P REVENCE A INTERVENCE V OBLASTI ŠKOLNÍ ŠIKANY M ÝTY A REALITA David Čáp

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Domácí násilí a veřejné zdravotní pojištění Nárok, regresy, data, budoucnost?
Advertisements

Alžběta Trtková ČJ – SV  Projekt, který varuje zejména děti a dospívající před nástrahami internetu.  Projekt je pod záštitou Ministerstva školství,
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
Zoner Callisto Text Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
OCHRANA PŘÍRODY Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_12_INOVACE_01_01_Člověk a příroda.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Volba budoucího povolání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Nemetová. Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_V_KANCELARI_KONVERZAC E_PREZENTACE_18 Název školyStřední.
E KOLOGIE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_B_19_Ekologie Téma: Člověk a příroda Číslo.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Šikana.
AUTOBUS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Správa fotografií v Adobe Lightroom I.
Sexual harassement, mobbing
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/09
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Roční preventivní program a následná práce se třídou a rodiči Ing
Výchova k občanství 7. ročník.
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
KOZA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Prezentace fotografií v Adobe Lightroom
EMPATIE - JAK SE MAMINKA CÍTÍ… CO BY SE STALO KDYBY…
Pravidla počítačové učebny
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/11
Základní informace o poskytovateli
Teorie a metodika výchovy
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_01
Název projektu: Moderní škola
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_88
Prevence kyberšikany Veronika Skřenková.
Mgr. Jana Leitnerová PPP a SPC Semily
TÉMA: Počítačové systémy
Zpracování drátu II Háček na tabuli
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
Věcné učení Ochrana přírody
Skládání sil, rovnováha sil
KOČKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Zásady kompozice stránky a dokumentu
Dostupné z Metodického portálu
Nový dokument v Adobe Photoshop
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Rozdělení zemí podle vyspělosti
JARO U NÁS VY _32 _ INOVACE _01
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Zoner Callisto Úpravy objektů
Zpracovala: Ing. Lenka Hřibová
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Desatero úspěšné komunikace
Chráníme přírodu Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_19_CHRÁNÍME PŘÍRODU_HULEJOVÁ Člověk a jeho.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
EU_32_sada 2_04_PV_Sluneční soustava_Duch
Digitální gramotnost Informatické myšlení
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Karla Klíče Hostinné AUTOR: Mgr
Kája Černá PROČ DĚTI ZLOBÍ? Kája Černá
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.33_Hmyz Datum: 3.
Poznatky ze života zvířat
VY_32_ INOVACE_ 06_ ČESKÝ JAZYK 3
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_VZTAH ČLOVĚKA K.
Školní řád a pokyny pro 3. ročník
Realizace projektu na 7. základní škole a mateřské škole Plzeň
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Pozn.: Při komunikaci přes přichází odpověď obvykle do 2-3 dnů.
ZVUKY A TÓNY.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

P REVENCE A INTERVENCE V OBLASTI ŠKOLNÍ ŠIKANY M ÝTY A REALITA David Čáp

C O JE TO ŠIKANA ? Opakované a záměrné psychické nebo fyzické ubližování někomu, kdo se nemůže bránit. Kde se s ní můžeme setkat? Prevence nebo intervence? A co na to legislativa?

Š IKANA : MÝTY A REALITA To se u nás stát nemůže! …Opravdu?

Š IKANA : MÝTY A REALITA Stejně si za to může sám! …Opravdu?

Š IKANA : MÝTY A REALITA To si musím vyřešit sám a rychle! …Opravdu?

Š IKANA : MÝTY A REALITA Internet a okolí školy se nás netýká! …Opravdu?

Š IKANA : MÝTY A REALITA Dvojka z chování to vyřeší! …Opravdu?

A CO TEDY FUNGUJE ? Prevence rozhodně lépe než jakákoliv intervence. Informovanost Jednotnost Týmovost Jasná pravidla a otevřená komunikace.

Z ÁKLADNÍ POSTUP PŘI ODHALOVÁNÍ ŠIKANY Informace (svědek nebo oběť) Svědci Chráníme všechny žáky Agresoři Práce se třídou Zápis všech informací Na koho se obrátit?

I NFORMACE Metodický pokyn MŠMT Č.j.: 22294/ Kolář, M.: Bolest šikanování. Praha: Portál, Vágnerová, K. a kol.: Minimalizace šikany. Praktické rady pro rodiče. Praha: Portál,

Děkuji za pozornost. David Čáp