přívětivé jednání, odstranění posledních pochybností o nákupu vhodným zdůrazněním jeho výhodnosti, ….

Co ovlivňuje charakter prodeje? - místo prodeje - druh zboží - obchodník - způsob prodeje - kultura prodeje x pultový prodej x samoobslužný prodej – návykové nákupy, přehledně vystavené zboží výhodný při pravém rozhodování – nárok na prodavače druh zboží druh zboží – určující při volbě vhodného způsobu prodeje kultura prodeje není vázáno pouze na místo, ale zahrnuje i způsob zacházení se zbožím a jednání se zákazníkem

specifickou roli hrají konkrétní fyzikální parametry prodeje osvětlení barevnost dobrá viditelnost + příjemné prostředí estetika + orientace + bezpečnost zvukové podmínky prodeje zvuková kulisa + signály pro zákazníky mikroklimatické podmínky teplota + proudění vzduchu + příjemný pobyt kulturní obchodník příjemný + usměvavý + čistě oblečený + přátelský se zájmem o potřeby zákazníka + umět oslovit v pravý čas