SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ + = + = + =  Sčítat můžeme jen zlomky se stejným jmenovatelem. Sčítáme čitatele zlomků. 1)hledáme společného jmenovatele obou zlomků.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zlomky Sčítání zlomků..
Advertisements

Lomené výrazy – sčítání a odčítání lomených výrazů
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
POZORUJ: = = =
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Lomené algebraické výrazy
Sčítání a odčítání lomených výrazů
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
7.
VY_32_INOVACE_07/1/18_Číslo a proměnná
Sčítání lomených výrazů – 3
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
5.
Zlomky Autor: Marek Ovčačík.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zlomky Smíšená čísla.
9.
5.
Dělení zlomků.
2.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Podíl (dělení) mnohočlenů
VY_42_INOVACE_87_ZÁKLADNÍ TVAR ZLOMKU Jméno autora VMIng. Miroslava Lačná Datum vytvoření VMčerven 2011 Ročník použití VM7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
22..
Racionální čísla.
10.
Číselné výrazy s proměnnou
4.12 ROVNICE V SOUČINOVÉM A PODÍLOVÉM TVARU Mgr. Petra Toboříková.
3.4 LOMENÉ VÝRAZY Mgr. Petra Toboříková. Lomené výrazy = výrazy ve tvaru zlomku pracujeme s nimi jako se zlomky musíme stanovit podmínky ve jmenovateli.
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1859_POČETNÍ_OPERACE_SE_ZLOMKY_II. Téma:
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
Zlomky Čísla smíšená..
Co mají společného zlomky
Převeď zlomky do základního tvaru:
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Složitější složené zlomky
Lomené algebraické výrazy
Základní škola Čelákovice
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zlomky Sčítání zlomků..
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Základní škola Čelákovice
Násobení zlomků.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lomené algebraické výrazy
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Lomené algebraické výrazy
* Porovnávání zlomků Matematika – 7. ročník *
8 SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Zlomky (5) Porovnávání zlomků
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
ZLOMKY A DESETINNÁ ČÍSLA
Zlomky (4) Smíšená čísla
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
4 KRÁCENÍ ZLOMKŮ.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ + =

+ =

+ =

 Sčítat můžeme jen zlomky se stejným jmenovatelem. Sčítáme čitatele zlomků. 1)hledáme společného jmenovatele obou zlomků n(3,5) = 15 2) rozšíříme oba zlomky tak, aby měly ve jmenovateli číslo  Pokud zlomky nemají stejného jmenovatele, musíme je nejprve převést na společného jmenovatele.

SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ Sečti zlomky: 1)hledáme společného jmenovatele obou zlomků n(8,12) = 24 2) rozšíříme oba zlomky tak, aby měly ve jmenovateli číslo VŽDY ZKONTROLUJEME, JESTLI JE VÝSLEDEK V ZÁKLADNÍM TVARU! POKUD NENÍ, MUSÍME HO ZKRÁTIT.

1)hledáme společného jmenovatele všech zlomků vypočítáme nejmenší společný násobek čísel 6, 9 a 4 n(6, 9, 4) = ??? 6 = = = 2. 2 n(6, 9, 4) = = 36 2) rozšíříme zlomky tak, aby měly ve jmenovateli číslo 36 nebo

1)hledáme společného jmenovatele všech zlomků  zkouším, jestli největší ze jmenovatelů je násobkem ostatních 9 není násobek ani 4 ani 6  Je dvojnásobek 9 je násobkem ostatních? 18 – je násobek 6, ale není násobek 4  Je trojnásobek 9 je násobkem ostatních? 27 není násobek ani 6 ani 4  Je čtyřnásobek 9 je násobkem ostatních? 36 je násobek 6 i 4  36 je nejmenší společný jmenovatel 2) rozšíříme zlomky tak, aby měly ve jmenovateli číslo 36

SČÍTÁNÍ SMÍŠENÝCH ČÍSEL Při sčítání smíšených čísel můžeme buď -smíšená čísla převést na zlomky, zlomky obvyklým způsobem sečíst a výsledek převést na smíšené číslo -nebo sečíst celá čísla zvlášť a zlomky zvlášť -ve výsledku nesmí nikdy zůstat nepravý zlomek (čitatel nesmí být větší než jmenovatel zlomku) POZOR! NESMÍME ZAPOMENOUT SEČÍST 4 + 1!

SČÍTÁNÍ SMÍŠENÝCH ČÍSEL Sečti : Záleží na typu příkladu, který způsob je výhodnější.