DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Logistika v silniční dopravě
Advertisements

Logistické náklady Ivan Gros
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Logistika Ing. Jan Pivoňka.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Distribuční politika Petra Krajníková.
Vybrané problémy z distribuční logistiky
LOGISTICKÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Doc. Ing. Tomáš Šubrt, Ph.D. Katedra systémového inženýrství
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Nákup ( kap. 12).
Předmět: Řízení podniku 1
Liberalizovaný trh s elektrickou energií
VÝZNAM ZÁSOB v logistických řetězcích
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 3/14.
Význam místa Přímé a nepřímé distribuční cesty Cena
úvod pojetí a obsah marketingu
Výběr dodavatelů Ivan Gros
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Plánovací proces a druhy plánování
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Význam zásob v logistických řetězcích a typy zásob
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
2 LOGISTICKÉ SYSTÉMY Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
10. přednáška – Logistické technologie a logistický controlling
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
Úkol, cíle a základní pojmy logistiky Kapitola 2: Úkol logistiky, Cíle logistiky, Základní pojmy logistiky Vysoká škola technická a ekonomická v Českých.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Plánování a rozhodování v organizaci
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Logistika. Osnova výkladu  Čím se logistika zabývá?  Co logistika řeší?  Organizace skladového hospodářství  Řízení zásob  Náklady na zásobování.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
ZÁKLADNÍ POJMY VE SKLADOVÉM HOSPODÁŘSTVÍ
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Distribuční logistika Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu  Definice distribuční logistiky  Základní činnosti, které se realizují při distribuci.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu1 Analýza umístění skladů.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
PŘEJÍMKA ZBOŽÍ PŘÍJEM ZBOŽÍ - zahrnuje tyto dvě hlavní operace: 1.odběr zboží od dodavatele 2.přejímku zboží - kontrolu množství a jakosti odebraného.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Kvalita dopravy v logistických procesech Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
FUNKCE DOPRAVY V LOGISTICE Logistická doprava  Dopravní systém, který vyhovuje logistickému řízení oběhových procesů, označujeme jako logistickou dopravu.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Logistický řetězec Pracovní list. Ukážeme si konkrétní příklad logistického řetězce – od těžby dřeva až po dodání hotového výrobku (nábytku) zákazníkovi.
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Charakteristika a význam obchodního provozu, činitelé OP.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Distribuční politika klíčová slova
Transkript prezentace:

DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA

 Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby zboží k zákazníkovi a související informační a kontrolní činnosti,  Cílem je dodat zboží ve správné době na správné místo, ve správném množství a kvalitě, a současně vytvořit optimální poměr mezi úrovní dodacích služeb a jí odpovídající výškou nákladů.

OBLASTI DISTRIBUČNÍ LOGISTIKY:  plánování přepravních tras,  řízení dodávek k zákazníkovi,  snižování provozních nákladů.

ÚROVNĚ ŘÍZENÍ DISTRIBUCE 1) Strategická distribuce  zabývá se především návrhem distribučního systému, tzn. návrh sítě skladů, volba dopravních a manipulačních prostředků apod. 2) Taktická distribuce  má zabezpečit optimální využívání všech prvků navržených v rámci strategického řízení distribuce pomocí střednědobého a krátkodobého plánování 3) Operativní distribuce  řeší úkoly vyplývající z odchylek od plánu

DISTRIBUČNÍ ŘETĚZEC  začíná u výrobce a končí u zákazníka. Je tvořen uzly a úseky.  Uzly - tvoří množinu organizačních jednotek výrobce a externích zprostředkovatelů, kteří se zúčastňují na procesu distribuce zboží.  Po úsecích se zboží přemísťuje mezi uzly.

FUNKCE DISTRIBUČNÍHO ŘETĚZCE 1. Skladovací - vyrovnávání rozdílů mezi nabídkou a poptávkou vznikajících následkem nerovnoměrností v poptávce, sezónností; 2. Vychystávací - kompletace zásilek pro distributory či zákazníky, 3. Konsolidační - sdružování zásilek pro více zákazníků s cílem dosáhnout lepšího využití rozvozových vozidel, 4. Manipulační - nakládkové, vykládkové a jiné manipulace s distribuovaným zbožím, 5. Komunikační - výměna informací potřebných pro uskutečnění distribučního procesu

STRUKTURA DISTRIBUČNÍHO ŘETĚZCE DLE DÉLKY DISTRIBUCE 1. Přímá distribuce dodávání výrobků zákazníkovi bez zprostředkovatele; 2. Nepřímá distribuce Výhodou jsou kratší dodací doby pro zákazníky i pro výrobce, nižší potřeba zásob ve výrobních skladech, jednodušší administrativa a nižší přepravní a distribuční náklady. Nevýhodami jsou větší zásoby hotových výrobků v distribučním kanálu a pro výrobce nepřímá informovanost a kontrola distribuce, a tím i zmenšená schopnost reagovat na situaci na trhu. 3. Kombinovaná distribuce když daný podnik pro část produkce používá distribuci přímou a pro jinou distribuci nepřímou.

DISTRIBUČNÍ SYSTÉM  Otevřený systém, který spočívá ve vyrovnávacích funkcích mezi výrobou a trhem.  Jedná se o rovnováhu:  Prostor,  Čas,  Množství,  Sortiment.

POUŽITÉ ZDROJE:  PERNICA, P. Logistika pro 21. století. 1. vyd. Praha: Radix, 2005, ISBN  SIXTA, J., M. ŽIŽKA. Logistika, teorie a praxe. 1. vyd. Brno: CP Books, 2005, ISBN