VY_32_INOVACE_19_1_7 Ing. Jan Voříšek  Téma: Práce s molekulovými modely  Pomůcky: Molekulové modely – stavebnice I výrobce – VD DISK Říčany  Zadání:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.05 Téma: PowerPoint.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VY_32_INOVACE_12_1_7 Ing. Jan Voříšek  V současné době známe několik desítek milionů organických látek a každý rok se objevují a vyvíjejí nové látky.
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu: VY_32_INOVACE_2C_01_úvod do organické chemie.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VY_32_INOVACE_17_1_7 Ing. Jan Voříšek  Jaký je systematický název těchto alkanů?  Postupujte podle 4 základních pravidel, uvedených v předchozí látce.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
VY_32_INOVACE_2_2_7 Ing. Jan Voříšek  Alkany jsou sloučeniny uhlíku a vodíku, ve kterých jsou atomy uhlíku vzájemně vázány jednoduchými vazbami C-C.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VY_32_INOVACE_3_1_7 Ing. Jan Voříšek  Při probírání učiva z anorganické chemie jsme vyjadřovali složení jednotlivých sloučenin pomocí chemických vzorců.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_01_ Vzájemné působení těles Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
VY_32_INOVACE_461 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Mgr
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
CZ.1.07/1.4.00/ číslo a název klíčové aktivity III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Některé významné uhlovodíky
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
VY_32_INOVACE_1_2_7 Ing. Jan Voříšek
Uhlovodíky s dvojnými vazbami.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
VY__III/2__INOVACE__197 Pracovní činnosti Andílek z korálků.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Simona Komárková
VODÍK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_17_26.
Chemie pro 9.ročník zš Mgr. Iveta Ortová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Výukový materiál VY_52_INOVACE_04_ Organické látky
Základní škola a mateřská škola Damníkov
CHEMIE - Bílkoviny SŠHS Kroměříž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Fyzika – 6.ročník Atomy a molekuly VY_32_INOVACE_
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
VY_32_INOVACE_10_2_7 Ing. Jan Voříšek
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-03
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
CHEMIE - Chemická vazba
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Atomy a molekuly (Učebnice strana 38 – 39)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Název vzdělávacího materiálu Úvod do organické chemie
Organická chemie organické sloučeniny vznikají životní činností rostlin a živočichů – při látkových přeměnách v organismech jsou základní stavební složkou.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_10_31_ Barvy.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_19_1_7 Ing. Jan Voříšek

 Téma: Práce s molekulovými modely  Pomůcky: Molekulové modely – stavebnice I výrobce – VD DISK Říčany  Zadání: Pomocí stavebnice vytvořte modely molekul zadaných sloučenin. O provedené práci vytvořte protokol.  Jako první vytvořte model molekuly ethanu.

 Postup: Ve stavebnici jsou uloženy atomy jednotlivých prvků v různých barvách: uhlík = černá dusík = modrá vodík = bílá kyslík = žlutá a vazby ve formě bužírek, které se na jednotlivé atomy nasazují. Pro vytvoření modelu ethanu vezmeme dva černé čtyřvazné atomy uhlíku a spojíme je krátkou modrou bužírkou. Na zbývající konce uhlíků navlékneme krátké červené bužírky a na jejich konce připevníme bílé jednovazné vodíky. Molekula ethanu je tedy tvořena dvěma atomy uhlíku a šesti atomy vodíku umístěnými co nejdále od sebe, protože každý atom vodíku má kladný náboj a ty se vzájemně odpuzují.

 Vytvořte modely následujících sloučenin:  Butan  Oktan  Ethen  Prop-1-en  But-1,3-dien  Ethyn  4,7-dimethylokt-2,5-dien  2,2,5,5-tetramethylhept-3-yn  3,6-diethyl-2,4-dimethyl-4-propylokta-1,7-dien

 Butan

 Oktan

 Ethen

 Prop-1-en

 But-1,3-dien

 Ethyn

 4,7-dimethylokt-2,5-dien

 2,2,5,5-tetramethylhept-3-yn

 3,6-diethyl-2,4-dimethyl-4-propylokta- 1,7-dien

 Zdroje:  Vzorce byly vytvořeny pomocí free programu ChemSketch a PowerPoint  Obrázky jsou vlastní výroby.

 Téma sady: Úvodní studium organické chemie  Vzdělávací oblast: Člověk a příroda  Vzdělávací obor: Chemie  Tematický okruh: Organická chemie  Autor: Ing. Jan Voříšek  Rok vytvoření materiálu: 2012  Název materiálu: Laboratorní práce-práce s modely  Jazyk: čeština  Očekávaný výstup: Žáci zhotoví prostorovou strukturu jednotlivých sloučenin a spojení jednotlivých atomů jednoduchými nebo násobnými vazbami.  Klíčová slova: uhlík, modely organických látek,  Druh učebního materiálu: laboratorní práce  Cílová skupina: žák  Stupeň a typ vzdělávání: gymnaziální vzdělávání  Typická věková skupina: let   Pokyny pro práci s materiálem: Žáci vytvoří 2-3členné skupiny a podle pokynů v zadání vytváří jednotlivé modely organických sloučenin od jednoduchých až po složitější modely.Při práci vyučující upozorňuje žáky na jednotlivé aspekty tvorby molekul s důrazem na již probranou látku: vaznost jednotlivých prvků, izomerie, násobné vazby atd. O provedené práci vypracují žáci laboratorní protokol.